Nosbo forum uit de lucht

Alles wat met schaken te maken heeft, maar niet persé met de club.

Nosbo forum uit de lucht

Berichtdoor Sybrand » di 03 jan 2012, 23:46

Sinds kort is het Nosbo-forum uit de lucht.

http://nosbo.nl/

Een bijzonder slechte zaak. Uitslagen van andere externe wedstrijden werden daar meestal direct na de wedstrijd gepost. Een onbegrijpelijke beslissing.
Sybrand
 
Berichten: 598
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 18:48
Woonplaats: Assen

Re: Nosbo forum uit de lucht

Berichtdoor Ivo » di 03 jan 2012, 23:47

Ik kan alles nog zien?
There are two types of sacrifices: correct ones, and mine. - Tal
Ivo
 
Berichten: 52
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:42
Woonplaats: Smilde

Re: Nosbo forum uit de lucht

Berichtdoor Ben » wo 04 jan 2012, 03:11

NOSBO-forum schreef:NOSBO-forum beëindigd

Het bestuur van de Noordelijke Schaakbond heeft besloten om het forum op de NOSBO-website met ingang van 2012 te sluiten.
De toegevoegde waarde van het forum is gering, mede doordat alle informatie ook elders op de NOSBO-website te vinden is.
De laatste jaren wordt van het forum in steeds mindere mate gebruik gemaakt.
Daarnaast vormt het NOSBO-forum van tijd tot tijd aanleiding voor niet-relevante discussies, waarmee de overbodigheid ervan wordt aangegeven.

Voor het plaatsen van nieuwsberichten en toernooiaankondigingen e.d. wordt u verzocht contact op te nemen met de webmaster van de NOSBO-site.


Lekker eufemistisch verwoord - ik vermoed dat het eerder te maken heeft met de negativiteit daar. Een aantal mensen gebruikte het forum om ruzies voort te zetten, zowel met elkaar als met het NOSBO-bestuur. Ik begrijp de beslissing wel maar ik zal net als Sybrand de snelle uitslagen missen.
Ben
 
Berichten: 67
Geregistreerd: za 23 okt 2010, 15:13

Re: Nosbo forum uit de lucht

Berichtdoor Tinus Spriensma » do 05 jan 2012, 17:30

Het is blijkbaar "Alles of Niets". Dat lijkt op 'eindspel'. Als 'Alles' leidt tot paniek, dan is het een Griekse crisis (Pan = alles). De middenweg is stoorzenders uit de lucht halen. Dat is een gevoelige en subjectieve kwestie. Meer objectief is Artikel 12 van de FIDE-regels: Het gedrag van de spelers 12.1 De spelers dienen zich te onthouden van handelingen waardoor het schaakspel in diskrediet wordt gebracht. Welk gedrag is gewoon anti-sociaal? Een Forum is per saldo een sociaal medium.
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: Nosbo forum uit de lucht

Berichtdoor Pieter » do 05 jan 2012, 20:32

Tsja, dan moeten we hier die boeiende discussies voeren. Jammer dat Assen zo'n normale club is, valt een stuk minder over te zeggen....
Daarom maar de volgende discussievraag:

Is het kopen van schaakboeken voor persoonlijk gebruik te declareren bij de club? :P
Pieter
 
Berichten: 152
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 16:41

Re: Nosbo forum uit de lucht

Berichtdoor Sjoerd » do 05 jan 2012, 20:39

Om maar eens een serieus bedoed antwoord te geven: We beschikken over een uitgebreide bibliotheek, die momenteel bij mij op zolder staat. Elk lid heeft recht om daar in te kijken.
Degene die alle boeken bestudeerd heeft, mag van mij een declaratie inleveren voor het boek dat hij daarna zelf aanschaft :D
Sjoerd
 
Berichten: 540
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 20:40

Re: Nosbo forum uit de lucht

Berichtdoor Tinus Spriensma » do 05 jan 2012, 20:40

Pieter, clubblad als oud-redacteur nog gelezen? Is 'free to download'. Ik had dat Forum, geloof ik, gauw weer in de lucht.
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: Nosbo forum uit de lucht

Berichtdoor Sjoerd » do 05 jan 2012, 23:55

Als je het NOSBO-forum via Chrome benadert krijg je de melding die Sybrand geeft. Roep je hem op met Internet Explorer, dan kom je nog gewoon op het forum.
Sjoerd
 
Berichten: 540
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 20:40

Re: Nosbo forum uit de lucht

Berichtdoor maitre_paul » vr 06 jan 2012, 12:42

Sjoerd schreef:Om maar eens een serieus bedoed antwoord te geven: We beschikken over een uitgebreide bibliotheek, die momenteel bij mij op zolder staat. Elk lid heeft recht om daar in te kijken.
Degene die alle boeken bestudeerd heeft, mag van mij een declaratie inleveren voor het boek dat hij daarna zelf aanschaft :D


sjoerd, je moest eens weten hoeveel schaakboeken ik al bij de sc assen bieb heb geleend en gelezen! berto homan kwam jaren geleden zelfs alleen op de club om mij weer een stapel schaakboeken uit te lenen! ik ben ze in chronologische volgorde gaan lezen, maar ik ben nog niet helemaal aangekomen bij het heden, vandaar mijn soms nog wat klassieke benadering van het schaakspel;-) er zitten zeker leuke en goede schaakboeken bij. sommige boeken zijn echt tijdloos en daar kun je ook vandaag de dag nog veel van leren. bovendien ademen die boeken echt sfeer en historie.

een idee is om eens een stapel interessante schaakboeken mee te nemen naar de club en die dan op een tafel uit te stallen. dan is het ook wat toegankelijker voor de potentiële lener/lezer.
A good player is always lucky (Capablanca)
maitre_paul
 
Berichten: 191
Geregistreerd: vr 22 okt 2010, 08:48
Woonplaats: Utrecht

Re: Nosbo forum uit de lucht

Berichtdoor Sybrand » vr 06 jan 2012, 23:23

de directe link naar het nosbo-forum werkt nog wel:

http://www.nosbo.nl/forum/index.php

Het was al niet druk, nu de link vanuit het hoofdmenu is verdwenen zal het wel helemaal rustig worden ....
Maar een hele rare zaak. Schakers moeten kunnen discussiëren onderling.

Uitwassen kunnen eenvoudig worden geweerd door anonieme posten niet meer toe te staan en op te treden tegen ongewenst gedrag.
Sybrand
 
Berichten: 598
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 18:48
Woonplaats: Assen

Volgende

Keer terug naar Schaken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten

cron