North Sea Chess Festival 2013

Persoonlijke kampioenschappen, Grand-Prix-toernooien...

North Sea Chess Festival 2013

Berichtdoor Martin van Velzen » ma 25 nov 2013, 21:21

Helaas schijnt niemand verslag te kunnen of willen doen van de eerste editie van dit nieuwe jeugdtoernooi... Ikzelf was er eergisteren niet bij, dus ik heb alleen de toernooisite als bron, en die vertelt me dat de zeven Assenaren die meededen vier prijzen binnenhaalden! Tijd voor wat scorebordjournalistiek:
De A-groep (12 e.o.) bestond uit 19 spelers die 5 partijen speelden van 30 minuten p.p.p.p., en er waren zes prijzen in deze groep. Gerbert eindigde, niet heel verrassend, als hoogste Assenaar: met 3,5 punten vierde op WP. Tycho was de grootste geluksvogel van de dag: gedeeld zesde met 3 punten, en hij had de hoogste WP, dus prijs! Jesper was duidelijk minder in vorm: één overwinning en een bye...
Geen Assenaren in de B-groep (meisjes 12 e.o.), maar wel vier in groep C (t/m 12, 52 deelnemers, 7 ronden, 20 minuten p.p.p.p., 10 prijzen)! Abedin haalde de mooiste prijs van de dag binnen: hij verspeelde de groepswinst door onderuit te gaan tegen Thijmen Bourgonjen (7 uit 7! Ook een beetje Assenaar trouwens), maar met 5,5 punten werd het wel een derde plaats! Vincent haalde als laatste Assenaar een prijs binnen: zevende op WP! Tristan en Lyne haalden allebei vier punten, allebei met een opmerkelijke reeks: alle partijen van Tristan eindigden in 1-0, al die van Lyne in 0-1...
Geen uitgebreid verslag dus dit keer, maar gelukkig heeft de organisatie de site goed voor elkaar; hulde! Alle prijswinnaars: gefeliciteerd! Alle niet-prijswinnaars: volgende keer beter! Volgende week is er weer een Grand-Prix-toernooi (Haren), en dan ben ik er wel weer bij!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Keer terug naar Jeugdtoernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron