Reactie op overlijden Lukas

Alles wat ondergeschikt is aan schaken ;-)

Reactie op overlijden Lukas

Berichtdoor Martin van Velzen » vr 06 dec 2019, 13:16

Zojuist ontving ik onderstaande mail op het webmaster-mailadres. Goed om te zien dat de hele noordelijke schaakwereld meeleeft.

Het is een schok te vernemen dat Lukas Kosse zo plotseling is overleden. Totaal onverwacht en op veel te jonge leeftijd. In het besef dat ik niet de meest voor de hand liggende persoon ben om te reageren, aangezien ik niet tot de kring van intimi van Lukas behoorde, wil ik graag kwijt dat ik hem als een bijzonder sympathieke mede-schaker heb ervaren. Wat mij uitermate aan hem beviel was zijn, het schaken zelf ver overstijgende, gevoel voor humor. Bovendien was hij, achter het bord, een zeer correcte schaker. Gedurende om en nabij de drie decennia hebben wij schakers Lukas ontmoet bij toernooien en competities, voornamelijk in het noorden des lands. Afgelopen zomer in Dieren mocht ik ook weer een aantal gesprekken met hem hebben, waarin zijn, laten we daarvoor maar een moeilijk woord voor de dag halen, existentieel relativeringsvermogen wederom naar voren kwam. Hij was, met andere woorden, een leuke vent om te ontmoeten. Iemand die het schaken kleur gaf. Een prettig persoon die gemist zal worden.

Tony Westermann
Schaker bij SC Groninger Combinatie
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Reactie op overlijden Lukas

Berichtdoor Tinus Spriensma » zo 19 jan 2020, 12:19

Op 9 januari ben ik een poos bij Erik Kosse, de broer van Lucas, op bezoek geweest.
We hadden praatstof te over om Lucas te gedenken.
Erik heeft me gevraagd om de schaakclub te bedanken voor de aanwezigheid en de deelneming.
Bij dezen; het geldt dan ook voor de aanwezige Groningers en Hoogeveners.
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: Reactie op overlijden Lukas

Berichtdoor Tinus Spriensma » do 30 apr 2020, 11:53

Ik vond naar aanleiding van heet overlijden van Douwe van der Meulen nog een foto met Lukas-in-actie.
2016 Hoogeveen.
2016 10 20 Hoogeveen 0002.jpg
2016 10 20 Hoogeveen 0002.jpg (84.93 KiB) 4223 keer bekeken
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42


Keer terug naar Alles behalve schaken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron