Column: verslag interne met korreltje zout

Interne competitie, snelschaakkampioenschap, rapidcompetitie.

Column: verslag interne met korreltje zout

Berichtdoor Geon » di 06 sep 2016, 12:20

Asser Courant 06-09-16

"Wilfred Jansen natuurlijke opvolger Ivo Maris"

De interne competitie van schaakclub Assen zou dit seizoen, na het vertrek van topspeler Ivo Maris, een ongekend spannende editie worden. Op voorhand werd een gigantische strijd verwacht tussen de heren Tromp, Dwarshuis, Taal,
Knol jr. en Hommes maar als de voortekenen ons niet bedriegen zal het dit seizoen heel anders gaan lopen. Een scenario als in een jongensboek.

Ondanks overtuigende overwinningen van bovengenoemde heren bleek maar eens dat met de natuurlijke schaakwetten niet valt te spotten. Knol sr. en in belangrijke mate Wilfred Jansen stelden afgelopen vrijdag hun kandidatuur voor de vacante titel. Hun onderlinge remise was voldoende om de meute hongerige wolven voor te blijven. Desgevraagd gaf voorzitter Homminga aan verrast te zijn door de snelle ontwikkeling van Jansen; "hij lijkt de natuurlijke opvolger van Maris, zowel qua vocabulaire als achter het schaakbord. Een snel debuut voor Jansen in Assen 1 valt dan ook niet uit te sluiten. Mogelijk is een nieuwe transfer naar Sissa sneller dan verwacht op komst." Ook competitieleider van Velzen was duidelijk in zijn commentaar; "het indelingssysteem houdt rekening met natuurlijke selectie, leeftijd en ervaring spelen een belangrijke rol. Het lijkt erop dat het systeem Wilfred Jansen als nieuwe natuurlijke leider van Schaakclub Assen heeft aangewezen!
Geon
 
Berichten: 7
Geregistreerd: di 27 okt 2015, 14:25

Re: Column: verslag interne met korreltje zout

Berichtdoor Rieks » di 06 sep 2016, 23:50

Vind ik leuk!

@Adminstrator: suggestie voor het forum :roll:
Rieks
 
Berichten: 10
Geregistreerd: za 08 feb 2014, 23:35

Re: Column: verslag interne met korreltje zout

Berichtdoor Tinus Spriensma » za 17 sep 2016, 10:27

Gisteravond mocht ik met een leeftijdverschil van 61 jaar (en met de ELO's is er ook wel wat) 1 uur p.p.p.p. met Wit/als Wit tegen/met Jaël Wierenga.
We speelden 60 zetten binnen die twee uur! Dan gaat er wel eens wat fout.
In deze stelling heb ik naar de beste zet gekeken, maar die niet gedaan.
Diagram 1
1. +- (2.54): 16.g2-g4 Lh5-g6 17.Pe5xg6 f7xg6 18.Lc1xh6 Dd8-d7 19.Lh6xg7 Zover viel niet te "rekenen".
2. +- (1.64): 16.a2-a3? Niet naar gekeken.
3. +- (1.56): 16.Lc1xh6 Niet naar gekeken. 16...g7xh6 17.g2-g4 Daar heb je 'm weer.
4. +/- (1.28): 16.h2-h3 Niet naar gekeken.Le7-b4 17.Te1-e3 Tf8-e8 18.g2-g4 Daar heb je 'm weer.
5. +/- (1.19): 16.Lc1-f4 Niet naar gekeken.
Ik speelde 16.Ld2 om de opening te voltooien. Met nog klein voordeel.
Later kwam Jaël twee pionnen voor en liet een dot van een kans liggen - m'n Loper (tegen zijn Paard) werd "overbelast".
De laatste fout kwam van hem, maar ik zat in de "remise-modus" volgens Martin.
Zijn vader, Ton, won wel in vergelijkbare omstandigheden ...
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42


Keer terug naar Interne seniorencompetities

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron