Hoogeveen Schaaktoernooi 2019

Persoonlijke kampioenschappen, meerdaagse toernooien, weekendtoernooien, rapidtoernooien.

Hoogeveen Schaaktoernooi 2019

Berichtdoor Martin van Velzen » di 22 okt 2019, 16:26

Het was me even ontschoten hier een draadje over aan te maken, maar afgelopen zaterdag is het toernooi in Hoogeveen weer begonnen! Vooral in de ochtendgroep doen veel Assenaren mee: Paul, Jaël, Léon, Marco, Lyne en Lukas! Léon speelt ook in de middaggroep, en Nanning is daar de andere Assenaar.
In de ochtendgroep staat helaas niemand van de onzen boven de 50%; Paul en Marco hebben 2 uit 4, Jaël en Lyne (die vandaag overigens tegen elkaar speelden, met remise als resultaat) een halfje minder, Léon nog een half punt minder, en Lukas is helaas weer eens helemaal uit vorm en heeft alles tot nu toe verloren... (Interessant om te vermelden, is dat Paul vandaag tegen de wereldkampioen dammen speelde! Die blijkt ook te kunnen schaken, want Paul verloor...) Léon doet het in de middaggroep gelukkig een stuk beter met 1,5 uit 3 tegen gemiddeld 1825; Nanning moet het met een half puntje minder doen.
Zaterdag bracht ik al een klein bezoekje aan de ochtendgroep, omdat ik daarna mooi door kon naar het Grand-Prix-toernooi, dat op 5 minuten lopen van het grote toernooi werd gehouden. (De uitslagen staan nog niet op de NOSBO-site, maar ik kan verklappen dat er een tweede prijs mee terug naar Assen ging!) Ik denk dat de Assenaren in die groep wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken, dus ben ik van plan om er morgenochtend vanaf een uur of 11 weer bij te zijn!

https://hoogeveenchess.nl/
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Hoogeveen Schaaktoernooi 2019

Berichtdoor Martin van Velzen » wo 23 okt 2019, 20:43

Ik blijk een prima keuze gemaakt te hebben om vanochtend een tweede bezoekje te brengen, want geen enkele Assenaar verloor vandaag! Paul scoorde weliswaar niet, maar dat is omdat hij niet speelde... Verder waren er in de ochtendgroep volle punten voor Léon en Lukas (eindelijk zijn eerste, en een goede partij ook zo te zien) en remises voor Jaël, Marco (tegen 1844!) en Lyne, en in de middaggroep speelden Léon (met een TPR van 1895!) en Nanning allebei remise tegen hogere rating!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Hoogeveen Schaaktoernooi 2019

Berichtdoor Martin van Velzen » do 24 okt 2019, 22:59

Vandaag werd nog beter gescoord dan gisteren, met name in de ochtendgroep! Marco ging helaas ten onder tegen een jeugdtalent, maar Paul, Jaël, Léon, Lyne en Lukas wisten allen te winnen, waarbij Lyne voor een superstunt zorgde door met zwart te winnen van de nummer drie op rating met bijna 500 ratingpunten meer! Ik ben heel benieuwd hoe ze dat heeft klaargespeeld... In de middaggroep liep Léon helaas tegen zijn eerste nul in die groep aan, maar Nanning speelde prima remise, en daardoor zijn zij allebei nog volop in de race voor een ratingprijs!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Hoogeveen Schaaktoernooi 2019

Berichtdoor Martin van Velzen » za 26 okt 2019, 20:50

De laatste partijen zijn vandaag gespeeld, en ondanks dat er geen prijzen mee terug naar Assen zijn gegaan is er over de gehele linie goed gepresteerd!
Paul werd de beste Assenaar in de ochtendgroep; na 1,5 uit 2 in de slotronden eindigde hij op 4,5 uit 8. Een half puntje achter hem eindigde Léon, die vanmorgen Lukas een eindspelletje wist af te nemen. Lyne haalde nog een half puntje minder, maar ook een W-We van +1,5, en haar prachtige overwinning in de zesde ronde staat nu op de site als Partij van de Week! De overige drie Assenaren eindigden op 3 uit 8; Marco en Lukas zullen daar tevreden over zijn (zeker Lukas, na die rampzalige eerste helft!), Jaël heeft wel eens betere toernooien gespeeld...
In de middaggroep wist Nanning een prima 4 uit 8 te scoren, en Léon deed het relatief gezien nog beter: een half puntje minder, maar een W-We van ruim +2,5, en dus een dikke ratingwinst!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen


Keer terug naar Toernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten

cron