Schaakfestival Groningen 2013

Persoonlijke kampioenschappen, meerdaagse toernooien, weekendtoernooien, rapidtoernooien.

Re: Schaakfestival Groningen 2013

Berichtdoor Martin van Velzen » ma 23 dec 2013, 19:41

Dank voor de verslaggeving Paul! Ik was er vandaag dus zelf ook bij, en zo kon ik zien hoe Tycho in een uurtje remise maakte (volgens mij was Majid Hashemy bang voor hem ;-)), Ivo dezelfde opening speelde die hij vrijdag in de interne tegen kreeg, Gerbert presteerde wat ik al zes keer niet heb gekund (kan ik een lesje daarin krijgen? ;-)), Gertjan twee pionnen pakte maar een vreselijke aanval over zich heen kreeg, Gerritjan met een paar pionnen minder lang doorspeelde tegen een negenjarig talent, en Lukas beter speelt als hij niet tegen jeugdspelers moet aantreden!
En uiteraard heb ik ook nog de nodige foto's gemaakt!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Schaakfestival Groningen 2013

Berichtdoor Martin van Velzen » di 24 dec 2013, 18:52

Blijkbaar kan er alleen gewonnen worden als ik er bij ben... Van Ivo, Gertjan, Tycho en Gerritjan had ik een vol punt verwacht, maar alleen Ivo en Tycho brengen een halfje binnen, en Lukas heeft het tegen een sterke tegenstander niet gered. Gerbert is nog bezig, hopelijk kan hij nog iets leuks doen!

EDIT: Gerbert heeft inderdaad iets leuks gedaan, want hij heeft gewonnen! Toch nog een vol punt vandaag dus, en daarmee is mijn eerste zin van deze post teniet gedaan ;-) Overmorgen gaat het weer verder, en dan begint ook het Compacttoernooi!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Schaakfestival Groningen 2013

Berichtdoor maitre_paul » di 24 dec 2013, 20:15

Wees niet al te streng! Ik heb de stelling niet gezien, dus ik weet niet hoe simpel de 'verwachte' winst was, maar Ivo zijn remise tegen een Internationaal Meester (IM) met 200 ratingpunten meer is op zich geen slecht resultaat. Gerbert verrast ons met zijn 2e scalp van een 1800 speler :P

Het zou leuk zijn om ook eens wat stellingen op het forum te zien...
A good player is always lucky (Capablanca)
maitre_paul
 
Berichten: 191
Geregistreerd: vr 22 okt 2010, 08:48
Woonplaats: Utrecht

Re: Schaakfestival Groningen 2013

Berichtdoor Martin van Velzen » di 24 dec 2013, 20:38

maitre_paul schreef:Wees niet al te streng! Ik heb de stelling niet gezien, dus ik weet niet hoe simpel de 'verwachte' winst was, maar Ivo zijn remise tegen een Internationaal Meester (IM) met 200 ratingpunten meer is op zich geen slecht resultaat. Gerbert verrast ons met zijn 2e scalp van een 1800 speler :P

Het zou leuk zijn om ook eens wat stellingen op het forum te zien...

Ik heb de partij ook niet gezien, ik hoopte vooral op een vol punt van Ivo omdat hij een hele goede score heeft tegen Hoeksema... Maar natuurlijk is remise ook prima, de kans dat ik hem dat nadoe is niet zo groot!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Schaakfestival Groningen 2013

Berichtdoor Ivo » di 24 dec 2013, 22:28

maitre_paul schreef:Wees niet al te streng! Ik heb de stelling niet gezien, dus ik weet niet hoe simpel de 'verwachte' winst was, maar Ivo zijn remise tegen een Internationaal Meester (IM) met 200 ratingpunten meer is op zich geen slecht resultaat. Gerbert verrast ons met zijn 2e scalp van een 1800 speler :P

Het zou leuk zijn om ook eens wat stellingen op het forum te zien...


De partijen staan op de website hoor, Paul! :D
There are two types of sacrifices: correct ones, and mine. - Tal
Ivo
 
Berichten: 52
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:42
Woonplaats: Smilde

Re: Schaakfestival Groningen 2013

Berichtdoor Tinus Spriensma » wo 25 dec 2013, 13:16

Ivo, welke website? Het is nu rustdag en gisteren werd jouw partij niet ingevoerd, meen ik.
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: Schaakfestival Groningen 2013

Berichtdoor maitre_paul » wo 25 dec 2013, 13:29

http://www.schaakstadgroningen.nl/index ... Itemid=250

Daar kun je het PGN bestand van Ronde 4 downloaden. Interessante openingskeuze ;)
A good player is always lucky (Capablanca)
maitre_paul
 
Berichten: 191
Geregistreerd: vr 22 okt 2010, 08:48
Woonplaats: Utrecht

Re: Schaakfestival Groningen 2013

Berichtdoor Martin van Velzen » do 26 dec 2013, 11:17

Vandaag beginnen nog eens acht Assenaren aan hun toernooi! Volgens mij gaat er in iedere Compactgroep minstens één Assenaar meespelen: Pieter, ikzelf en Paul in groep 1, Rieks en Arjan in groep 2, Jan B. in groep 3, en Pieter H. en Vincent in groep 4. Met de zes die het grote toernooi spelen maakt dat 14 Assenaren, twee meer dan vorig jaar (en dat terwijl een paar vaste deelnemers er niet bij zijn)! Volgend jaar naar de 20? ;-)
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Schaakfestival Groningen 2013

Berichtdoor Sybrand » do 26 dec 2013, 19:18

2013-12-26 16.27.43.jpg
2013-12-26 16.27.43.jpg (91.09 KiB) 17204 keer bekeken


2013-12-26 16.28.20.jpg
2013-12-26 16.28.20.jpg (91.94 KiB) 17204 keer bekeken


2013-12-26 16.28.50.jpg
2013-12-26 16.28.50.jpg (87.96 KiB) 17204 keer bekeken


paar fotootjes van vandaag. Ivo verliest van en landgenoot van Carlson. Gertjan en Gerbert nog bezig, waarschijnlijk winst voor Gertjan en verlies voor Gerbert, alhoewel zijntegenstander wel en beetje het spoor bijster
Lijkt. Arjan gewonnen.
Sybrand
 
Berichten: 598
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 18:48
Woonplaats: Assen

Re: Schaakfestival Groningen 2013

Berichtdoor Martin van Velzen » do 26 dec 2013, 22:40

Gertjan heeft inderdaad gewonnen, zijn eerste volle punt! Gerbert kon het helaas niet houden, maar tegen een sterke Rus is dat ook geen schande. Verder:
  • Tycho pakt ook zijn eerste overwinning! Dat ging ten koste van Sebastiaan Janse; morgen mag zijn broer Alexander proberen revanche te nemen... Lukas wint ook, en dat vind ik best verrassend, want Thijmen Bourgonjen kan echt wel schaken! Helaas wederom een nulletje voor Gerritjan, maar voor hem geldt uiteraard dat de ervaring belangrijker is.
  • Mijn Compacttoernooi is begonnen met een nogal bemazzelde remise tegen niemand minder dan Bruno Jelic! Ik pakte nogal lichtzinnig een kwal en kreeg een aanval over de witte velden over me heen, maar mocht toen zelf ook met grappen rondom zijn koning gaan werken; daar zag hij in de partij (in de analyse zag hij de winst natuurlijk wel, maar dan telt het niet!) niets beters tegen dan eeuwig schaak. Arjan begon nog beter met een overwinning op een 1800-plusser! Hij is weer in vorm; de komende tegenstanders zijn gewaarschuwd! Pieter H. kwam niet verder dan remise, maar Marlinde Waardenburg is dan ook al net zo'n belofte voor de toekomst als haar twee oudere zussen Lisanne en Feline!
Pieter, Paul, Rieks, Jan B. en Vincent hadden vandaag een vrije ronde opgenomen; vanaf morgen zijn zij ook van de partij!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

VorigeVolgende

Keer terug naar Toernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten

cron