Chess Festival Groningen 2015

Persoonlijke kampioenschappen, meerdaagse toernooien, weekendtoernooien, rapidtoernooien.

Re: Chess Festival Groningen 2015

Berichtdoor Martin van Velzen » za 26 dec 2015, 14:31

En ook de indeling van de Compactgroepen is bekend!

Tycho - Jochem Berndsen
Jan Willem Mellink - Pieter H.
Ella Welling - Abedin

Jesper heeft in ronde 1 een bye opgenomen, en Waheeb heeft zich blijkbaar teruggetrokken...
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Chess Festival Groningen 2015

Berichtdoor Martin van Velzen » za 26 dec 2015, 15:34

Geen revanche voor Lukas helaas, in plaats daarvan opnieuw een nul...

UPDATE 15:07: Pieter H. trekt het volle punt wel op het droge! Het zou mooi zijn als hij eens niet alleen maar <1000 zou treffen...

UPDATE 15:26: oei, Ivo is even stevig door de gehaktmolen getrokken zeg... 7... Kf7 was niet het beste idee lijkt me, daar was 7... Lb4 meer op zijn plaats geweest. Volgende keer beter!

UPDATE 15:50: Abedin scoort het tweede Asser punt van de middag; niet zo verwonderlijk, want hij had een ratingoverwicht van zo'n 400 punten...

UPDATE 16:38: een mooie remise voor Tycho tegen de sterkste speler in Compact B!

UPDATE 16:43: en ook Rieks boekt een halfje, en tegen een groot jeugdtalent dat al eerder Ivo op remise hield is dat niet slecht!

UPDATE 16:47: Paul heeft gelijk gekregen, Elmar krijgt voor het eerst een titelloze tegenstander en meteen pakt hij zijn eerste overwinning!

UPDATE 17:42: en als laatste brengt Gertjan na ruim 4,5 uur spelen een halfje binnen. In totaal dus 4,5 uit 8 dus vandaag; meer dan 50% en dus een goede score, maar het kan uiteraard beter!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Chess Festival Groningen 2015

Berichtdoor Martin van Velzen » za 26 dec 2015, 23:34

De indelingen voor morgen zijn als volgt:

Ivo - Peter Ypma
Rieks - Paul-Peter Theulings (inderdaad de tegenstander van Elmar in ronde 3!)
Elmar - Erik Sparenberg (inderdaad de tegenstander van Ivo in ronde 1!)
Iris Schelleman - Gertjan
Jan B. - Feline Waardenburg (inderdaad de tegenstandster van Lukas in ronde 4!)
Lukas is oneven
Leo Klapwijk - Tycho
Pieter H. - Chi Yun Cchung
Abedin - Nick Huisinga
Jesper - Henk Luijmes

Ik ben er ook weer bij, en als het goed is ben ik niet in mijn eentje!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Chess Festival Groningen 2015

Berichtdoor Martin van Velzen » ma 28 dec 2015, 00:57

Frank en ik mochten vandaag meegenieten van volle puntjes voor Gertjan, Tycho en Jesper, remises voor Ivo, Rieks, Jan B., Lukas (die toch speelde omdat een andere deelnemer niet kwam opdagen), Pieter H. en Abedin, en helaas een nulletje voor Elmar (die naar verluidt rond de tijdcontrole had kunnen winnen). Daarna was er nog een afterparty in Rieks' appartementje, maar daarvan ga ik de details niet uit de doeken doen!
De indeling voor morgen:

Liam Vrolijk - Ivo
WIM Tatiana Kasparova (Wit-Rusland) - Rieks
Laurent Chaurette (Canada) - Elmar
Gertjan - Dries Wedda
Khalaf al Azmi (Koeweit) - Jan B.
Lukas is (opnieuw) oneven
Tycho - Marcel Pouw
Klaas Jan Koedijk - Pieter H.
Pascalle Monteny - Jesper (vorig jaar nog co-winnaars van deze groep!)
Dominique Kroon - Abedin
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Chess Festival Groningen 2015

Berichtdoor maitre_paul » ma 28 dec 2015, 11:19

Ivo had toch gewonnen! Volgens mij staat dat fout op de site van chessfestival.
A good player is always lucky (Capablanca)
maitre_paul
 
Berichten: 191
Geregistreerd: vr 22 okt 2010, 08:48
Woonplaats: Utrecht

Re: Chess Festival Groningen 2015

Berichtdoor Martin van Velzen » ma 28 dec 2015, 12:53

maitre_paul schreef:Ivo had toch gewonnen! Volgens mij staat dat fout op de site van chessfestival.


Nee, het was echt remise! Bij de livepartijen waren de namen verkeerd ingevoerd, vandaar de verwarring...
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Chess Festival Groningen 2015

Berichtdoor Martin van Velzen » ma 28 dec 2015, 15:24

Binnen anderhalf uur is Abedin alweer een puntje rijker!

UPDATE 15:03: en ook Tycho heeft het punt al binnen! Sowieso knap trouwens; ikzelf heb tegen Marcel Pouw een zeer slechte score, pas een paar weken geleden pakte ik mijn eerste halfje tegen hem. Tycho op weg naar de winst in Compact B? Laten we het hopen!

UPDATE 16:22: Jan B. verliest helaas; hij speelde overigens tegen de tegenstander van Lukas van gisteren!

UPDATE 16:38: Ivo wint en dat is best knap, want Liam Vrolijk speelt een uitstekend toernooi en heeft een W-We van +2,40! Elmar speelt remise tegen een op papier zwakkere tegenstander, maar morgen heeft hij waarschijnlijk weer wit!

UPDATE 16:48: Pieter H. moet helaas weer eens aan den lijve ondervinden hoe sterk de jeugd tegenwoordig speelt...

UPDATE 17:16: Jesper neemt sportieve wraak op de jongedame die hem vorig jaar op WP van de groepswinst hield!

UPDATE 17:25: waar ik voor vreesde is gebeurd: Gertjan gaat onderuit tegen nog een jeugdtalent dat de sterren van de hemel speelt dit toernooi...

UPDATE 20:01: Rieks heeft helaas het onderspit moeten delven, maar tegen een Kasparov(a) is dat geen schande.

De nieuwe indeling is alweer gemaakt:

Ivo - Mees van Osch (bord 8, dus live; voorschotje op de wedstrijd tegen SG Max Euwe 2!?)
Elmar - Jonas Hilwerda (voormalig clubgenoten bij Staunton!)
Rieks - Laurent Chaurette (inderdaad de tegenstander van Elmar vandaag!)
Derk Kouwenhoven - Gertjan (alweer tegen een jeugdtalent!)
Jan B. - Lukas (eindelijk een Asser onderonsje!)
Charlie Tang - Tycho
Abedin - Jesper (onderonsje nummer 2!)
Pieter H. - Gerben Mulder

Ik ben er morgen wederom bij, dus ik val met mijn neus in de boter zo te zien!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Chess Festival Groningen 2015

Berichtdoor Martin van Velzen » di 29 dec 2015, 23:49

Niet alleen ikzelf was er vandaag bij, we mochten ook Paul en Mark begroeten! Altijd leuk als clubgenoten elkaar ondersteunen, en vooral Ivo, Elmar, Lukas en Pieter H. zullen daar blij mee zijn geweest, want zij wisten het volle punt te drukken! Rieks speelde remise, en dat deden ook Abedin en Jesper in hun onderlinge partij, en er waren helaas nulletjes voor Gertjan, Jan B. (tegen Lukas, dat wel) en Tycho. Het kan niet altijd feest zijn...
Morgen vanaf 11:00 de laatste ronde, en dan speelt Ivo op bord 4 met zwart tegen niemand minder dan GM Jan Werle! Verder zijn er deze partijen:

Marijn den Hartog - Elmar
Rieks - Jakob Leon Pajeken (Duitsland)
Gertjan - Roel Broekman
Lukas - Iris Schelleman (inderdaad de tegenstandster van Gertjan in ronde 6!)
Leo Spaans - Jan B.
Tycho - Edwyn Mesman
Joris Spanjer - Abedin
Jesper - Romayn Brandsma
Gerk Numan - Pieter H.

Morgen ben ik er niet bij, dus kan ik ook geen foto's maken. Dan maar de serie van vandaag!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Chess Festival Groningen 2015

Berichtdoor Martin van Velzen » wo 30 dec 2015, 14:00

De vlam is zojuist in de pan geslagen in de partij van Ivo! Hij heeft zomaar een pion gepakt op c4, maar gaat zo te zien een koningsaanval tegen krijgen. Als dat maar goed gaat!

UPDATE 13:16: Jesper is als eerste klaar vandaag met een overwinning, en gek genoeg was dat niet vanzelfsprekend: zijn tegenstander speelde een uitstekend toernooi en had voor aanvang de partij een W-We van +2,34! Daarmee eindigt Jesper op 4 punten en gaat hij een (gedeeld) derde prijs pakken, dus bij deze mijn felicitaties!

UPDATE 13:31: niet veel later is ook Tycho klaar; hij speelt remise en eindigt daarmee op 3 punten. Buiten de prijzen, maar wel ruim 25 ratingpunten in de tas!

UPDATE 13:39: en weer een paar minuten later heeft ook Abedin een halfje binnen; hij eindigt met 3,5 punten en dat is heel misschien, maar waarschijnlijk net niet, voldoende voor een prijs...

UPDATE 13:57: Pieter H. moet helaas als eerste een nul slikken, eindigt daarmee wederom op 50% en ziet weer wat ratingpunten verdampen...

UPDATE 14:07: Elmar en Rieks sluiten allebei hun debuut in de hoofdgroep af met een overwinning, en zeker voor Elmar is dat een mooie prestatie, want hij speelde tegen één van de veelbelovende jeugdtalenten die ons land rijk is! Elmar eindigt op een zeer knappe 50% en Rieks een halfje daar achter, en zeker zo belangrijk is dat beide heren een vracht aan ervaring hebben opgedaan en een mooie hoeveelheid ratingpunten mogen bijschrijven; sterker nog, Elmar is nu virtueel de top-drie van de club binnengedrongen!
En ook Lukas is klaar; hij houdt nog een groot talent op remise en eindigt op 4 punten. Lang niet slecht voor een debuut in de B-groep!

In de partij van Ivo is er inmiddels het één en ander geruild, en de engines geven plotseling voordeel aan zwart; sterker nog, Werle maakt net een blunder die hem een stuk gaat kosten!

UPDATE 15:06: remises voor Gertjan en Jan B., en met name voor Gertjan zal dat niet prettig zijn; hij stond er na 6 ronden goed voor, en qua rating ruim in de plus, maar in de laatste drie partijen haalde hij slechts een half punt en verloor 30 ratingpunten... Jan kan daarentegen tevreden zijn: 3 uit 9 (inclusief een halfje van een bye) is misschien niet indrukwekkend, maar zijn rating zal weer wat stijgen!

Maar nu het beste nieuws van de dag: Jan Werle heeft zojuist de witte vlag gehesen, en daarmee verslaat Ivo voor de tweede keer een grootmeester! Zijn eindscore bedraagt 6,5 uit 9, en daarmee zou hij zomaar in de prijzen kunnen vallen. Klasse gespeeld Ivo, van harte gefeliciteerd!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Chess Festival Groningen 2015

Berichtdoor luuksterken » wo 30 dec 2015, 17:14

Ivo, wat een FANTASTISCHE prestatie, proficiat!!!
luuksterken
 
Berichten: 1
Geregistreerd: zo 21 apr 2013, 10:58

VorigeVolgende

Keer terug naar Toernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten