BSSK 2013

Persoonlijke kampioenschappen, Grand-Prix-toernooien...

BSSK 2013

Berichtdoor Tinus Spriensma » zo 03 feb 2013, 22:47

Martin, je hebt er een mooi verslag van gemaakt.
Kwaliteit kent haar tijd of kost die.
Kostelijk, die spanning en verwarring in de laatst ronden bij de oudste deelnemers.

Minder dan 100 deelnemers, een minder volle PABO. Een achteruitgangetje ...

Update (net zoals bij het genoemde verslag, maar uit eigen beweging):
't Kostte me vrijdag 2.5 uur om PR-materiaal voor de NB aan te plakken - waar dat nu is; de spullen kostten nogal wat - en het DGT-bord te installeren - achteraf was de bekabeling door de keuken dom. En nu vond Mark Muller me met De Lichtbaak deskundig.
De anderen waren ook wel op tijd; Silvia als nr 1. En dan rijdt Pieter met de auto voor. In rap tempo zetten de nog zeer jeugdige werkgroep-leden de zaal en de stukken klaar. M'n complimenten.
Zaterdag kon ik er slechts tot 9.45 uur bij zijn. Geen badge gezien en of er consumptiebonnen uitgedeeld werden? [2e update: C.b. wel, als je een personeelsshirt droeg of aantrok, zoals George van D.] Vinnik ook een achteruitgangetje ...
Vandaag mijn spullen weer opgehaald. Had graag gezien, dat alle partijen aan het beroemde bord 1 waren bewaard. Niet gelukt. Lukte in de eerste minuten van het toernooi ook al niet automatisch. Spelers waren zo vriendelijk om het gangetje van zaken te reconstrueren.
Hier hun "Kurzpartie": 1.e2-e4 e7-e5 2.Lf1–c4 Lf8-e7 3.Dd1–h5 Pg8-h6 4.f2-f3 Ph6-g8 5.Dh5xf7# 1–0 Een manier van het Herdersmatje. Zwartspeler had Stap 2, les 6 nog niet goed gehad. Wist witspeler dat (door voorbereiding)?
Vanavond: "Kom met verhalen ..." [Meer verhalen woensdagmiddag: Er zijn moeders, die de personeelsshirts willen wassen en zelfs strijken. (Dat zijn sterke Dames-streken) !De sfeer is de hele dag goed gebleven. Ook al werd er door sommige kinderen vals gespeeld, zoals tegen mijn jonge vriend Frank Nijmeijer. De organisatie moest hier tegen gewaarschuwd hebben, vind ik, en gele kaarten op zak hebben. Er zijn wel vragen rond de prijzen. Wèl extra meisjesprijzen aankondigen en die niet uitreiken?! En dat er altijd op dezelfde grote hoop gescheten wordt, zoals men dat dan zegt. Heden geen bericht in de huis-aan-huis krant. En geen foto op hun inittiatief. Goede fotograaf bij ijsbaan Kloosterveen gesproken.]
Eén bestelling CD-ROM-Stappenmethode; te bezorgen aan de andere kant van de stad. Is een vooruitgangetje! [Nog zo één: Uit één gezin twee nieuwe NB-deelnemers. Weliswaar oude (=jonge) bekenden en dat is geen tsunami. Ook niet na de twee instromers al voor het toernooi. Eéntje minder. En ook niks in Drenthe-Journaal. Waar blijft onze perschef of hoe zal 'ie/zij heten?]
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: BSSK 2013

Berichtdoor Sjoerd » zo 10 feb 2013, 21:32

Uit we schoolkrant van Het Krijt:

Schaken
Op zaterdag 2 februari vonden in Assen de basisschool schaakkampioenschappen plaats.
Afgelopen zaterdag deden een kleine 100 leerlingen van diverse scholen aan dit toernooi mee.

Er waren twee groepen, te weten groep groen t/m 9 jaar en groep blauw t/m 12 jaar.

Namens het Krijt deden Brian Elsinga en Gido Blokhuis mee in groep groen. Reube van Bruggen en Thomas Schepers deden mee in de blauwe groep. In de beide groepen werd er behoorlijk om de punten gestreden. Uiteindelijk werd Brian in de groene groep 3de, Gido werd 7de.
In de blauwe groep werd Reube 23ste en Thomas 39ste .

Als schoolteam zijn we op de 8ste plaats geëindigd. Volgend jaar hopen we met meer kinderen de eer van Het Krijt hoog te houden.

Schaakcursussen voor jong en oud worden door schaakclubassen gegeven.

Jongens, bedankt voor de geslaagde zaterdag,

John Elsinga”

Positief zijn is vrij eenvoudig. Deze competentie is niet een ieder gegeven. Gelukkig zijn ze er wel bij Het Krijt mee gezegend.
Sjoerd
 
Berichten: 540
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 20:40

Re: BSSK 2013

Berichtdoor Tinus Spriensma » za 02 maart 2013, 10:38

De Spinn-off (of hoe je dat ook wilt noemen) is niet geweldig, noch voor de jeugdafdeling van de club (nu één groepscompetitie; geen instroom), noch voor de Nota Bene (daar vooral wel voorinstroom). Vandaag hangt het dus af van 5 x 4 (of wat meer) basisschoolleerlingen of zij (Heksenketel/Kloostertuin/Veldkei) mede door de gezamenlijke inspanning Schakend Assen op de Drentse kaart zetten. Ik heb daar wel vertrouwen in.
Laatst bijgewerkt door Tinus Spriensma op zo 03 maart 2013, 09:31, in totaal 1 keer bewerkt.
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: BSSK 2013

Berichtdoor Martin van Velzen » za 02 maart 2013, 21:59

Het Drents Kampioenschap is vandaag wederom gedomineerd door de Asser scholen: Kloostertuin 1 kampioen, Veldkei en Theo Thijssen mogen ook naar het NOSBO-kampioenschap, Kloostertuin 2 knap vierde en Heksenketel achtste. Morgen een uitgebreid verslag; de uitslagen staan al op de site van Oostermoer, en mijn foto's staan op Facebook!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: BSSK 2013

Berichtdoor Tinus Spriensma » vr 15 maart 2013, 09:34

Nog meer foto's te benaderen via de site van Oostermoer. Het lijkt wel "schietschaak": fotograferen x schaken. Zijn de beelden veelzeggend? Dat valt mee, hoewel een bijschrift ontbreekt. Ze kunnen ook voor zichzelf spreken. Zoals kinderen. "Niet geschoten, altijd mis." Morgen wordt de Drentse schaakeer door drie Asser scholen verdedigd in Groningen. We zien uit naar de schakeringen.
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: BSSK 2013

Berichtdoor Martin van Velzen » za 16 maart 2013, 19:18

De schaakeer is niet alleen verdedigd, maar volledig veroverd in Groningen: Veldkei en Kloostertuin 1 en 2 en geplaatst voor het NK! Verslag volgt morgen, eerst later vanavond mijn foto's!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: BSSK 2013

Berichtdoor Martin van Velzen » zo 17 maart 2013, 17:31

Nog niet begonnen aan mijn eigen verslag, maar dit kwam ik al tegen op Drenthejournaal: http://www.drenthejournaal.nl/nieuws/as ... rland.html
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: BSSK 2013

Berichtdoor Tinus Spriensma » ma 18 maart 2013, 10:06

Goed van jou, Martin, om er zaterdag bij geweest te zijn. Ik voeg een heel klein beetje informatie toe. Quinn en Rob waren Nota Bene - leerlingen; Rob is weer met Stap 4 aan de slag. Benide stroomde dit jaar onmiddellijk door naar Stap 3 bij Cor van der Werff en ligt daar voor met zijn werk. Zijn score is even opvallend. Hijzelf opvallend rustig.
Vrijdag j.l. heb ik al mijn oude vriendjes van de NB nog even succes gewenst. Het is ervan gekomen tot mijn opluchting.
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: BSSK 2013

Berichtdoor Martin van Velzen » za 18 mei 2013, 17:03

De Kloostertuin heeft zich vandaag geplaatst voor de halve finale van het NK! Na een 4 - 0 nederlaag in ronde 1 wonnen ze zelf drie keer op rij met 4 - 0 en waren toen al zeker van plaatsing. De Veldkei redde het helaas niet; na 4 ronden stonden ze tweede, maar moesten in de laatste ronde tegen de oppermachtige koploper, terwijl de nummers 3 en 4 de kansloze nummers 5 en 6 troffen...

http://nkscholen.schaakbond.nl
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: BSSK 2013

Berichtdoor maitre_paul » zo 19 mei 2013, 14:23

Leuk verslag van Richard Hakvoort, die ik nog wel van vroeger ken. Langs deze weg aan hem mijn groeten en felicitaties!
A good player is always lucky (Capablanca)
maitre_paul
 
Berichten: 191
Geregistreerd: vr 22 okt 2010, 08:48
Woonplaats: Utrecht

Volgende

Keer terug naar Jeugdtoernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron