Euro Chess Tournament (ONJK), 1-6 augustus

Persoonlijke kampioenschappen, Grand-Prix-toernooien...

Re: Euro Chess Tournament (ONJK), 1-6 augustus

Berichtdoor Martin van Velzen » za 06 aug 2011, 19:04

Inmiddels ben ik weer thuis, en kunnen we de balans opmaken!
Frank kwam vandaag niet verder dan remise tegen Daan Lensink; hij kwam in een toreneindspel met een pluspion, maar had te weinig tijd om de winst te vinden. 50%, niet slecht!
Ivo schoot toch nog maar even uit zijn slof met een soepele overwinning op Jorick Laan; dat was in ongeveer 30 zetten bekeken. Een gedeeld vierde plaats, dus een prijs! :D
Silvia kwam tegen Timardi Verhoeff uitstekend uit de opening, maar miste een kansrijke voortzetting en nam even later remise aan. Beter een half ei dan een lege dop zal ze gedacht hebben... (Ik hoorde dat ze in Haarlem heel schlemielig van Timardi verloor, en dat zal ongetwijfeld meegespeeld hebben.) Ook voor haar 50%, ongeveer wat volgens de plaatsingslijst verwacht mocht worden, en ze was zelf ook niet ontevreden over haar toernooi.
Helaas was Lieke ook vandaag geen leuk resultaat gegund; al snel kon ze Menno Muller feliciteren. 8 keer verliezen is niet leuk, maar gelukkig heeft ze een toptijd gehad met de andere meiden in de C-groep, en dat is ook belangrijk!

En zo is ook dit toernooi weer tot een einde gekomen. Volgend jaar wat mij betreft weer!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Euro Chess Tournament (ONJK), 1-6 augustus

Berichtdoor Sjoerd » za 06 aug 2011, 19:20

En Martin, dank voor de updates! Terwijl de site van het onjk nog niet bijgewerkt is, heb jij ons weer perfect op de hoogte gehouden!

Op naar het volgende toernooi - komende maandag - zou ik zeggen.
Sjoerd
 
Berichten: 540
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 20:40

Re: Euro Chess Tournament (ONJK), 1-6 augustus

Berichtdoor Martin van Velzen » di 09 aug 2011, 23:13

Het mazzeltje van Frank in ronde 7 is opgenomen in een overzichtje van combinaties uit het ONJK op Schaaksite! http://schaaksite.nl/page.php?id=2911 (helemaal onderaan)
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Euro Chess Tournament (ONJK), 1-6 augustus

Berichtdoor Martin van Velzen » do 11 aug 2011, 22:53

Nog een mooie NOSBO-georiënteerde samenvatting van het ONJK: http://www.nosbo.nl/ONJK2011.html
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

VorigeVolgende

Keer terug naar Jeugdtoernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten

cron