NK ABC 2012

Persoonlijke kampioenschappen, Grand-Prix-toernooien...

NK ABC 2012

Berichtdoor Martin van Velzen » zo 15 apr 2012, 23:09

Over twee weken (28 april) begint in Haarlem het NK voor de jeugdcategorieën A, B en C. Helaas geen Ivo en Frank, en ook Gertjan heeft zich teruggetrokken. Gelukkig heeft Silvia een vrijplaats gekregen, waardoor zij in haar eentje de Asser eer hoog mag houden. Van de 14 deelneemsters in de C-categorie is ze als vierde geplaatst, dus misschien zit er wel wat moois in!

Voor alle informatie, zie de toernooisite.

Edit: ik zie net dat Gerbert ook mee gaat doen! Daar had ik nog niets van gehoord... Maar goed, twee Assenaren is beter dan één. Gerbert is bij de C-jeugd als 20ste geplaatst van de 28, en zal op de zondagen niet meespelen en dus sowieso twee nullen accepteren. Maar goed, het draait voor hem natuurlijk vooral om ervaring opdoen, en gezien de rest van het veld gaat dat ruimschoots lukken, lijkt me.
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: NK ABC 2012

Berichtdoor Martin van Velzen » za 28 apr 2012, 12:18

Om 3 uur gaat het beginnen! Helaas is Sjoerd ditmaal niet in de gelegenheid om een tripje naar Haarlem te maken, en hoe leuk ik het zou vinden om er net als vorig jaar een dagje bij te zijn, een treinreis van 2,5 uur vind ik wel erg lang. Dat betekent natuurlijk niet dat ik halfbakken verslag ga doen: ik ga gewoon weer de livepartijen volgen en de pgn-bestanden downloaden, en als er iets interessants tussen zit laat ik dat uiteraard zien.
Rest mij nog bij deze Gerbert en Silvia van harte succes te wensen. Ik ga voor jullie duimen!

http://nkjeugd.schaakbond.nl
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: NK ABC 2012

Berichtdoor Martin van Velzen » za 28 apr 2012, 20:23

Dit jaar is er een leuk aardigheidje voor het thuisfront: http://nkjeugd.schaakbond.nl/live-uitslagen
Zo kunnen we nu al de volgende uitslagen melden:
Maarten van Harten - Gerbert 0 - 1!!
Ashley Parren - Silvia ½ - ½
Een geweldig resultaat voor Gerbert uiteraard! Afgelopen maandag versloeg hij namens Assen 3 al 1780, dus de vorm is aanwezig! Voor Silvia helaas een tegenvaller, maar zij heeft al tijden veel moeite met zwakkere tegenstanders, zeker als die niets actiefs gaan ondernemen en ook nog eens weigeren fouten te maken. In dat opzicht lijkt ze wel wat op mij...
Er zijn trouwens wel aardig wat liveborden, maar de C-categorie komt er helaas bekaaid vanaf: twee liveborden bij de jeugd ("jongens" is misleidend, want meisjes mogen desgewenst ook meedoen) en geen enkel livebord bij de meisjes. Hopelijk komt daar nog verandering in!

EDIT: de uitslagen zijn inmiddels allemaal binnen, en dan blijkt dat Silvia het altijd nog beter doet dan de favorieten Maaike Keetman (waar Silvia deze week logeert, ze kennen elkaar al jaren) en Timardi Verhoeff, want die liepen allebei tegen een nederlaag op... En dan blijkt ook nog dat Silvia en Maaike morgen tegen elkaar spelen. De afgelopen jaren hebben ze zelden "vriendinnenremises" gespeeld, dus morgen zal het er wel weer wild aan toegaan... Gerbert zal het daarentegen wat rustiger hebben, want hij gaat van zijn zondagsrust genieten. Dat hij daarvoor een nul krijgt zal hem niet zoveel uitmaken denk ik; hij is er vooral bij voor de ervaring. Dan is een overwinning op 1950 natuurlijk mooi meegenomen!

EDIT 2: inmiddels ben ik er achter waarom ik gisteren geen liveborden bij de C-meisjes zag. Die zijn er wel, maar op de live-pagina komen ze niet in beeld... Gelukkig zijn er ook andere manieren om de partijen te volgen, en dan zijn alle liveborden zichtbaar.
Ook vervelend is dat in de PGN van de eerste ronde de partijen van Gerbert en Silvia helaas (nog?) ontbreken. Hopelijk komen die nog, want ik wil best weten hoe hun partijen gisteren verlopen zijn!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: NK ABC 2012

Berichtdoor Martin van Velzen » zo 29 apr 2012, 15:06

Silvia heeft het helaas wederom niet gered tegen Maaike Keetman... Jammer, maar was ook wel enigszins te verwachten. Er komen nog zeven partijen, dus er kan nog van alles gebeuren!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: NK ABC 2012

Berichtdoor Martin van Velzen » ma 30 apr 2012, 14:44

De uitslagen van vandaag zijn alweer binnen!

Gerbert - Robby Kevlishvili 0 - 1
Anneke Kootstra - Silvia 0 - 1

Robby Kevlishvili heeft al een rating van 2000+, dus heel vreemd is het niet dat Gerbert van hem verliest. Volgende ronde beter! De overwinning van Silvia is ook niet onverwacht, want haar tegenstandster heeft nog geen 1000 ratingpunten achter haar naam staan en is als één na laatste geplaatst. Ga zo door!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: NK ABC 2012

Berichtdoor Martin van Velzen » di 01 mei 2012, 15:08

Silvia boekt haar tweede overwinning op rij! Helaas opnieuw tegen een zwakke tegenstandster (Lena de Kraker, rating 995), dus dat schiet niet echt op. Voordeel is natuurlijk wel dat ze vertrouwen op kan doen, en dat kan gunstig uitpakken voor de rest van het toernooi!

EDIT: En Gerbert heeft ook gewonnen! 2 uit 2 vandaag dus, veel beter kan het niet ;-) Hopelijk gaat het morgen net zo goed!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: NK ABC 2012

Berichtdoor Martin van Velzen » wo 02 mei 2012, 10:43

Vandaag speelt Silvia op een livebord! Haar witpartij tegen Quirine Naber is hier vanaf 11:30 te volgen.

EDIT: Oké, ik heb geen idee wat er mis is, maar om één of andere reden krijgen we de partij van Silvia niet te zien. Hopelijk wordt dat nog opgelost!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: NK ABC 2012

Berichtdoor Martin van Velzen » wo 02 mei 2012, 15:18

Tja, en dan komt de partij van Silvia eindelijk in beeld... blijkt ze verloren te hebben. Gerbert redde het helaas ook niet, dus een bar slechte dag vandaag. Morgen beter!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: NK ABC 2012

Berichtdoor Martin van Velzen » do 03 mei 2012, 14:47

In ieder geval succes voor Gerbert vandaag, dat was wel weer nodig. Silvia lijkt helaas in een behoorlijke dip te zitten, want vandaag verloor ze opnieuw. Morgen dan maar weer eens een puntje scoren!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: NK ABC 2012

Berichtdoor Martin van Velzen » vr 04 mei 2012, 15:46

Inderdaad weer eens een puntje voor Silvia! Helaas levert het haar qua rating niets op, maar hopelijk is het wel goed voor het zelfvertrouwen. Ook Gerbert deed het goed: hij scoorde een prima remise tegen 1800+, dus ik ben zeer tevreden! Nog twee ronden te gaan (althans, Gerbert speelt morgen voor het laatst, omdat hij op zondag niet speelt), dus er kan nog genoeg leuks gebeuren!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Volgende

Keer terug naar Jeugdtoernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten

cron