Atlantis Open 2014

Persoonlijke kampioenschappen, meerdaagse toernooien, weekendtoernooien, rapidtoernooien.

Atlantis Open 2014

Berichtdoor Martin van Velzen » do 07 aug 2014, 22:32

Zojuist heb ik me ook aangemeld voor het Atlantistoernooi, dat dit jaar in het laatste weekeinde van augustus gespeeld wordt. Dezelfde formule als de vorige jaren: één ronde op donderdagavond, op vrijdag en zaterdag 's middags en 's avonds een ronde, en zondagochtend en -middag een ronde. Vrijdagavond doe ik niet mee ivm onze eerste clubavond, maar anderen hoeven zich daardoor natuurlijk niet tegen te laten houden ;-) Van Frank en Elmar heb ik al vernomen dat ze dit jaar ook weer mee willen doen; wie volgt?

http://www.cafeatlantis.nl/atlantis-open/2014/
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Atlantis Open 2014

Berichtdoor Martin van Velzen » vr 29 aug 2014, 09:36

Gisteravond zijn we dus van start gegaan! Helaas slechts drie Assenaren: Elmar en ikzelf in groep A en Lukas in groep B. Elmar en ik hadden allebei een sterke tegenstander en verloren dus (al dacht ik vlak na de opening dat Elmar goed stond, maar misschien was dat gezichtsbedrog), wat Lukas gedaan heeft weet ik niet. De toernooisite is ook nog niet bij, dus het wordt afwachten wat de indeling voor vanmiddag is...
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Atlantis Open 2014

Berichtdoor Martin van Velzen » za 30 aug 2014, 11:46

Over een klein anderhalf uur begint ronde 4 alweer! Gisteren ging het helaas niet zo goed: Elmar en ik verloren beiden 's middags, terwijl Lukas niet verder kwam dan remise tegen een 1400-speler... 's Avonds was ik er niet ivm de eerste clubavond, Elmar bleek oneven, en Lukas had een verplicht nummertje tegen 981. De eerste punten zijn dus binnen, maar vandaag moet er toch maar even echt gescoord worden!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Atlantis Open 2014

Berichtdoor maitre_paul » ma 01 sep 2014, 16:39

Op de toernooisite haal ik het volgende:
Elmar Hommes begon met 0 uit 3 tegen veel sterkere tegenstanders, maar herstelde zich met een eindsprint van 2,5 uit 3. Hij eindigt met een TPR van 2032.
Martin van Velzen heeft zich na zijn twee nederlagen op zaterdag teruggetrokken? 0 uit 4, maar het deelnemersveld was dan ook erg sterk.
Lukas Kosse scoorde 2 punten (1 overwinning en 2 remises) uit 6 partijen.
A good player is always lucky (Capablanca)
maitre_paul
 
Berichten: 191
Geregistreerd: vr 22 okt 2010, 08:48
Woonplaats: Utrecht

Re: Atlantis Open 2014

Berichtdoor Martin van Velzen » do 04 sep 2014, 13:17

Ik heb inderdaad de laatste twee ronden laten schieten na een rampzalig verlopen zaterdag: in de middagronde gaf ik in gewonnen stelling zomaar een stuk weg (na een mislukte opening trouwens), en in de avondronde kwam ik prima uit de opening, maar koos daarna een verkeerd plan en werd daarna zonder pardon onder de voet gelopen... Wel mooi om te zien dat Elmar nog even twee puntjes mee heeft gepakt tegen ongeveer gelijkwaardige tegenstanders!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Atlantis Open 2014

Berichtdoor maitre_paul » vr 05 sep 2014, 11:46

Ai! Een off-day kan gebeuren. Volgende keer beter!
A good player is always lucky (Capablanca)
maitre_paul
 
Berichten: 191
Geregistreerd: vr 22 okt 2010, 08:48
Woonplaats: Utrecht


Keer terug naar Toernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten

cron