PJK CD 2010-2011

Persoonlijke kampioenschappen, Grand-Prix-toernooien...

PJK CD 2010-2011

Berichtdoor Martin van Velzen » di 19 okt 2010, 19:59

Het Persoonlijk Jeugdkampioenschap C en D wordt dit seizoen gehouden op 25 en 26 oktober in het Denksportcentrum in Groningen. Nog geen Assenaren helaas in de D-categorie, maar wel in de C-categorie: Silvia, Gerbert en Lieke gaan proberen om titels en NK-plaatsen te veroveren!

Update 24 oktober: Alsnog een Asser deelnemer, of beter gezegd deelneemster, in de D-categorie, in de persoon van Jiske de Vries. Ikzelf ben er trouwens ook bij als toeschouwer, en mogelijk ga ik ook, net als bij het vorige PJK (februari), partijen invoeren.
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: PJK CD 2010-2011

Berichtdoor Martin van Velzen » ma 25 okt 2010, 18:23

De eerste speeldag is achter de rug! Hier zijn de resultaten:
C-groep:
  • Gerbert 3 uit 4, slechts een halfje achter de koploper! Morgen dus om de koppositie :-)
  • Silvia 1 uit 4 :-(, ze heeft wel eens betere dagen gekend. Hopelijk gaat het morgen beter!
  • Lieke is helaas nog steeds puntloos :-( Morgen dan maar?
D-groep:
  • Ingmar 2 uit 5, niet slecht! :-) Hoe zal het hem morgen vergaan?
  • Jiske helaas ook 0 uit 4 :-(, maar doordat ze in de vijfde ronde oneven was heeft ze toch een punt te pakken! :-) Morgen een echt punt?
Resultaten en foto's zijn hier te bekijken: C-groep, D-groep.
En ik heb zelf ook foto's op Facebook gezet: http://www.facebook.com/album.php?aid=1 ... 8b40533059
En op YouTube: een interview met Silvia en Lieke door Hiddo Zuiderweg!
(Sorry dames, die kon ik echt niet laten liggen. Ik vang de klappen morgen wel op ;-))
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: PJK CD 2010-2011

Berichtdoor Martin van Velzen » di 26 okt 2010, 17:28

Het toernooi zit erop! Hier zijn de resultaten:
Gerbert is op een zeer knappe tweede plaats geëindigd in de C-groep! :-D Daarmee heeft hij ook nog het recht verworven om een tweekamp te spelen voor een NK-plaats :-)
Silvia was helaas volkomen uit vorm dit toernooi; slechts 1,5 uit 7 :-( :-(, zo ken ik haar niet. Gelukkig deden de andere meiden het ook niet best en mag Silvia alsnog een tweekamp spelen om de meisjestitel en een NK-plaats :-)
Lieke scoorde vandaag twee remises. Zo eindigt ze in ieder geval niet puntloos :-)
Ingmar deed het naar behoren: 3 uit 8, plus een bye. Lijkt mij gewoon goed :-)
Jiske was ontroostbaar nadat ze in de zesde ronde in gewonnen stelling door de vlag was gegaan :-( :-(, maar daarna kwam het succes met twee overwinningen op rij! :-) :-) De laatste partij verloor ze helaas van Ingmar, maar met 2 uit 8 plus een bye heeft ze nog altijd boven verwachting gespeeld. Niet slecht als je je eerste toernooi speelt! :-)

Mijn foto's van vandaag zijn op Facebook te zien; een volledig verslag volgt nog!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: PJK CD 2010-2011

Berichtdoor Martin van Velzen » ma 01 nov 2010, 20:48

Zojuist las ik op de NOSBO-site dat Gerbert afziet van de beslissingsmatch om een NK-plaats. Uiteraard jammer, maar het is zijn eigen beslissing.
De beslissingsmatch van Silvia wordt, naar ik heb begrepen, mogelijk op 11 december gehouden, parallel aan de wedstrijd Assen - Staunton. Let wel: ik zeg "mogelijk", want er ligt nog niets vast. Mij lijkt het in ieder geval een mooi idee! :-)
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Volgende

Keer terug naar Jeugdtoernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten

cron