NK ABC 2012

Persoonlijke kampioenschappen, Grand-Prix-toernooien...

Re: NK ABC 2012

Berichtdoor Martin van Velzen » do 03 mei 2012, 14:47

In ieder geval succes voor Gerbert vandaag, dat was wel weer nodig. Silvia lijkt helaas in een behoorlijke dip te zitten, want vandaag verloor ze opnieuw. Morgen dan maar weer eens een puntje scoren!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: NK ABC 2012

Berichtdoor Martin van Velzen » vr 04 mei 2012, 15:46

Inderdaad weer eens een puntje voor Silvia! Helaas levert het haar qua rating niets op, maar hopelijk is het wel goed voor het zelfvertrouwen. Ook Gerbert deed het goed: hij scoorde een prima remise tegen 1800+, dus ik ben zeer tevreden! Nog twee ronden te gaan (althans, Gerbert speelt morgen voor het laatst, omdat hij op zondag niet speelt), dus er kan nog genoeg leuks gebeuren!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: NK ABC 2012

Berichtdoor Martin van Velzen » za 05 mei 2012, 14:09

Gerbert neemt met een remise tegen 1650+ afscheid van het NK. 4 uit 7, een TPR van 1706 en een W-We van +1,10, daar kun je mee thuiskomen!

EDIT: Helaas opnieuw een nul voor Silvia, maar dat heeft wel ruim 4,5 uur geduurd, en ze speelde met zwart tegen de nummer 2 van de plaatsingslijst. Dan morgen maar weer winnen!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: NK ABC 2012

Berichtdoor Martin van Velzen » zo 06 mei 2012, 14:31

Een halfje voor Silvia in haar laatste partij. Ze zal blij zijn dat het toernooi erop zit, want ze is de hele week geen moment in haar ritme gekomen.

Tijd voor een nabeschouwing!

Gerbert heeft wat mij betreft een prima NK-debuut gemaakt. De partijen die hij moest winnen werden ook gewonnen, en tegen sterkere tegenstanders was hij bepaald niet kansloos. Uiteraard waren er ook wat zwakke momenten, maar welke jeugdspeler (of welke schaker in het algemeen) heeft die niet? 4 uit 7 is gewoon een prima prestatie in dit sterke veld, en het levert ook nog eens bijna 40 ratingpunten op. Ik weet verder niet wat ik eraan toe kan voegen, ik kan alleen maar zeggen: Gerbert, we zijn trots op je, en als je zo doorgaat word je binnen een paar jaar een serieuze kandidaat voor Assen 1!

Silvia was helaas onherkenbaar dit toernooi. Sommige toernooien gaat het prima (denk maar aan Dieren vorig jaar, toen ze 5 uit 6 scoorde met een W-We van +3,5), maar zo af en toe wil het gewoon niet vlotten. Het lijkt erop dat bij Silvia veel afhangt van hoe de opening verloopt: is het een "normale" opening, dan gaat het goed, maar zodra er iets onverwachts gebeurt lijkt ze te verkrampen en gaat het helemaal fout. Nu heb ik eerder dit seizoen met Gerbert openingen bekeken, en volgens mij heeft hij daar best baat bij gehad; ik denk dat het ook voor Silvia goed zou zijn om daar eens mee aan de slag te gaan. Bij deze bied ik mijn diensten aan! Laat de moed niet zakken, we weten allemaal wat je kan, en bij het volgende toernooi sta je er gewoon weer!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Vorige

Keer terug naar Jeugdtoernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron