C-en D-team

Persoonlijke kampioenschappen, Grand-Prix-toernooien...

C-en D-team

Berichtdoor Petra » ma 15 jul 2013, 20:44

Binnen de schaakclub zijn genoeg jeugdige schaaktalenten. Ik pleit zeker voor teams en meedoen aan toernooien. Volgens mij is het combineren van deze talenten een goede zet. Tijdens de clubavonden zouden ze kunnen oefenen met verschillende stellingen en door de interne competitie van elkaar te leren. Zou noteren kunnen helpen?
Petra
 
Berichten: 13
Geregistreerd: do 18 okt 2012, 20:00

Re: C-en D-team

Berichtdoor Tinus Spriensma » vr 19 jul 2013, 13:00

Een niet genoteerde partj telt niet echt mee. Ben ik met je eens.
En dan nog een damesteam. Er zijn genoeg getalenteerde dames in Assen en omgeving.
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: C-en D-team

Berichtdoor maitre_paul » za 20 jul 2013, 11:25

Noteren is alleen nuttig als je de partij later nog eens naspeelt en analyseert. Noteren om het noteren heeft geen zin, behalve dan dat je ook eens een jeugdpartij in kan publiceren in het clubblad of op de site. Vooral voor de oudere/betere jeugd vind ik het een goed idee om de partij te noteren. Dan moet je natuurlijk al wel kunnen schrijven; leerde Pieter niet eerder schaken dan schrijven? ;)
A good player is always lucky (Capablanca)
maitre_paul
 
Berichten: 191
Geregistreerd: vr 22 okt 2010, 08:48
Woonplaats: Utrecht

Re: C-en D-team

Berichtdoor Pieter » za 20 jul 2013, 20:47

Klopt inderdaad Paul: een van mijn eerste toernooien was het PJK in de herfstvakantie. Ik zat net in groep 3 en had al een paar letters leren schrijven. Het noteren was daar niet een al te groot succes :P

Verder ben ik het ook met Paul eens: het noteren heeft alleen zin als de partijen ook (uitgebreid) geanalyseerd worden. Aan noteren op zichzelf heb je niet zoveel.
Maar noteert de jeugd niet al bij de Konig-competitie?
Pieter
 
Berichten: 152
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 16:41

Volgende

Keer terug naar Jeugdtoernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten