Euro Chess Tournament (ONJK), 1-6 augustus

Persoonlijke kampioenschappen, Grand-Prix-toernooien...

Euro Chess Tournament (ONJK), 1-6 augustus

Berichtdoor Martin van Velzen » do 09 jun 2011, 18:22

http://www.onjk.nl

Het Open Nederlands Jeugdkampioenschap vindt ook dit jaar plaats in de eerste week van augustus. Helaas niet meer op de campus van de Universiteit van Twente, maar in het altijd gezellige Borne. Helaas zie ik op de deelnemerslijst nog geen Assenaren staan, maar ik vertrouw erop dat er genoeg clubgenoten gaan meedoen! Ik ga zelf opnieuw de verslagen van de C-groep schrijven, en ik kan zeggen dat ik er nu al naar uitkijk!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Euro Chess Tournament (ONJK), 1-6 augustus

Berichtdoor Martin van Velzen » vr 29 jul 2011, 11:31

Inmiddels staan er vier Assenaren op de lijst, waarvan twee in mijn groep! Uiteraard doet Silvia weer mee - en na haar topprestatie in Dieren heb ik hoge verwachtingen - en zij krijgt gezelschap van Lieke, die daarmee haar belofte houdt. Hopelijk kan ik nog eens iets leuks over hen schrijven! De andere twee Assenaren zijn ook usual suspects: Ivo is denk ik toch wel favoriet in de B-groep (zeker na zijn topprestatie in Dieren), en Frank gaat het volgens de lijst in de A-groep proberen. Ik ben benieuwd wat er in het vat zit voor iedereen!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Euro Chess Tournament (ONJK), 1-6 augustus

Berichtdoor Martin van Velzen » ma 01 aug 2011, 18:34

Dag 1 zit erop!
Frank was in de A-groep helaas opnieuw ingedeeld tegen Stefan Beukema, en net als op het gesloten NK werd het een kansloze nederlaag. Morgen hopelijk beter!
Ivo had het een stuk makkelijker: een simpele overwinning op Angelique Osinga. Goed begin, nu de rest nog!
Silvia had een ongelukkige indeling: meteen tegen favoriet Stijn Gieben. Toch had dat een leuke partij kunnen worden, als ze op zet 18 niet een kleinigheidje had overzien: stuk kwijt, en 0 - 1. Jammer.
Lieke weet nu ook hoe het is om op dit niveau te schaken: een kansloze nul tegen Yorick Postema. Hopelijk was dit de slechtste, en gaat het vanaf nu stukken beter!

Morgen een dubbele ronde. Hopelijk komen er dan veel meer punten binnen!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Euro Chess Tournament (ONJK), 1-6 augustus

Berichtdoor Martin van Velzen » di 02 aug 2011, 18:40

De derde ronde is alweer onderweg, maar ik ben de uitslagen van ronde 2 nog schuldig. Hier komen ze:
Frank haalde zijn eerste punt binnen ten koste van Geertien de Vries (rating 1200). De eerste van vele?
Ivo had alweer een lekker puntje; de Belg Mathias Lootens moest eraan geloven. Ronde 3: wit tegen Nick Maatman!
Silvia kwam met zwart prachtig te staan tegen Jeroen Nouwens, maar nadat ze verzuimde een pion te winnen vervlakte de stelling naar remise. Ronde 3: wit tegen Lisanne Waardenburg, een NOSBO-duel dus!
Lieke redde het met wit helaas ook niet, ze verloor van David Jongste. Hopelijk brengt ronde 3 meer geluk!

En ronde 3 is ook gespeeld!
Frank waagde het om een systeem te herhalen waarmee hij in Dieren al eens verloor. Ditmaal ging het aanvankelijk beter, maar helaas was tegenstander Martijn Otten hem in het eindspel te slim af. Dan morgen maar weer voor het volle punt!
Ivo gaf al na 6 zetten remise. Niet verliezen is ook hier blijkbaar belangrijker dan winnen...
Silvia pakte haar eerste volle punt op overtuigende wijze; vanuit de opening schoof ze Lisanne van het bord. Dat smaakt naar meer!
Lieke wacht helaas nog steeds op haar eerste resultaat; ditmaal een nulletje tegen Laurens Sanders. Kop op Lieke, het succes komt vanzelf!

Volgens mij in totaal 50% vandaag, en onze titelkandidaten (Ivo en Silvia) zijn volop in de strijd!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Euro Chess Tournament (ONJK), 1-6 augustus

Berichtdoor Martin van Velzen » wo 03 aug 2011, 13:23

De vierde ronde zit erop!
Frank won met wit een pionneneindspelletje van Arnold Rijksen. Lekker!
Ivo kwam met zwart tegen Tjark Vos prachtig te staan, maar verzuimde naar eigen zeggen stukwinst in 1, waarna hij slechts remise had. Jammer, maar de volgende ronde komt er al weer aan!
Silvia speelde met zwart tegen Coos Kruisenga een onverstandige damezet, maar die was niet meteen fataal. Het overzien van een simpel paardvorkje helaas wel...
Lieke moest helaas alweer een nul slikken, ditmaal met zwart tegen Roeland Leentvaar. Hopelijk is het vanmiddag wél raak!

Vanmiddag ronde 5. Wat zal die opleveren?
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Euro Chess Tournament (ONJK), 1-6 augustus

Berichtdoor Martin van Velzen » wo 03 aug 2011, 19:19

We zijn officieel over de helft!
Frank had in Milan Mostertman een zware tegenstander, maar het duurde nog best lang voor Milan de vis op het droge had. Dan morgen maar weer een resultaat neerzetten!
Ivo kwam niet langs Tim Yue, ondanks een prachtige pion op d7. Een punt achter de kop, maar niet kansloos!
Silvia kwam heel goed weg tegen Roeland Leentvaar; die verzuimde materiaal te winnen, waarna Silvia zelf een paar zetten later een stuk won. Oef!
Lieke verloor helaas voor de vijfde keer, en is als enige in de C-groep nog puntloos :( Ik ben ervan overtuigd dat dat niet tot het einde zo gaat blijven!

Morgen slechts één ronde, want 's middags is het voetbaltoernooi. We gaan zien hoe het loopt!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Euro Chess Tournament (ONJK), 1-6 augustus

Berichtdoor Martin van Velzen » do 04 aug 2011, 09:35

Zojuist heb ik onze helden en heldinnen op de gevoelige plaat vastgelegd! http://www.facebook.com/media/set/?set= ... c5d&type=1
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Euro Chess Tournament (ONJK), 1-6 augustus

Berichtdoor Martin van Velzen » do 04 aug 2011, 16:50

En ronde 6 is gespeeld!
Frank boekte een keurige overwinning op Kasper Wijshoff: pionnetje winnen met een trucje, en daarna goed paard tegen afschuwelijk slechte loper uitbuiten. Nice!
Ivo leed helaas zijn eerste nederlaag van het toernooi, tegen de Belg Reinaert Verstraeten. Hopelijk blijft het daarbij, en vindt hij de weg naar boven morgen weer!
Silvia moest met remise genoegen nemen tegen Twan van der Togt. Bij een overwinning was ze gedeeld bovenaan gekomen in het meisjesklassement... maar er is nog niets verloren!
Lieke had wel heel erg veel pech vandaag; ze miste in het eindspel de winst, en uiteindelijk ging tegenstander Milo Cornelissen nog met de winst aan de haal. In ieder geval heeft ze vandaag winstkansen gehad, nu nog afmaken!

Morgen de laatste dubbele ronde. Daarin wordt sowieso 1 punt gescoord, want Lieke is (na het afhaken van een andere deelnemer) oneven. Hopelijk worden er ook nog echte punten gehaald!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Euro Chess Tournament (ONJK), 1-6 augustus

Berichtdoor Martin van Velzen » vr 05 aug 2011, 13:45

De resultaten van ronde 7 zijn binnen!
Frank mazzelde naar eigen zeggen in het eindspel tegen Jesse Bassant; die had zetherhaling moeten afdwingen, maar gaf in plaats daarvan een stuk weg. Ach ja, geluk dwing je soms af...
Ivo was in iets van anderhalf uur klaar met Sander Taams van SC Hoogeveen, die blijkbaar ook een stuk weggaf. Mooi snel puntje, spaart energie.
Silvia had helaas haar ochtend niet en verloor al snel een stuk tegen de Belg Mardoek Thienpondt, waarna ze zich de rest niet meer liet bewijzen. Hopelijk was dit slechts een incident en speelt ze vanmiddag misschien wel de sterren van de hemel!
Lieke was zoals gezegd oneven, en ze heeft de vrije ochtend blijkbaar benut om uit te slapen, want ze is (nog) niet in het gebouw gesignaleerd. Misschien komt er vanmiddag wel een echt punt bij!

Over drie kwartier de voorlaatste ronde!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Euro Chess Tournament (ONJK), 1-6 augustus

Berichtdoor Martin van Velzen » vr 05 aug 2011, 21:49

Zojuist heerlijk pannekoek gegeten, en nu de uitslagen van ronde 8!
Frank redde het helaas niet tegen Zyon Kollen; hij kon net geen eeuwig schaak houden. Toch weer een verdienstelijke partij tegen een sterke tegenstander!
Ivo kwam slecht te staan tegen de Belg Joris Verhelst, maar wist er nog een remise uit te slepen. Helaas geen titelkansen meer...
Silvia nam op gepaste wijze wraak voor haar snelle nederlaag van vanmorgen: ze won nu zelf in 12 zetten een stuk. Volgens mij had haar tegenstander Bart Warmerdam zijn middag ook niet helemaal...
Lieke staat helaas nog steeds droog qua punten, en opnieuw was het het eindspel dat haar de das omdeed. Morgen nog één kans om te scoren!

Morgen dus de laatste ronde. Silvia heeft nog een theoretische kans op de meisjestitel in de C-groep, maar dan moet alles goed gaan, en ik verwacht eerlijk gezegd niet helemaal dat dat gaat gebeuren. Maar toch, over de gehele linie vind ik niet dat er slecht wordt gepresteerd!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Volgende

Keer terug naar Jeugdtoernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten

cron