Open NK 2012

Persoonlijke kampioenschappen, meerdaagse toernooien, weekendtoernooien, rapidtoernooien.

Re: Open NK 2012

Berichtdoor Martin van Velzen » wo 01 aug 2012, 12:06

Helaas een middelmatige dag gisteren qua resultaten...
Ivo wilde eens wat anders spelen, maar deed dat niet helemaal volgens het boekje, en moest uiteindelijk een stuk inleveren, waarna het snel uit was. Vandaag het herstel?
Frank speelde een aardige partij waarin hij steeds aan het roer was, maar zijn tegenstander kon de ruil van een dame tegen twee torens afdwingen, waarna het niet meer te winnen was. Ikzelf was dus oneven, maar kwam uiteraard wel kijken en aanmoedigen. Hoe moet ik anders verslag doen? ;-)
Ben sloeg op bord 1 een remiseaanbod af, won daarna een pion, maar bokte die meteen weer weg, overzag nog een zet later stukwinst, en verloor uiteindelijk een paardeneindspel. Zonde! Gerbert had het relatief makkelijk, want zijn tegenstandster gaf zo ongeveer aan de lopende band materiaal weg: kwaliteit, pion, pion... Vandaag mag hij op bord 1 revanche nemen voor Ben!

1,5 uit 4 plus een bye dus. Het is eindelijk weer zomerweer na een paar slechte dagen, dus hopelijk geeft dat voldoende energie om er eens flink tegenaan te gaan!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Open NK 2012

Berichtdoor Martin van Velzen » do 02 aug 2012, 10:06

Vandaag alweer de laatste ronde, die al om 11 uur begint. Daarom ook twee uur eerder een verslag!
Ivo mocht gisteren voor de tweede maal een vol punt binnentikken met een wat aparte opening (1. e4 c6 2. d4 Pa6!?), een pionoffer en uiteindelijk kwaliteitswinst. Vandaag nog een witpartij voor onze topper!
Frank begon prima aan het toernooi, maar heeft nu 4 maal op rij niet gewonnen. Gisteren kwam hij wat verkreukeld uit de opening, probeerde het met een stukoffer, maar had daar niet voldoende voor, en toen zijn dame ook nog werd ingesloten was het einde oefening. Ikzelf mocht eindelijk mijn eerste echte volle punt laten noteren: Moderne Verdediging, initiatiefje afgeslagen, counter via een schijnoffer, en uiteindelijk een vette pion op e3 meer. Dat mijn tegenstander ook nog een toren cadeau deed versnelde de zaak, maar in die stelling geeft de computer al +4 voor zwart, dus gewonnen was het sowieso. Misschien kan ik vandaag ook nog terugkomen op 50%!
Gerbert vond remise wel best, en dat was dan ook in 14 zetjes beklonken. Ben ging er wel gewoon voor zitten, veroverde een pion, ging in de aanval, en zag zijn tegenstander de draad helemaal kwijtraken en uiteindelijk totaal ontmoedigd opgeven. 6 uit 8 voor beiden, het prijzengeld is binnen!

4 uit 5 dus gisteren. Vandaag nog even aan de bak; hopelijk zit er nog meer in!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Open NK 2012

Berichtdoor Sybrand » do 02 aug 2012, 20:31

prachtige resultaten vandaag!

Ik denk dat alle deelnemers van de club trots mogen zijn !

De 6-kampers zijn al eerder gestopt, dus van de overblijvers:

Ivo met een fantastische 5 uit 9 in de open groep (!), Martin die een mooie come-back liet zien en alsnog 50% scoort in de A-groep, Frank met een mooie plus-score, eveneens in de A-groep, Ben en Gerbert met een prachtige 7 uit 9 (= 110 pietermannetjes :-)) een 2e en 3e plek in de C-groep. Pachtig resultaat!
Sybrand
 
Berichten: 598
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 18:48
Woonplaats: Assen

Re: Open NK 2012

Berichtdoor Martin van Velzen » vr 03 aug 2012, 00:17

Het was inderdaad een mooie dag vandaag! Morgenochtend vertrekken we weer richting het noorden, maar voor dat zover is eerst het laatste verslag!
Ivo won zo rond zet 20 een pionnetje, maar kwam daarna terecht in een paard-lopereindspel met elk een toren en 4 tegen 3 pionnen, dat vrijwel zeker remise was. Gelukkig vond zijn tegenstandster het nodig om de boel te forceren, waarna Ivo alsnog het volle punt kon incasseren. Een geweldige prestatie: 5 uit 9 in de hoofdgroep, een 13e prijs en een W-We van +2,56!! Ga zo door Ivo!
Frank is de vorm al een paar dagen helemaal kwijt; vandaag ging hij opnieuw onderuit. Na een begin met 3 uit 4 nog slechts 2 remises gehaald; dat moet volgende week in Vlissingen beter, maar in ieder geval mag Frank wel wat ratingpuntjes bijschrijven. Ikzelf kwam juist steeds beter in vorm, en bekroonde dat vandaag met een heerlijke aanvalspot. Ik denk dat ik hem als Partij van de Week ga publiceren! ;-)
Gerbert en Ben hebben ook beiden een fantastisch toernooi achter de rug, en ook zij wonnen vandaag hard in de aanval. Allebei 7 uit 9 en een mooi geldbedrag, en een ruime W-We! Ga zo door mannen, schakers als jullie hebben we hard nodig!

Daarmee beëindigen we het toernooi met 5 Assenaren die in de prijzen vallen. Het was weer gezellig met elkaar, en wat mij positief verraste was dat alle Assenaren (ook Gerbert en Silvia) enorm met elkaar begaan waren. Zo creëer je een echte clubsfeer! Hopelijk kunnen we dat volgend jaar herhalen.

http://onk.schaakbond.nl/
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Open NK 2012

Berichtdoor Sjoerd » vr 03 aug 2012, 08:50

Alle prijswinnaars van harte gefeliciteerd met jullie successen. Schaakclub Assen is weer prima op de kaart gezet. Dank aan Martin voor de onderhoudende verslaggeving!

Ivo volgende week in Borne op het ONJK en Frank en Silvia in Vlissingen: veel succes toegewenst aldaar.
Sjoerd
 
Berichten: 540
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 20:40

Re: Open NK 2012

Berichtdoor Martin van Velzen » vr 03 aug 2012, 18:40

Ik heb mijn partij uit de laatste ronde gepubliceerd als Partij van de Week. Speel hem na, want er zitten best wel wat leerzame momenten in! (al zeg ik het zelf ;-))
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Open NK 2012

Berichtdoor Martin van Velzen » vr 03 aug 2012, 21:59

En ik heb ook maar even een eindverslag gemaakt, met felicitaties, succeswensen, en een geheime tip! http://www.schaakclubassen.nl/nieuws.php?item=379
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Open NK 2012

Berichtdoor Martin van Velzen » ma 06 aug 2012, 19:11

Gerbert heeft me nog zijn partij uit de laatste ronde gemaild, en in die partij speelde hij een hele mooie zet:

Wit Kg1, Df3, Td1, Tf1, Pd4, pi a3, b3, c4, f4, g2, h2 Zwart Kd6, Db6, Ta8, Tf8, Pc7, pi a6, b5, e6, f7, g7, h7

Hoe wint wit het snelst?
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Open NK 2012

Berichtdoor Sjoerd » ma 06 aug 2012, 19:41

1. c5 - Dxc5 2. b4 - Da7 3. Kh1 ..
Sjoerd
 
Berichten: 540
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 20:40

Re: Open NK 2012

Berichtdoor Martin van Velzen » ma 06 aug 2012, 19:57

Sjoerd schreef:1. c5 - Dxc5 2. b4 - Da7 3. Kh1 ..

Bijna goed!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

VorigeVolgende

Keer terug naar Toernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten

cron