Schaakrubriek Dagblad van het Noorden

Alles wat met schaken te maken heeft, maar niet persé met de club.

Schaakrubriek Dagblad van het Noorden

Berichtdoor Sjoerd » zo 13 apr 2014, 10:21

Gisteren in het denksportcentrum even kort gesproken met Erik over zijn rubriek. Vorige week kreeg hij te horen van de redactie dat zijn inzet niet meer nodig was. Reden voor onderstaande mail:

Geachte redactie van het DvhN,

Tientallen jaren lees in op zaterdagochtend met veel belangstelling de onderhoudende schaakrubriek van Erik Hoeksema. Erik weet een prima balans te vinden tussen aandacht voor schaakevenementen en –partijen op zowel mondiaal als regionaal niveau. M.n. dat laatste is van belang voor de promotie van het schaken in Groningen en Drenthe. Erik heeft daar lange tijd een significante bijdrage aan geleverd. Als Internationaal Meester is Erik daarnaast een kundig en gerespecteerd auteur van diverse artikelen in het periodiek van de Nederlandse schaakbond.

Tot mijn stomme verbazing wordt dit weekend in het DvhN de rubriek gevuld door Remco Heite. Nu beschouw ik de heer Heite als iemand met positieve intenties jegens de schaaksport. Het is echter de vraag of een zichzelf serieus nemend dagblad in zee zou moeten gaan met een -met alle respect – gemiddelde clubschaker.

Ik begrijp dat het DvhN noodgedwongen doet aan kostenreductie en daarom op zoek gaat naar synergievoordelen die te behalen zijn door samenwerking met andere leden van de GPD. Dat zou m.i. niet mogen inboeten aan kwaliteit en aandacht voor het schaken in het verzorgingsgebied van het DvhN.

Als lezer zou ik het bijzonder waarderen wanneer Erik Hoeksema de kans zou krijgen om hier invulling aan te blijven geven.


Met vriendelijke groeten,

Sjoerd Homminga
Sjoerd
 
Berichten: 540
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 20:40

Re: Schaakrubriek Dagblad van het Noorden

Berichtdoor Remco Bruggink » zo 13 apr 2014, 18:54

Goed gedaan Sjoerd en helemaal mee eens.
Remco Bruggink
 
Berichten: 66
Geregistreerd: wo 31 okt 2012, 14:53

Re: Schaakrubriek Dagblad van het Noorden

Berichtdoor Tinus Spriensma » wo 16 apr 2014, 17:50

Mooie troef voor RH: De partij van Maarten Dijkstra in DvhN. Je zou de man tippen!
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: Schaakrubriek Dagblad van het Noorden

Berichtdoor Tinus Spriensma » di 27 mei 2014, 22:57

Zaterdag j.l.: Zout in de wonden ...
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42


Keer terug naar Schaken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten

cron