Assen 1 2016-2017

Schaakclub Assen in de KNSB- en de NOSBO-competitie.

Re: Assen 1 2016-2017

Berichtdoor Pieter » vr 12 mei 2017, 22:51

Tinus,

Allereerst de welgemeende excuses dat ik niet eerder op je reactie had gereageerd. Je zal het 'dwazer' wel niet specifiek tegen mij gericht hebben (althans, daar ga ik van uit). Van mijn partij heb ik zeker wijze lessen geleerd. Deze lessen blijven echter het best beklijven in absolute stilte. Waren immers in de middeleeuwen de kloosters niet ook de grootste bron van kennis? Daar stond de stilte ook in hoog aanzien. Ook daar werd flink geleerd.

Tot slot nog een interessante overdenking: is "terugpresenteren" een correct Nederlands woord, verloedering van de Nederlandse taal, of slechts een andere vorm van representeren? Of nog iets anders?
Pieter
 
Berichten: 152
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 16:41

Re: Assen 1 2016-2017

Berichtdoor Tinus Spriensma » za 13 mei 2017, 00:38

Wat het eerste betreft, Pieter, het was hergebruik: https://www.facebook.com/tinus.spriensm ... nref=story Misschien kun je erbij. Willem Barnard had kontakt met kloosters (die noodmaatregel), maar meer met Katinka. Van mij mocht de schaakwereld niet sectarisch worden. Sekten vallen vaak alleen maar streng uit. Voor 'Arkandisziplin' valt wel iets te zeggen - we moeten 'privaat' en 'burgerlijk' niet verwarren. Niet alles valt openlijk tezeggen!
En dan 'terugpresenteren': zal wel een verbastering zijn van representeren. Half Nederlands, half Romaans. Mijn vrienden, Paulus en Fokke doen dat ook. De eerste 'smokkelde' Hebreeuws in het Grieks - dit volgens de tweede, die het m.i. met Fries (zijn 'memmetaal') en jouw Nederlands doet. Ik kan in die vervaging van grenzen komen, al struikel ik soms over zijn zinnen.
Ter zake, jouw partij was dus niet representatief voor je speelsterkte.
Sterkte, allemaal! En goede nacht.
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Vorige

Keer terug naar Externe competitie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 193 gasten

cron