Schaakfestival Groningen 2012

Persoonlijke kampioenschappen, meerdaagse toernooien, weekendtoernooien, rapidtoernooien.

Schaakfestival Groningen 2012

Berichtdoor Martin van Velzen » ma 03 dec 2012, 15:29

Het traditionele Schaakfestival komt er weer aan! Ik heb zojuist mijn aanmelding geregeld, en gezien dat ook Ivo (A-groep), Lukas (C-groep), Paul en Jan B. (beiden Compact) zich al hebben aangemeld. Wie volgt?

http://www.schaakstadgroningen.nl/index ... Itemid=215
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Schaakfestival Groningen 2012

Berichtdoor Gertjan » ma 10 dec 2012, 21:26

Ik ben ook van plan mee te doen, aan het 9-rondig toernooi. Wel twijfel ik nog erover of ik in de B of de C groep mee wil spelen. In de B-groep sta ik zo'n beetje laatste op de ranglijst maar in de C-groep zo'n beetje eerste...
Gertjan
 
Berichten: 45
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 21:22
Woonplaats: Assen

Re: Schaakfestival Groningen 2012

Berichtdoor Ivo » ma 10 dec 2012, 21:46

B-groep dus.
There are two types of sacrifices: correct ones, and mine. - Tal
Ivo
 
Berichten: 52
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:42
Woonplaats: Smilde

Re: Schaakfestival Groningen 2012

Berichtdoor Frank » ma 10 dec 2012, 22:14

Die C-groep is ook wel erg aantrekkelijk hoor.. Volgend jaar ben je verplicht om met de B groep mee te doen. Nu kan het nog!
Aan de andere maakt de B-groep je een sterkere schaker, waar je in de toekomst weer je voordeel mee doet.
Wij als schaakliefhebbers willen jou zien schitteren in de B groep, maar ik zou gewoon voor de C gaan= relaxed 8-)
Van het geld dat je wint kun je een schaakboek kopen, en daar doe je in de toekomst ook je voordeel mee! :lol:

Wat wordt het Gertjan? :?
Frank
 
Berichten: 12
Geregistreerd: za 23 okt 2010, 20:56
Woonplaats: Assen

Re: Schaakfestival Groningen 2012

Berichtdoor Pieter » di 11 dec 2012, 21:51

Ik zou de C-groep doen, vooral vanwege de suggestie van het kopen van een schaakboek :). heb je de mijne al weer gevonden?
Pieter
 
Berichten: 152
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 16:41

Re: Schaakfestival Groningen 2012

Berichtdoor Martin van Velzen » vr 21 dec 2012, 20:20

Het spektakel is weer begonnen! Ivo doet mee in de A-groep, Frank en ikzelf in de B-groep, en Sybrand, Gertjan, Lukas en Silvia in de C-groep.
Ivo had erg veel geluk: hij stond niet best, maar zijn tegenstander sloeg ineens met zijn dame een pion op g4... die door een verdekt opgestelde dame op d7 gedekt bleek. Dame kwijt, en Ivo mocht dus een puntje noteren!
Frank had tot kwart voor 6 werk, maar ook hij mocht een punt drukken. Ikzelf was toen al lang klaar: remise in 17. Zwitsers gambietje ;-)
Lukas en Sybrand bleken tegen elkaar te moeten, en zeer verrassend trok Lukas aan het langste eind; hij won een stuk en gaf het niet meer weg. Gertjan leek met toren en paard tegen een dame nog remise te kunnen houden, maar helaas raakte hij een cruciale pion kwijt en ging dus alsnog ten onder. Silvia kwam slecht te staan, maar leek het, nadat haar tegenstander de winst gemist had, ook nog te kunnen houden. Jammer genoeg gaf ze onder druk van de klok een pion weg en liep dus ook tegen een 0 aan.
Leuk trouwens dat Pieter ons kwam aanmoedigen. Dat kunnen we best gebruiken!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Schaakfestival Groningen 2012

Berichtdoor Sybrand » za 22 dec 2012, 18:39

En Ivo wint zijn tweede partij!! Van Internationaal Meester Floris van Assendelft (2403) !!!
Sybrand
 
Berichten: 598
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 18:48
Woonplaats: Assen

Re: Schaakfestival Groningen 2012

Berichtdoor Sjoerd » za 22 dec 2012, 20:03

Niet slecht, na twee ronden een TPR van 3120 en een W-We van +1.71
Sjoerd
 
Berichten: 540
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 20:40

Re: Schaakfestival Groningen 2012

Berichtdoor Martin van Velzen » za 22 dec 2012, 22:25

Een prachtige dag dus vandaag voor ons: niemand verliest!
Frank kwam volgens mij prima te staan, maar moest ergens een kwaliteit inleveren. Hij probeerde het maar eens met een remiseaanbod, en hij was best blij toen tegenstandster Halana Vlaming dat accepteerde; in de analyse bleek vervolgens dat hij het best nog had kunnen doorspelen... Ikzelf was verre van fit: een opkomende verkoudheid had me wakker gehouden en ik overwoog zelfs even om me af te melden. Toch maar niet gedaan, en ik kwam prachtig uit de opening en dacht er snel doorheen te gaan. Dat wilde helaas niet helemaal lukken, en toen mijn tegenstander Bart Feltman op zet 21 remise aanbood vond ik het wel best.
Gertjan kwam ook prachtig uit de opening en dacht het maar eens met een dubbel stukoffer te moeten proberen. Tot zijn verbazing besloot zijn tegenstander Wolfgang Möller het tweede stuk niet te slaan, maar dat hielp hem niet: de zwarte stelling lag in kreukels en Gertjan had geen moeite om het punt binnen te halen. Lukas blijft een man van uitersten: na zijn goede partij van gisteren kwam hij vandaag in grote problemen tegen 1100-speler Wim de Berg. Toch nog remise, en ik denk dat Lukas daar niet mee mag klagen. Silvia haalde ook haar eerste halfje binnen; ze stond beter, maar zag ook niet echt de winst, en tegenstander Jan Auke Hovius was allang tevreden met remise.

4,5 uit 7 dus. Hopelijk kunnen we de goede lijn doortrekken! Sjoerd heeft al toegezegd te komen kijken, en er is ook een Raindropchess-toernooi voor basisschoolleerlingen, waar ook wat clubgenoten in actie gaan komen. Geweldig!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Schaakfestival Groningen 2012

Berichtdoor Sybrand » za 22 dec 2012, 23:21

he vriend.....je vergeet mijn prachtige overwinning te vermelden :D :D
Sybrand
 
Berichten: 598
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 18:48
Woonplaats: Assen

Volgende

Keer terug naar Toernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten

cron