NOSBO PJK

Persoonlijke kampioenschappen, Grand-Prix-toernooien...

NOSBO PJK

Berichtdoor Tinus Spriensma » di 03 jan 2012, 01:26

Frank van der Werff is de enige A-kandidaat en zonder te spelen tot kampioen uitgeroepen.
Een beetje Karpoviaans - Fischer kwam weer eens niet opdagen (Sorry! Rovert J.!).
Niet zoveel andere Assenaren moeten nog wat doen voor zo'n titel in lagere categorieën ...

En ik heb Gertjan zien winnen. In de eerste partij (met zwart) vanuit kleine voordelen. De tweede was een 'walkover'.

Dan de E's: Cat. E 17 dln. (9 echte E’s)
Gedeeld 5/7. Bruggink, Tycho 4.0 1008 916 -0.62
Gedeeld 11/14. Elsinga, Brian 3.0 0523 324 -1.61
Brian en Tycho horen tot de 7 meespelende F's.
Ze krijgen de pupillendag nog.
Intussen maar echt trainen.
Laatst bijgewerkt door Tinus Spriensma op do 05 jan 2012, 10:12, in totaal 1 keer bewerkt.
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: NOSBO PJK

Berichtdoor Martin van Velzen » di 03 jan 2012, 11:45

Tja, de A-categorie is de laatste jaren niet bepaald populair... De B-categorie trouwens ook niet: Gertjan en Niels van Nimwegen gaan vandaag vanaf 11:00 twee partijen spelen om het kampioenschap, en met alle respect voor Niels, Gertjan moet dit normaal gesproken met 2 - 0 winnen. Ik ben daar trouwens hoogstwaarschijnlijk niet bij (en ook niet bij het E-kampioenschap); met de huidige weersomstandigheden heb ik niet zoveel zin om naar Groningen te reizen. Morgen en overmorgen ben ik er sowieso wel bij!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: NOSBO PJK

Berichtdoor Sjoerd » di 03 jan 2012, 18:17

Gertjan heeft de match inderdaad met 2-0 gewonnen. Dat is dus titel nummer twee voor Assen!
Sjoerd
 
Berichten: 540
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 20:40

Re: NOSBO PJK

Berichtdoor Martin van Velzen » wo 04 jan 2012, 19:30

Tycho is gisteren gedeeld vijfde geworden in het E-kampioenschap, zag ik vanmorgen. Kon beter, kon slechter, lijkt me. Volgend seizoen is er weer een kans!
Vandaag zijn ook de C- en de D-kampioenschappen begonnen. Geen Assenaren in de D-categorie helaas, maar wel twee in de C-categorie! Gerbert staat na de eerste dag keurig ongedeeld tweede met 3,5 uit 4 en maakt dus nog volop kans op een NK-plaats (de titel zal wel naar huizenhoog favoriet Lucas van Foreest gaan). Silvia heeft 2 uit 4 en zal daar niet tevreden mee zijn, want met een beetje meer alertheid had ze zeker 1,5 punt meer gescoord, en bovendien heeft concurrente Lisanne Waardenburg een punt meer. Maar goed, er zijn nog drie ronden te gaan, dus er kan nog van alles gebeuren!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: NOSBO PJK

Berichtdoor Martin van Velzen » do 05 jan 2012, 18:40

Geen titels helaas... Gerbert is wel tweede geworden, inclusief een knappe remise tegen kampioen Lucas van Foreest, en mag dus naar het NK, maar Silvia is op een half puntje de meisjestitel misgelopen. Concurrente Lisanne Waardenburg won haar partij in de zesde ronde tegen de verwachting in, en omdat Silvia niet verder kwam dan remise was dat de beslissing. Volgend jaar opnieuw proberen!

Ik heb trouwens vandaag ook nog wat plaatjes geschoten! http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 41891dcbb7
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen


Keer terug naar Jeugdtoernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten

cron