Nog een volwassen cursus voor volwassenen

Alles wat met schaken te maken heeft, maar niet persé met de club.

Nog een volwassen cursus voor volwassenen

Berichtdoor Tinus Spriensma » do 12 jan 2012, 23:02

"Met schaken in het diepe van Stap 4".

Op dinsdag 17 (corr. George van Diepen) januari start om half acht (19.30 u.) een nieuwe Nota Bene-schaakcursus in De Steiger. Het wordt de derde cursus voor volwassenen; maar oudere jeugd die wat wil, kan er bij aanschuiven. Met een aanloop gaat het naar de interessante stof van Stap 4. Na twee voorbereidende avonden worden de 17 lessen van Stap 4 in tien sessies van twee uur behandeld.
De cursus is acht keer op maandagavond, vier keer op dinsdagavond en duurt tot 11 juni.
Doelstellingen zijn: een stevige club- of huisschaker worden of zelf met lesgeven aan de slag kunnen. Meer dan de helft van de tijd zal worden besteed aan praktische, “speelse” werkvormen.
Cursusleiders zijn: Gertjan Haan en Tinus Spriensma
Meer informatie en aanmelding kan per email: spriensma@versatel.nl

(Gezinsblad en Drenthe Journaal hebben allebei de kopij laten liggen. Zucht, zucht. Tucht, tucht. Op deze site is info verborgen onder Downloads. Meer bij ons. De cursus is ook voor aanstormende oudere jeugd. (Voor hen: gertjanhaan@live.nl) De cursus gaat dinsdag a.s. definitief van start ondanks het gebrekkig aantal deelnemers - nou 4, nr 5 even verhinderd; T.S. - op dit moment. De cursusleiders kennen genoeg "Sturm und Drang".)
Laatst bijgewerkt door Tinus Spriensma op zo 15 jan 2012, 22:05, in totaal 2 keer bewerkt.
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: Nog een volwassen cursus voor volwassenen

Berichtdoor Sybrand » vr 13 jan 2012, 00:20

prima initiatief Tinus!
Sybrand
 
Berichten: 598
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 18:48
Woonplaats: Assen

Re: Nog een volwassen cursus voor volwassenen

Berichtdoor Tinus Spriensma » vr 13 jan 2012, 13:41

Dank, Sybrand voor dit en je eerdere signaal. Ook dankzij!
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: Nog een volwassen cursus voor volwassenen

Berichtdoor Tinus Spriensma » zo 23 dec 2012, 22:55

Vandaag gekeken naar de uitreiking van de Euwe-ring aan Van Wijgerden. Die noemde zichzelf behoorlijk onbekend. Ik ken hem van twee opmerkingen tegen mij.
Enschedé, ONJK: Cor (of toen nog 'meneer Van Wijgerden'), vanaf wanneer kunnen leerlingen echt in de ruimtelijke ontwikkelingsfase komen? Meneer Spriensma, bij Stap 1, les 1!
In (zijn eigen) Coevorden, bij een GP: Als het met leerlingen niet goed gaat, ligt dat voor 95% aan de docent!
Er werd bij die uitreiking genoeg gelachen. Ik vond het komisch, toen iemand in een Stappen-kader per ongeluk (?) "wijgeren" schreef, toen het om 'weigeren' ging ...
Overigens geef ik onze nieuwe "Lord of the Rings" groot gelijk: Voor de bevordering van de schaaksport is de faciliteit 'Training' een eerste vereiste.
Zag ik Sjoerd ook niet op de filmpjes?
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: Nog een volwassen cursus voor volwassenen

Berichtdoor Tinus Spriensma » wo 22 mei 2013, 12:33

Voor Stap 4 lijkt me gisteravond Wilma Bruggink bij ons thuis wel geslaagd. Op het examenformulier schrijft zij bij 'School': Meester Tinus-college. Bij 'Schaakacademie' heb ik m'n hoofd wel eens geschud ... Een nieuwe Cursus Volwassenen, samen met haar, staat in de Steigers voor stijgers, ook clubleden!
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42


Keer terug naar Schaken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten

cron