Intern voor extern

Interne competitie, snelschaakkampioenschap, rapidcompetitie.

Intern voor extern

Berichtdoor Tinus Spriensma » za 29 sep 2012, 12:01

Assen 5 speelde voltallig in ronde 3 van de IC. En niet onverdienstelijk.
Met name van Assen 3 en 4 miste ik nogal wat gezichten. Namen noem ik niet - stel je voor dat je iemand vergeet ...
In Bad Bentheim heet de interne ook wel 'Trainung'. De interne kan niet zomaar de volledige training zijn.
Maandag a.s. voor de tweede keer cursus Stap 4. Er kunnen nog deelnemers bij het rondje langs de 17 lessen.
Laatst bijgewerkt door Tinus Spriensma op di 02 okt 2012, 12:06, in totaal 1 keer bewerkt.
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: Intern voor extern

Berichtdoor Sybrand » zo 30 sep 2012, 20:53

Wat een grappig draadje :D

De Assen-2 spelers waren voor het overgrote deel al voor 9 uur aan de bar te zien. Kenneth en ik gaven overigens het goede voorbeeld, volgens mij al om 20 over 8 klaar. Ik bepleit korting op de contributie voor Assen-2, e.e.a. conform (het toepassen van) het profijtbeginsel :D
Sybrand
 
Berichten: 598
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 18:48
Woonplaats: Assen

Re: Intern voor extern

Berichtdoor Tinus Spriensma » di 02 okt 2012, 12:11

Word ik me daar even geprezen! Met lof van de éénmans-jury.
Twee dingen: Volgens bestuurslid Bosma zat de zaal aardig vol; hij telde de borden.
Als iedereen opkomt, wordt de zaal krap. Daar houd ik niet zo van.
Het bestuurslid Dijkstra zal het een zorg wezen: Wel betalende, maar niet deelnemende clubleden.
Of een zaal er bij huren ... Welk één dilemma! Overkomelijk met jouw tuba?
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: Intern voor extern

Berichtdoor Tinus Spriensma » vr 21 dec 2012, 15:43

Hedenavond laatste ronde in 2012. Mag ik tegen Jacob?
Volgens mijn kalender komt 2013 eraan.
Met het vervolg van de externe competities en nog eerder het PJK-NOSBO!
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: Intern voor extern

Berichtdoor Tinus Spriensma » za 22 dec 2012, 01:06

Als Jacob niet komt opdagen en als ik tegen Jesper een verdediger uitschakel en als Geert Douwe tegen Sjoerd in de verdrukking komt, dan leid ik de B-groep. Johan Rinsma daagt me nu al uit. Aangenaam, aangenomen - in januari ergens.
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: Intern voor extern

Berichtdoor Geert Douwe » za 22 dec 2012, 10:21

Tinus, hierbij mijn oprechte felicitaties voor het behalen van de 1e plaats in de (tussen)stand van de B-groep.
Moge je de komende dagen in 2012 in welbehagen doorbrengen, zodat we de competitie in het nieuwe jaar weer fris kunnen voortzetten en laten we in 2013 proberen, alhoewel ik natuurlijk bekend ben met enkele Donneriaanse uitspraken hieromtrent, om een aantal leden van het vrouwelijk geslacht aan onze competitie te binden.
Geert Douwe
 
Berichten: 35
Geregistreerd: vr 02 nov 2012, 11:37

Re: Intern voor extern

Berichtdoor Tinus Spriensma » za 22 dec 2012, 12:44

Ik ken die van Donner ook en de reactie van Euwe erbij. Ik help je bij het uitdagen van dames: Ik meen, dat zij twee dingen tegelijk helemaal goed kunnen doen. Als ik het probeer, wordt het twee keer half werk. Mooi en goed schaken, bijv. Laten zij het bewijzen, zoals de Dame in de dubbele aanval. Niet voor niets het sterkste stuk.
Maar ik laat het initiatief verder aan jou.
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: Intern voor extern

Berichtdoor Tinus Spriensma » ma 25 maart 2013, 13:43

Tinus Spriensma schreef:Assen 5 speelde voltallig in ronde 3 van de IC. En niet onverdienstelijk.
Met name van Assen 3 en 4 miste ik nogal wat gezichten. Namen noem ik niet - stel je voor dat je iemand vergeet ...
In Bad Bentheim heet de interne ook wel 'Trainung'. De interne kan niet zomaar de volledige training zijn.
Maandag a.s. voor de tweede keer cursus Stap 4. Er kunnen nog deelnemers bij het rondje langs de 17 lessen.


Na onze overwinning op de koploper in 3B, de forse nederlaag van Assen 3 (Tycho en Gerritjan slepen samen 1 BP uit het vuur) tegen ook een koploper en het verlies van het 4e tegen zo'n aardige dorpsclub, Valthermond, verdiende dit wel even een update:
Misschien naar een basiscursus in september, mensen? (Is in voorbereiding.)
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: Intern voor extern

Berichtdoor maitre_paul » di 26 maart 2013, 12:59

Even wat statistieken over de opkomst in de interne competitie (na ronde 24). Per team en per speler het gemiddeld aantal gespeelde partijen in de interne competitie:

Team - Gemiddeld intern - Speler (intern)
Assen 1 8,9 Elmar (15) Frank (3) Ivo (16) Maarten D (1) Martin (0) Paul (18*) Pieter (4) Sjoerd (14)
Assen 2 8,4 Arjan (10) Gerard (12) Gerbert (7) Gertjan (13) Jan P (0) Kenneth (10) Rieks (6) Sybrand (11) Wout (7)
Assen 3 9,3 Ben (2) Jesper (13) Jiske (14) Maarten B (2) Maarten H (1) Peter (11) Tycho (18) Vincent (13)
Assen 4 8,3 Cor (12) Freek (12) Gerwin (7) Jacob (6) Jan B (10) René (7) Robert (4)
Assen 5 13,5 Dick (14) Mark H (15) Remco (9) Tinus (16)
*Paul: Interne Paul Keres (Utrecht) na 24 ronden

Assen 5 is opvallend vaak aanwezig in de interne competitie. De overige teams ontlopen elkaar niet veel. Wel zijn er binnen de teams grote verschillen tussen de spelers onderling. Sommige spelers komen bijna nooit. De 'jonge honden' in Assen 3 (Jesper, Jiske, Tycho, Vincent) doen goed ervaring op in de interne bij de senioren.
A good player is always lucky (Capablanca)
maitre_paul
 
Berichten: 191
Geregistreerd: vr 22 okt 2010, 08:48
Woonplaats: Utrecht

Re: Intern voor extern

Berichtdoor Tinus Spriensma » do 28 maart 2013, 00:37

Paul, wat aardig. Vroeger stond in ERz het perc. opkomst. Je was George van Diepen (captain A'5) vergeten: 17! Het team lijkt zich in te spelen voor volgend seizoen. P.S. Roden 3 laat een belangrijk punt tegen ons liggen. Ter Apel promoveert? (NOSBO 3B)
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Volgende

Keer terug naar Interne seniorencompetities

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron