Unive schaaktoernooi Hoogeveen 2012

Persoonlijke kampioenschappen, meerdaagse toernooien, weekendtoernooien, rapidtoernooien.

Re: Unive schaaktoernooi Hoogeveen 2012

Berichtdoor Sybrand » di 23 okt 2012, 20:09

Nou....ook op dit forum Martin!

We hebben op de terugweg afgesproken dat Silvia het hier post ! :D
Sybrand
 
Berichten: 598
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 18:48
Woonplaats: Assen

Re: Unive schaaktoernooi Hoogeveen 2012

Berichtdoor Maarten D » di 23 okt 2012, 20:58

Erg vindingrijk remise gemaakt gisteren, Sybrand!

Leuk om te zien dat er zoveel Assenaren meedoen. En niet zonder succes!
Maarten D
 
Berichten: 56
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 23:19

Re: Unive schaaktoernooi Hoogeveen 2012

Berichtdoor Martin van Velzen » di 23 okt 2012, 22:45

Sybrand schreef:Nou....ook op dit forum Martin!

We hebben op de terugweg afgesproken dat Silvia het hier post ! :D

Geen idee of Silvia daadwerkelijk van plan is/was om te posten, maar haar tegenstander is haar in ieder geval voor geweest: http://esgemmen.wordpress.com/2012/10/23/vijfde-ronde/
met over hun partij het volgende citaat:
Jan drinkt de gifbeker helemaal leeg. Deed een foute opening en vervolgens deed de tegenstandster met een zeer lage rating alleen maar meer goede zetten. Een verdiende nederlaag derhalve en dit zal hem hopelijk leren om ook in de opening na te denken. Niet over de zetten, maar wel over welke opening je moet spelen.

Tja, er mag dan wel op dit moment slechts 1456 achter haar naam staan, maar insiders weten dat Silvia in vorm zeker 1700-niveau kan halen! ;-)
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Unive schaaktoernooi Hoogeveen 2012

Berichtdoor Silvia » di 23 okt 2012, 23:08

Op verzoek van Sybrand een stukje van mijn partij.
Het duurde even omdat ik moeite had met het maken en invoegen van de diagrammen, het is gelukt! :)

Silvia van der Werff – Jan van Os (1929) Ronde 5
Na zet 15 van zwart kwam ik in deze stelling terecht. Zie diagram

Wit Kg1, Da4, Ta1, Te5, Pd2, Pf3, pi a2, b2, d4, f2, g2, h2 Zwart Ke8, Dd7, Ta8, Th8, Le6, Pa5, pi a7, b6, c6, f7, g7, h7

16.Ng5 0–0
17.Nxe6 fxe6
18.Rae1 Rad8
19.Nf3 Rf6
20.Rc1 Qc7
(diagram na zet 20 zwart)

Wit Kg1, Da4, Tc1, Te5, Pf3, pi a2, b2, d4, f2, g2, h2 Zwart Kg8, Dc7, Td8, Tf6, Pa5, pi a7, b6, c6, e6, g7, h7

21.b4 Hier bezwijkt hij onder de druk van mijn stelling, en dacht met een combinatie een stuk terug te winnen. Rxd4
22.Nxd4 Qxe5
23.bxa5 Qf4
24.Rf1 e5
25.Qb3+ Kh8
26.Ne2 Qe4

Hij hield nog wel even vol, maar het was niet meer te houden, 1-0! :D
Silvia
 
Berichten: 1
Geregistreerd: di 23 okt 2012, 22:47

Re: Unive schaaktoernooi Hoogeveen 2012

Berichtdoor Martin van Velzen » di 23 okt 2012, 23:54

Wederom geweldig gespeeld Silvia, ga zo door!! :-D
Silvia schreef:Het duurde even omdat ik moeite had met het maken en invoegen van de diagrammen, het is gelukt! :)

Je hebt ze helemaal gemaakt zoals de bedoeling is, daar slagen er niet veel in! ;-)
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Unive schaaktoernooi Hoogeveen 2012

Berichtdoor Martin van Velzen » wo 24 okt 2012, 14:00

En alweer mooie resultaten in de ochtendgroep: overwinningen voor Lukas (op 1698!) en Jan B., en alweer een prima remise voor Tycho, ditmaal tegen 1639! :-D
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Unive schaaktoernooi Hoogeveen 2012

Berichtdoor Martin van Velzen » wo 24 okt 2012, 21:43

In de middaggroep had Sybrand zich voor vandaag afgemeld; morgen doet hij wel weer mee! Silvia is wederom een vol punt rijker, al ging het vandaag wel erg gemakkelijk: haar tegenstander kwam niet opdagen... Verder een mooie overwinning van Frank op 1988, een remise voor Gerbert, en helaas een nederlaag voor Jan B. tegen ervaren rot Henk Seijen. Morgen gaat het circus verder, en ik ben er dan ook weer bij als toeschouwer!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Unive schaaktoernooi Hoogeveen 2012

Berichtdoor Martin van Velzen » do 25 okt 2012, 20:18

Vandaag was het dus weer tijd voor mij om mee te gaan naar Hoogeveen, en ik heb daar geen spijt van gehad! Nogal wat andere Assenaren waren trouwens op hetzelfde idee gekomen: Ivo (en dus uiteraard ook Henny), Wout Knol, Gerard, Pieter H., en zelfs Jesper en vader Erik waren aanwezig. Wat een betrokkenheid!

Uiteraard moesten we eerst even spieken wat er in de ochtendgroep was gebeurd. Bleek Tycho alweer een 1600-speler op remise te hebben gehouden, wat is die jongen goed bezig! Verder een overwinning van Jan B. op 1175, en een nederlaag voor Lukas tegen een 1900-speler. Niet slecht!

Jan was ook nu in de middagpartij snel klaar: remise tegen 1789 in ongeveer drie kwartier. Ook niet verkeerd!
Een kwartiertje later was Silvia ook al klaar. Ze moest het met zwart opnemen tegen Carla Bruinenberg, begin jaren '80 drie keer achter elkaar Nederlands Kampioene en een paar dagen geleden nog te sterk voor Sybrand. Een zware dobber dus, zou je zeggen, maar Silvia heeft de laatste paar dagen naast een prima vorm ook het geluk aan haar zijde, en zo ook nu: vlak na de opening bood mevrouw Bruinenberg ineens remise aan! Wat er precies aan de hand was weet ik niet, maar dat halfje werd uiteraard gretig geaccepteerd, waarna ik nog even met Silvia de opening heb bekeken, en nog even twee partijtjes tegen haar en Jesper samen heb gespeeld (ik won de eerste, maar deed het in de tweede niet helemaal goed, en daar profiteerden ze goed van). Toen was het tijd voor Silvia om even lekker een boek te gaan lezen, en voor mij om mijn andere reisgenoten te gaan bekijken; daar was ik tenslotte voor gekomen ;-)
Sybrand had ook behoorlijk geluk vandaag: na de opening kwam hij in grote problemen, maar zijn tegenstander verzuimde te winnen, deed dat wat later nog een keer, waarna Sybrand zijn materiële achterstand om mocht zetten in een pluspion en alsnog het punt naar zich toe trok. Zonder geluk vaart niemand wel...
Frank mag zelf zijn partij beschrijven op dit podium. Ik licht een tipje van de sluier op: het is opnieuw een vol punt geworden! :-D
Gerbert zit helaas bepaald niet goed in het toernooi, en ook vandaag ging het niet zoals gehoopt: vlak na de opening een paar mindere zetten en meteen een verkreukelde stelling, wat later pionverlies, daarna nog een pion eraf, en uiteindelijk een nul. Hopelijk zit er in de laatste twee ronden nog wat leuks in!

Nog twee ronden te gaan dus! Voor enkelen is het toernooi al meer dan geslaagd, anderen hadden waarschijnlijk op meer gehoopt. Frank staat nu, samen met Johan Scharft en Joop Hummel, aan kop; morgen mag hij op bord 1 met wit aantreden tegen Hummel, dat belooft vuurwerk! Ik kan er helaas niet bij zijn wegens andere verplichtingen, maar zaterdag ben ik weer van plan om mee te gaan!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Unive schaaktoernooi Hoogeveen 2012

Berichtdoor Frank » do 25 okt 2012, 21:37

Vandaag tegen Pieter Geertsema (1936):
Koning in het midden afgedwongen, pionoffer waarna ik de stelling onder de controle had; van de zwakke witte velden gebruik maken en met een torenoffer mat zetten, 6 uit 7! :D

Morgen met wit tegen Joop Hummel (1915):
Tijdens het weekendtoernooi van Assen speelde ik al eerder tegen hem.
Zijn telefoon ging af, maar ik besloot door te spelen, want ik stond lekker en ik had wel zin in een pot.
Echter verloor ik uiteindelijk de partij en achteraf ook nog eens een flinke ratingprijs. :cry:

Ik zal er alles aan doen om die nederlaag weg te poetsen :evil: :evil: :evil:
Als deze keer de telefoon afgaat, dan weet ik het wel! ;)
Frank
 
Berichten: 12
Geregistreerd: za 23 okt 2010, 20:56
Woonplaats: Assen

Re: Unive schaaktoernooi Hoogeveen 2012

Berichtdoor Martin van Velzen » vr 26 okt 2012, 15:35

In de ochtendgroep helaas een mindere ronde voor de Assenaren: Lukas haalt nog een remise, maar Jan B. en Tycho verliezen helaas. Hopelijk gaat het in de middaggroep beter!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

VorigeVolgende

Keer terug naar Toernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten

cron