45-ste Open Drents weekendtoernooi 30 nov 2 dec 2012

Persoonlijke kampioenschappen, meerdaagse toernooien, weekendtoernooien, rapidtoernooien.

Re: 45-ste Open Drents weekendtoernooi 30 nov 2 dec 2012

Berichtdoor Sjoerd » zo 25 nov 2012, 23:01

Met nog een week te gaan druppelen de aanmeldingen nog steeds binnen en zitten we inmiddels over de veertig deelnemers. Ik ben dik tevreden en heb er erg veel zin in. We gaan er een gezellig en toernooi van maken met veel kwaliteit aan boord.
Sjoerd
 
Berichten: 540
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 20:40

Re: 45-ste Open Drents weekendtoernooi 30 nov 2 dec 2012

Berichtdoor Geert Douwe » zo 02 dec 2012, 21:21

Een groot compliment voor de sponsors, locatie-aanbieder (Nico Vanderveen), personeel van het Lunchcafé Smaek, en organisatoren Sjoerd, Sybrand en Martin.
Laatsgenoemde wist al na een kwartiertje na elke ronde de uitslagen van die ronde en indeling volgende ronde op de website te zetten, en daarnaast ook nog zelf als speler deel te nemen aan het toernooi. SUPER !!!:-))) (helemaal super toen hij in de 5e ronde met zwart een remise scoorde tegen FM Galovan)
Geert Douwe
 
Berichten: 35
Geregistreerd: vr 02 nov 2012, 11:37

Re: 45-ste Open Drents weekendtoernooi 30 nov 2 dec 2012

Berichtdoor Sybrand » ma 03 dec 2012, 19:05

Een mooie en zeer lezenswaardige sfeerimpressie van deelneemster Maaike Keetman:

http://maaike-schaken.blogspot.nl
Sybrand
 
Berichten: 598
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 18:48
Woonplaats: Assen

Re: 45-ste Open Drents weekendtoernooi 30 nov 2 dec 2012

Berichtdoor Tinus Spriensma » di 04 dec 2012, 10:54

Gelezen. Maaike kan het mooi vertellen. Mooie reclame, niet alleen voor de NS, maar ook voor gastvrij Assen en VdW-spaghetti.
Dus ik zag Lukas Kosse niet spelen met zijn zus, maar met Maaike, denk ik. Gezelligheid kent geen tijd.
Ik kwam - zondag dus - even kijken terwijl mijn vrouw met onze gasten in het restaurant Krul in het Drents Museum koffie dronk.
Daar hangt Russische realistische Sovjet kunst. Begrijp ik ook wel het wondertje van Fischer op IJsland: Realisme kan niet het laatste woord hebben.
Op zaterdag speelde ik slechts 1.5 punt bij elkaar in Woerden. Daar ging het pastores-toernooi slechts door omdat er wel zes moesten zijn svoor een echte zeskamp. Het werden er zeven omdat uit de stad (?) van Dick Piket en Erwin l'Ami ook de locale voorganger zich aanmeldde. Tegen deze Hans Berkheij kreeg ik een matbeeld uit een Stap-werkboek. Het halfje was uit een pionneneindspel met mijn nijvere vriend J.v.d.Brink uit Eindhoven. U weet: Eén misgreep en het gaat toch nog mis. Hij haalde Dame, maar zij posteerde zich niet op het promotieveld.
Volgend jaar moet ik mijn vorm wel beter verzorgen. En bij een volgend Open Drents moest Tycho Bruggink niet met griep rondlopen.
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: 45-ste Open Drents weekendtoernooi 30 nov 2 dec 2012

Berichtdoor Sjoerd » zo 16 dec 2012, 13:46

Erik Hoeksema schreef weer een gepaste column die gisteren verscheen in het Dagblad van het Noorden. Zie:
http://www.spitsel.nl/archiefschaakclub ... -12-15.pdf
Sjoerd
 
Berichten: 540
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 20:40

Vorige

Keer terug naar Toernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten

cron