ONJK 2013

Persoonlijke kampioenschappen, Grand-Prix-toernooien...

ONJK 2013

Berichtdoor Tinus Spriensma » zo 04 aug 2013, 22:33

Morgen start Jesper Post in het ONJK in 't Wooldrik in Borne als 19de van 51 D's.
Ik meen, dat hij niet bij mijn oud-leerlingen hoort. Maar ik wens hem wel als enige Assenaar 'lots of success'!
Ik denk woensdag op bezoek te komen. Dan zijn er al wat "kaarten geschut". Dan geraakt men over de helft van de 13(?) ronden?
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: ONJK 2013

Berichtdoor Martin van Velzen » ma 05 aug 2013, 18:07

Het eerste puntje is binnen voor Jesper! Hij is overigens als twintigste van de 51 geplaatst, dus een top-10-klassering aan het einde zou heel mooi zijn! Ik overweeg zelf vrijdag een bezoekje te brengen...
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: ONJK 2013

Berichtdoor Martin van Velzen » di 06 aug 2013, 18:03

Helaas geen beste dag voor Jesper vandaag: de eerste twee partijen verloren, en de derde remise tegen 793... En dan morgenochtend ook nog de nummer 4 op rating krijgen. Het zit op dit moment niet mee, maar morgen kan alles weer anders zijn!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: ONJK 2013

Berichtdoor Martin van Velzen » wo 07 aug 2013, 12:37

En alles is inderdaad anders, want Jesper heeft gewoon gewonnen van 1454!! Nu met wit tegen een meisjestalent...
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: ONJK 2013

Berichtdoor Martin van Velzen » wo 07 aug 2013, 18:10

Maar liefst twee keer tegen een meisje zelfs, en dat heeft helaas maar een half puntje opgeleverd. Morgen staat er maar één partij op het programma, want 's middags wordt er gevoetbald. De loting is op papier gunstig: wit tegen een 800-speler... maar dat hoeft niets te zeggen in dit toernooi, hebben we al een aantal keer gezien. Hopelijk gaat het nu eens wèl volgens verwachting!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: ONJK 2013

Berichtdoor Tinus Spriensma » wo 07 aug 2013, 22:01

Vandaag voor de 2de keer van m'n leven het ONJK bezocht. Vanaf 9.02 uur getreind en gelopen tot 11.00 uur. Toen had Jesper zijn tweede volle punt al binnen. (Dinsdag verscheen hij door omstandigheden niet volledig fit aan de start.) Erik was er ook. (De volgende ronden zag ik hem zoonlief op z'n (E.) knieën vooraf wat toespreken.) Jan (vader) en Thomas (zoon) Hummel begroet. Ook nog Fons van Hamond. Zoon 2 zat bij de ICT van het ONJK. Vrouw thuis. Ronde 6 heb ik uit de verte gezien. Jesper deed me denken aan Anand, plm. 1990 in Groningen: Snel je zet afgeven en dan maar lopen. Getuigt van talent, maar ... Na partij 7 nog wat gedronken en toen de omgekeerde reis. In Assen regende het weer eens behoorlijk, maar thuis was er droge kleding. ONJK naar Assen? Mij niet gezien ...!
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: ONJK 2013

Berichtdoor Martin van Velzen » do 08 aug 2013, 16:33

Rating 841 bleek vandaag gelukkig geen probleem voor Jesper, maar morgenochtend wordt het weer moeilijker: zwart tegen 1306... 's Middags ben ik er bij, hopelijk geeft dat een boost!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: ONJK 2013

Berichtdoor Tinus Spriensma » vr 09 aug 2013, 16:22

Nu is Martin erbij, ze zitten zelfs achter het bord. We vinden Jesper in de verslagen: Groep D, ronde 10 (knap, met foto!), al had het nieuws wat beter kunnen zijn ... http://www.onjk.nl/
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: ONJK 2013

Berichtdoor Martin van Velzen » vr 09 aug 2013, 18:35

Een boeiend dagje vandaag in Borne! Helaas begon het niet zo goed voor Jesper met een nul tegen Levi Nies, die een paar jaar geleden nog met 7 uit 7 de groene groep van het BSSK op zijn naam schreef. In de analyse bleek al snel dat Jesper een enorme kans had laten liggen om helemaal terug te komen in de partij; daarna was er geen redden meer aan. In de tweede partij, toen ik inmiddels gearriveerd was, werd het nog erger: Jesper trapte tegen 698 in een openingsval, die nota bene een dag eerder ook was voorgekomen en ook in het verslag stond... Dat kostte binnen 10 zetten een toren en daarna was het kansloos. Gelukkig wist Jesper de derde partij wèl te winnen en kwam zo op 5 uit 11. Nog twee partijen om in ieder geval de 50% te redden!
Grappig toeval: toen ik met Jesper wilde gaan analyseren, schoof verslaggeefster Nadia Bloemendaal ineens aan voor een interview! Jesper staat nu dus in het verslag van ronde 10; zie http://www.onjk.nl/site/index.php/nl/dv ... groepd2013 voor alle verslagen van de D-groep.
Ik heb ook nog kans gezien wat foto's te maken; bekijk ze hier: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 689&type=3
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: ONJK 2013

Berichtdoor Martin van Velzen » za 10 aug 2013, 16:45

Gelukkig een uitstekende laatste dag voor Jesper: hij wint zijn beide partijen tegen sterkere spelers en komt zo met 7 uit 13 alsnog boven de 50% uit! Dat zal het zelfvertrouwen goed doen, en hopelijk is dit toernooi een goede en nuttige ervaring geweest: het niveau ligt toch een stuk hoger dan in de Grand-Prix-toernooien, en een uitglijdertje kun je je bijna niet veroorloven. Zelfs van veel zwakkere spelers kun je verliezen als je even niet oplet (zoals in de tweede partij van gisteren gebeurde)... Eigenlijk zouden al onze jeugdspelers een keer moeten meedoen; misschien kan er voor volgend jaar iets geregeld worden!?

Alles over het ONJK is te vinden op de toernooisite: http://www.onjk.nl
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Volgende

Keer terug naar Jeugdtoernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten

cron