Open NSVg. kampioenschap

Persoonlijke kampioenschappen, meerdaagse toernooien, weekendtoernooien, rapidtoernooien.

Open NSVg. kampioenschap

Berichtdoor Jan_Boer » zo 12 feb 2012, 04:00

Hallo alle schakers in Assen,

Het is nog mogelijk om je in te schrijven, tot 20 februari, voor het Open NSVG. kampioenschap. Zie de link hieronder voor meer info:

http://www.nsvg.nl/onk_info.php?taal=nl&bericht=082

En via de volgende link kun je je online aanmelden.

http://www.nsvg.nl/archief/onk/onk_insc ... mulier.php

Onze webmaster plaatst het niet op de site onder het kopje toernooi aankondigingen. Dus daarom maar op dit forum.

Groeten,

Jan
Jan_Boer
 
Berichten: 44
Geregistreerd: za 11 dec 2010, 22:14
Woonplaats: Bovensmilde

Re: Open NSVg. kampioenschap

Berichtdoor Tinus Spriensma » za 18 feb 2012, 11:53

Jan en ik gaan donderdag weer. Jan krijgt een zwaar programma in de A-groep en is nu bezig zijn borst nat te maken. Ik wacht af of ik promoveer naar de A's of voor de derde keer een gooi mag doen naar de B-titel. In beide gevallen moet er geschaakt worden. Tot zondag.
De tijd om het thuisfront op de hoogte te houden zal krap zijn. De vorige keer was Sybrand er zaterdagmiddag ook opeens. Kon ik meeliften naar een feestje in Kampen.
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: Open NSVg. kampioenschap

Berichtdoor Tinus Spriensma » vr 24 feb 2012, 19:55

Hallo luitjes van Schaakclub Assen,

Ik en Tinus doen mee aan het ONK in Nunspeet. Zie de site http://www.nsvg.nl We zijn donderdagmiddag vroeg in de middag vertrokken met de trein uit Assen. We misten de sprinter van 14:50 uur, maar konden toch in Zwolle de juiste stoptrein naar Nunspeet halen. Deze avond was de eerste ronde. Ik had zwart tegen Rick van Loy die een rating heeft van 1964. Het ging niet goed met mijn tegenzetten. Ik lag er al af in 13 zetten. Slecht gespeeld dus. Tinus speelde tegen 1216. Hij maakte een ernstige fout, maar Bernard twee. Dus 0-1. Vrijdagochtend was onze tweede ronde.. Ik kreeg goed spel. Had loperpaar tegen paardenpaar en in het eindspel een toren meer. Martijs (1600) gaf toen maar op. 1-0 's Middags moest ik tegen een Belg met de naam Marc van Gysel (1549) Al snel kon ik hem een poets bakken, vanwege foute zetten van Marc. Ik kwam een kwal voor en toen gaf hij op. 0-1

Tinus wint eerst tegen 1304 met mat op de 51ste zet. De middagpartij was tegen 1409 remise aangeboden op de zetten 11 en 26. Remise aangeboden gekregen op zet 32 met één pion minder, maar zeeën van tijd meer.

Jan Boer
Laatst bijgewerkt door Tinus Spriensma op zo 26 feb 2012, 19:26, in totaal 1 keer bewerkt.
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: Open NSVg. kampioenschap

Berichtdoor Sybrand » zo 26 feb 2012, 13:53

na 5 ronden onze grote meester Tinus 3,5 uit 5 in de B groep; waar Jan is gebleven in de uitslag van de A-groep is een raadsel. Ronde 5 kennelijk niet gespeeld, staat ook niet bij de bye's vermeld. In ieder geval na 4 ronden had Jan 2,5 punt.

http://www.nsvg.nl/berichten.php?map=./ ... txt&type=b
Sybrand
 
Berichten: 598
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 18:48
Woonplaats: Assen

Re: Open NSVg. kampioenschap

Berichtdoor Tinus Spriensma » zo 26 feb 2012, 19:19

Aan de behoefte voor het vervolg kom ik na thuiskomst (plm. 15.40 u.) tegemoet.
Groter pech dan Jan kun je nauwelijks hebben. Op zaterdagochtend stond hij op met een pijnlijke voet. De pijn werd zo erg, dat hij zich onder medische behandeling moest stellen. Hij kwam met Vermeulen nog een remise overeen en moest het toen hebben van de ontferming van vrouwen, als chauffeur en als arts.
De combinatie met medicijnen werkte goed, maar 's middags lag hij onder de "wol" i.p.v. te zitten achter het bord. Van de organisatie kreeg hij voor ronde 5 0 punten. Of dat niet hard is en competitievervalsend? Het staat zo in de reglementjes en de geest van het toernooi doet er niet toe. Zondagochtend zag Jan één dingetje over het hoofd en verloor tegen de verslaggever Van Lanen, Alex.
Dan mijn lot. Tegen de Belgische oude rot Goetstouwers, Stan (1489), verloor ik in 77 zetten door gebrek aan eindspelervaring. 's Middags had ik het omgekeerde resultaat in de interland tegen de grappige Duitser Norbert Raestrup (1407). (Drie blindenmoppen van hem heb ik in mijn repertoirtje. Ze gaan van 'pies' tot 'pikant'.) 55 zetten duurde het; wat een zaterdag. Zondag gaf een Westlander ((1407) tegen me op. In zijn notatie ving hij mijn Dame; in de mijne had ik een plan voor een enerverend eindspel. (Het rommelde al in de aanloop ...) Hij wou om fysieke redenen wel remise; maar dat wou ik deze keer niet. Gedeeld 3de dus. Een 18-jarige wint de B en een grote beker en meer Euro's dan ik (10). En er was meer jong in de toppen te vinden ...

Thecla, Norberts grote vriendin, kwam trouwens met de volgende mop. Een pastoor heeft last van muizen in de kerk. Niets helpt, vallen noch korrels. De koster weet ook geen raad. Behalve: "Vraag het zondag aan de gemeente." Aldus geschiedt en dan staat een boertje op: "Meneer Pastoor, ga die muizen dopen." "Hoezo?" "Nou je doopt ook kinderen en die zie je nooit weer terug."
De mop is pijnlijk. Vertaald naar het schaakwereldje: "Geef hun Stap 1 en desnoods het diploma en het is een wonder dat je er nog één terugziet." ....

Conclusie: Jan en ik hebben de eer van Drenthe wel hoog gehouden. De eer van Friesland hing van één Smit af en die had meer geluk dan de 11-Stedentocht.
Veel deelnemers komen uit Noord-Brabant en zij nemen een Bourgondische sfeer mee. Wat is er met de Belgen aan de hand? (Heel lang niet up-to-date geregeerd??)

Het was vermoeiend, maar het loont de moeite.
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: Open NSVg. kampioenschap

Berichtdoor Tinus Spriensma » do 01 maart 2012, 12:17

Verslag van de B-kampioen: http://www.nsvg.nl/berichten.php?map=./ ... n&file=110 20120308 verslag onk2012 van lucas de jong.txt&type=b Een kampioen waardig!
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: Open NSVg. kampioenschap

Berichtdoor Sybrand » vr 02 maart 2012, 17:43

Sybrand
 
Berichten: 598
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 18:48
Woonplaats: Assen

Re: Open NSVg. kampioenschap

Berichtdoor Tinus Spriensma » di 06 maart 2012, 15:12

Toch kopieerde ik goed, Sybrand. Foute gluton?

Zoek: 29-03-2012 Een glorieus weekend in Nunspeet

Lucas de Jong (winnaar van de B groep tijdens het ONK2012) stuurde ons
een uitgebreid verslag incl. enkele van zijn partijen en partijfragmenten.
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: Open NSVg. kampioenschap

Berichtdoor Sybrand » zo 12 aug 2012, 09:28

speelt Jan ook mee in India ? Ik meende dat Jan mee zou doen met de Olympiade.
Sybrand
 
Berichten: 598
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 18:48
Woonplaats: Assen

Re: Open NSVg. kampioenschap

Berichtdoor Sjoerd » zo 12 aug 2012, 10:29

Op de site van de NSVG lees ik:

"05-08-2012 Schaakolympiade voor visueel beperkten van 9-20 augustus 2012

Het team van de NSVG bestaat uit de volgende spelers:
Sergio Harnandan, Ron Snoekk, Alaettin Gundogmus en Jan Zeeman".

Jan speelt blijkbaar niet mee.
Sjoerd
 
Berichten: 540
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 20:40

Volgende

Keer terug naar Toernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten