Hoogeveen Schaaktoernooi 2015

Persoonlijke kampioenschappen, meerdaagse toernooien, weekendtoernooien, rapidtoernooien.

Re: Hoogeveen Schaaktoernooi 2015

Berichtdoor Tinus Spriensma » do 22 okt 2015, 10:17

Samen met Wout Knol en Moeder Maris was ik gisteren supporter van de wat verkouden Ivo. Ik bleef tot ong. zes uur. Het eindspel met gelijk materiaal was nog bezig. Ivo had royaal meer tijd op de klok. Hoe de winst "kwam" moet ik nog raden.
De explicatie van Cor van Wijgerden was natuurlijk lastig te volgen. Natuurlijk vanwege mijn niveau, maar ook vanwege de kwaliteit van de belichting van de demo-borden. In het verslag lees ik echter:
Tegen de Caro-Kann koos hij (= B. Bok) voor dezelfde Short-variant die Jorden van Foreest ook al tweemaal tegen Timman speelde in de match. Commentator Cor van Wijgerden weigerde de opening te analyseren met het ironische “Ik snap hier toch niks van.”
Het was vermoeiend, maar inspirerend. Wanneer is er GP in Coevorden? Op de zaterdag dat ik 70 hoop te worden ...
Laatst bijgewerkt door Tinus Spriensma op za 24 okt 2015, 10:44, in totaal 1 keer bewerkt.
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: Hoogeveen Schaaktoernooi 2015

Berichtdoor Martin van Velzen » do 22 okt 2015, 19:51

Assen en Hoogeveen hielden elkaar in balans vandaag: Ivo versloeg Osama Sadallah en Lukas verloor van Marc Snuverink. Morgen staat er voor Ivo weer een GM op het menu!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Hoogeveen Schaaktoernooi 2015

Berichtdoor Sybrand » za 24 okt 2015, 15:30

Ivo en Lukas winnen
Sybrand
 
Berichten: 598
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 18:48
Woonplaats: Assen

Re: Hoogeveen Schaaktoernooi 2015

Berichtdoor Martin van Velzen » za 24 okt 2015, 16:09

Sybrand schreef:Ivo en Lukas winnen

Dat is geweldig nieuws! Zeker na de dubbele nul van gisteren... Ivo eindigt dan dus op 5,5 uit 9 en Lukas op 4 uit 7, en beiden boeken een niet onaardige ratingwinst!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Vorige

Keer terug naar Toernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten

cron