NOSBO Stappenkampioenschap 2012

Persoonlijke kampioenschappen, Grand-Prix-toernooien...

NOSBO Stappenkampioenschap 2012

Berichtdoor Martin van Velzen » vr 28 sep 2012, 14:49

Toch maar even wat over het NOSBO-stappenkampioenschap, dat afgelopen zaterdag werd gehouden. Helaas viel geen van de 8 Assenaren (4 clubleden en 4 NotaBene-leerlingen) in de prijzen, al deden sommigen het heel aardig:
Tycho en Vincent deden in de Stap-4-groep mee. Tycho heeft de hele zomer niet geschaakt en moet het ritme blijkbaar nog vinden, want zaterdag was hij bepaald niet in vorm: slechts 1 uit 5, met alleen een overwinning op Vincent. Voor Vincent was dit wel een erg zware groep, maar hij wist toch nog een knappe plusremise te bereiken tegen de uiteindelijke nummer 2 Ruben Bourgonjen. Volgende keer beter!
Jesper en NotaBene-leerling Brian Elsinga (die volgens de laatste geruchten mogelijk ook lid wordt!) speelden in de Stap-3-groep. Ook Jesper heeft in de zomer niets aan schaken gedaan en ook bij hem was dat te merken: 2 uit 6 plus een bye. Brian kwam tot 1,5 uit 6 plus een bye, maar voor hem is dat een prima resultaat!
Tristan was in de Stap-2-groep duidelijk te zwak voor de rest: hij verloor al zijn partijen. Dat is het nadeel van dit kampioenschap: binnen de groepen lopen de speelsterktes soms enorm uiteen...
In de gecombineerde Stap-0/1-groep tenslotte drie NotaBene-gangers: Lyne en Yaël Bruggink en Marin Krebbers. Lyne en Marin deden het met 4,5 en 4 uit 9 prima, Yaël had er daarentegen na 2 verliespartijen (de tweede notabene - no pun intended - tegen Lyne) alweer genoeg van en deed de rest van het toernooi niet meer mee.

Mijn eerste trip als begeleider van de Asser jeugd zit er dus op, en ik heb ook de gelegenheid gehad om wat leuke plaatjes te schieten. Morgen mag ik alweer op pad, naar het Grand-Prix-toernooi van Ten Boer!

http://www.nosbo.nl/jeugd/2012/Stap1213_na.html
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Keer terug naar Jeugdtoernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten

cron