ONJK 2014

Persoonlijke kampioenschappen, Grand-Prix-toernooien...

ONJK 2014

Berichtdoor Martin van Velzen » za 02 aug 2014, 09:24

Een prachtige groep Assenaren speelt vanaf maandag om de Open Nederlandse jeugdtitels: Tycho en Jesper in de C-groep, Abedin en Tristan in de D-groep, en Lyne in de G-categorie. Over die laatste categorie is nog wel wat bijzonders te vertellen: er wordt in de E-, F-, G- en H-categorie eerst een toernooi per categorie gespeeld, en daarna nog een gecombineerd toernooi. Wel zo handig voor diegenen voor wie een zesdaags toernooi toch wat te lang is! Wij gaan onze helden en heldin uiteraard mentaal ondersteunen, en ik ben van plan om ook nog minstens twee keer langs te komen in Borne!

http://www.onjk.nl/
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: ONJK 2014

Berichtdoor Martin van Velzen » ma 04 aug 2014, 15:01

Ai, Lyne verliest in ronde 1 van 340... Gelukkig is er straks een tweede ronde!

UPDATE 15:21: een remise voor Abedin tegen 676 en een nulletje voor Tristan tegen 1000+... maar ook zij krijgen vandaag nog een herkansing!

UPDATE 17:09: Lyne wint haar tweede partij wel en staat dus na dag 1 op 1 uit 2. De titel is nog niet uit zicht!

UPDATE 17:58: en ook de anderen zijn klaar; overwinningen voor Tycho en Abedin (tegen 1600+!), en nederlagen voor Jesper en Tristan. Morgenochtend vanaf 9:00 het vervolg, Tycho speelt dan op een livebord, en ik ben er vanaf ongeveer 11:15 bij!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: ONJK 2014

Berichtdoor Martin van Velzen » di 05 aug 2014, 17:12

Een interessante dag gehad vandaag in Borne! In de C-groep verloor Tycho helaas van de als derde geplaatste Sjoerd van Roon; pionverlies in de opening kwam hij helaas niet meer te boven. Jesper boekte daarentegen een zwaarbevochten remise na een kleine kwal en een pion achter te hebben gestaan. Vanmiddag moeten beide heren kunnen winnen! Abedin en Tristan verloren in de D-groep helaas hun eerste twee partijen van de dag (Tristan bleek in de tweede partij een paar dotten van kansen te hebben gemist...), maar ook voor hen moet er nog wel wat in het vat zitten vandaag! Voor Lyne is het vooral wennen aan het lange speeltempo; na een overwinning in de ochtendronde speelde ze 's middags een partij van ruim 50 minuten, waar ze normaal gesproken binnen een half uur klaar is, en die ging helaas verloren. Ook voor haar nog een kans om te scoren vandaag!
En uiteraard heb ik weer de nodige foto's gemaakt!

UPDATE 17:25: Lyne heeft inderdaad gewonnen, en mag morgen tegen een haar bekende tegenstandster: Kimmily Tran, die ze al een paar keer eerder binnen 20 zetten mat heeft gezet...

UPDATE 18:00: en ook Abedin en Tristan hebben een vol punt op het droge getrokken, en Tristan is daarmee als laatste Assenaar van de nul af!

UPDATE 19:47: Tycho heeft zijn tweede punt binnen, en Jesper speelt opnieuw remise tegen een hoger gerate tegenstander! Ook mooi: de C-groep telt mee voor de KNSB-rating, en Jesper is na vandaag virtueel bijna door de 1000-grens heen!

Morgen begint het weer vroeg; helaas niet met Assenaren op liveborden, maar het zou best kunnen dat ze daar in de loop van de dag verschijnen ;-) Komt dat zien!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: ONJK 2014

Berichtdoor Martin van Velzen » wo 06 aug 2014, 10:42

En ja hoor, Lyne heeft opnieuw van Kimmily gewonnen en gaat nu in haar eentje aan kop bij de G-meisjes, en vanaf 12 uur mogen we live zien of ze dat vast weet te houden!

UPDATE 11:42: helaas weer nulletjes voor Abedin en Tristan... Kom op heren, jullie kunnen beter! Vanmiddag even scoren?

UPDATE 12:15: helaas, helaas... Lyne verliest binnen een kwartier ongeveer al haar materiaal en dus de partij, en moet nu hopen dat de drie dames die een half punt achter staan, niet weten te winnen...

UPDATE 12:59: Tycho verliest ook, van regerend Open-D-meisjeskampioene Iris Schelleman, maar moet vanmiddag toch wel Gerbrich Kroon kunnen verslaan. Jesper wint zijn ochtendpartij wel en is nu inderdaad virtueel door de 1000-grens heen, en ook hij moet vanmiddag van een meisje kunnen winnen!

UPDATE 14:58: ook Abedin en Tristan zijn weer een puntje rijker; morgen gaan zijn weer verder!

UPDATE 15:41: Lyne is helaas geen meisjeskampioene, maar op WP wel derde beste meisje bij de G-tjes, nog altijd een prima prestatie! Vanaf morgen doet ze ook nog mee in het gecombineerde EFGH-toernooi; benieuwd hoe ze het daar vanaf brengt!

UPDATE 18:47: Tycho trekt inderdaad, niet geheel verrassend, aan het langste eind, maar Jesper verliest helaas... Morgen mag Tycho tegen een gelijkwaardige tegenstander, en Jesper mag opnieuw proberen een meisje te verslaan!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: ONJK 2014

Berichtdoor Martin van Velzen » do 07 aug 2014, 09:40

Nou, Lyne treft het wel zeg: in de eerste ronde van het gecombineerde EFGH-toernooi meteen met zwart op bord 1 tegen ratingfavoriet David Toval (1528)... Voordeel is wel dat ze nu op een livebord speelt!

UPDATE 10:20: dat was dus even een brug te ver voor Lyne... maar ze heeft haar tegenstander wel ruim een uur aan de praat gehouden, en dat op zich verdient al een groot compliment!

UPDATE 11:55: Abedin en Tristan boeken hun tweede overwinning op rij! Abedin deed dat trouwens ten koste van de tegenstandster van Tristan uit de eerste ronde... Voor vandaag zit het er voor hen alweer op; morgenochtend mogen beiden met zwart tegen een meisje uit België!
(Er doen trouwens dit jaar opvallend veel meisjes mee: o.a. 15 in de C-groep en 18 in de D-groep. Wie zegt dat schaken alleen voor jongens is?)

UPDATE 13:04: Tycho boekt een mooie overwinning! Jesper komt daarentegen niet verder dan remise... Ook zij zijn voor vandaag klaar (vanmiddag vindt het traditionele voetbaltoernooi plaats); morgen mag Tycho opnieuw tegen een gelijkwaardige tegenstander, en moet Jesper nu maar eens wél van een meisje winnen!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: ONJK 2014

Berichtdoor Jesper » do 07 aug 2014, 14:24

Gisteren verloren met wit na ruim 4 uur lang spelen. Zij stond in het eindspel eerst een beetje beter, maar ze gaf haar voordeel weg, waardoor ik beter kwam te staan. Maar in tijdnood gaf ik een pion weg, en uiteindelijk had ik alleen nog maar een koning, paard en een a-pion op het bord staan, terwijl zij een koning, paard, a-pion en b-pion op het bord had staan. Dit verloor ik. Vandaag tegen Eva Zijdemans remise gespeeld. Alle pionnen op de damevleugel stonden vast, en ze had de mogelijkheid om gevaarlijk te worden op de koningsvleugel, maar ze bood remise aan. Dit nam ik aan.
Jesper
 
Berichten: 7
Geregistreerd: do 07 aug 2014, 13:58

Re: ONJK 2014

Berichtdoor Martin van Velzen » do 07 aug 2014, 14:30

Klasse dat je zelf ook wat over je partijen schrijft Jesper! Daar kunnen anderen een voorbeeld aan nemen ;-) Helaas nog wat slecht nieuws: Lyne heeft ook haar tweede partij in het EFGH-toernooi verloren :-( Dat moet morgen maar rechtgezet worden, en ik ben van plan er weer bij te zijn!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: ONJK 2014

Berichtdoor Jesper » vr 08 aug 2014, 11:24

Gewonnen :D
Jesper
 
Berichten: 7
Geregistreerd: do 07 aug 2014, 13:58

Re: ONJK 2014

Berichtdoor Martin van Velzen » vr 08 aug 2014, 17:17

Jesper schreef:Gewonnen :D

Da's kort maar krachtig ;-) Nu vanmiddag nog even winnen, en dat geldt uiteraard ook voor de anderen!

Vandaag dus mijn tweede bezoek aan Borne gebracht, en toen ik uit de auto stapte, werd ik bijna meteen begroet door Tristan en Lyne, die even een luchtje aan het scheppen waren ;-) Alle Assenaren waren toen al klaar: Jesper dus gewonnen (van een jarige Jet nog wel) en Lyne lukte dat ook, maar Tycho, Abedin en Tristan bleven helaas aan de verkeerde kant van de score... In de eerste middagronde nam Abedin binnen 10 minuten remise aan, maar Tristan en Lyne wisten het niet te redden :-( De laatste ronde van vandaag is nog aan de gang; eens kijken of er nog wat leuks gedaan kan worden!
En uiteraard hoort bij een bezoekje ook een fotoalbum!

UPDATE 17:48: helaas, helaas... Alweer nulletjes voor Abedin, Tristan en Lyne. Van Abedin verbaast dat me niet zo, want hij speelde tegen Arjuna Bertholee, die op het gesloten NK D bijna Tycho versloeg, maar van Tristan en Lyne had ik wel wat gehoopt. Morgen de laatste loodjes; kijken voor wie die het zwaarst wegen!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: ONJK 2014

Berichtdoor Jesper » vr 08 aug 2014, 17:50

In de middagronde met wit remise gespeeld tegen Luuk Weidema. Het was de derde keer dit toernooi dat ik Frans tegenkreeg. Na 19 zetten bood ik remise aan, en mijn tegenstander nam het aan. Na deze remise sta ik op 4 uit 8, met 4 remises, 2 overwinningen en 2 nederlagen, en met een positieve w-we score.
Jesper
 
Berichten: 7
Geregistreerd: do 07 aug 2014, 13:58

Volgende

Keer terug naar Jeugdtoernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten

cron