Paardensprong 2016

Persoonlijke kampioenschappen, Grand-Prix-toernooien...

Paardensprong 2016

Berichtdoor Tinus Spriensma » ma 22 feb 2016, 14:35

Dick en ik zijn er heen gereden en hebben het er lang uitgehouden, ong. 3 uren. We zijn met Cor van Wijgerden begonnen. Het belangrijkste punt: We leven in een haastige tijd en we willen te snel "Een betere schaker worden". De computer, enz. zijn vervelende dingen en pas nuttig als je de tijd neemt. Er waren ook vaders, thrillers lezend van zo'n apparaat (E-reader?), en een bekende plezierige moeder. Ook nog een jonge vrouw met vriend van een andere sport met het jongentje uit Dronten.
We hebben de prijsuitreiking niet afgewacht. Van Martin lees ik, dat we wat gemist hebben.
Qua W-We (totaal van 5) liep het ook wel: +1.35. Er zijn geen wonderen gebeurd ...
De vader van Stella was groepsleider. (Laat die Dekkers maar lopen.)
Update:
Nog meer en verrassend. Onder het niveau van "bordspel " zit nog "van de stukken houden" - ik vroeg mijn kleinkinderen, zodra we elkaar verstonden: Wat is dit?
Bij een Paard heette het altijd "Paard".
Ik vond niets tussen "bordspel en "denksport" - hoe leuk wisselen de klinkers van plaats! Maar Van Wijgerden - "niet zo snel met die kinderen" - bedenkt: "denkspel"!
Overigens ben ik wel zo eigenwijs om met mijn 5 leerlingen-Stap 1 een echte partij te bekijken en wat ik per zet kan uitleggen, ga ik doen. Een langdurige bezigheid, dat wel ... of "pokkenwerk".
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Keer terug naar Jeugdtoernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron