Atlantis Meestertienkamp 2011

Persoonlijke kampioenschappen, meerdaagse toernooien, weekendtoernooien, rapidtoernooien.

Re: Atlantis Meestertienkamp 2011

Berichtdoor Martin van Velzen » vr 12 aug 2011, 20:06

Sjoerd, dank voor je verslag! Ik wilde net zelf iets schrijven, maar je was me voor...
Gerbert heeft helaas niet gewonnen; blijkbaar was het dus eeuwig schaak, of hij kon de winst niet vinden. Toch staat hij nog steeds gedeeld eerste, en morgen speelt hij met wit tegen de medekoploper. Erg leuk: ze staan samen 2 volle punten voor op de rest van het veld, dus bij winst is Gerbert al bijna zeker van groepswinst! En zijn W-We is onverminderd hoog: +1,49, en ook Renze en Lukas doen het op dat gebied uitstekend: respectievelijk +1,41 en +1,33, dus bij behoud een mooie ratingwinst! En o ja, Renze is niet bepaald kansloos voor een meesterresultaat, al zal hij uit de laatste 4 partijen 3 punten moeten halen...
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Atlantis Meestertienkamp 2011

Berichtdoor Martin van Velzen » za 13 aug 2011, 18:53

Vandaag gingen Sjoerd en ik op bezoek in Groningen, niet alleen voor het toernooi, maar ook om Renze te feliciteren met zijn 25ste verjaardag! ;)
Helaas was Renze vandaag niet in staat om te winnen, maar zijn partij tegen Koen Lambrechts was absoluut de moeite waard. Scherpe opening (de Polugaevsky-variant van het Siciliaans), wit offert twee pionnen, daarna een stuk, wint dan alles weer terug, eindspel met wederzijdse kansen, en uiteindelijk een zetherhaling. Zeer spectaculair allemaal!
De andere Assenaren deden het ook prima, behalve Jan B. dan. Gelukkig bleef dat punt wel binnen de club, want Jan verloor van Lukas, die daarmee dus opnieuw een sterke speler pakt! Verder een solide remise van Bert tegen Paul Zilverberg, en dan het hoogtepunt: de zeer fraaie overwinning van Gerbert op medekoploper Tony Westermann! Zeer knap gespeeld (vooral de slotaanval is de moeite van het naspelen waard), en ook belangrijk, want met twee relatief makkelijke partijen te gaan (plus morgen een vrije ronde) is Gerbert favoriet voor de eindzege in de E-groep!
Overigens waren er nog meer Asser toeschouwers, want ook Maarten B. en Sybrand doken in de loop van de middag op. Sowieso had ik de indruk dat het drukker was dan dinsdag, maar dat kan natuurlijk best (iets met weekend ofzoiets)...
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Atlantis Meestertienkamp 2011

Berichtdoor Sjoerd » za 13 aug 2011, 19:20

Nog een aardig verjaardagscadeau voor Renze: Vanwege het verlies van Migchiel de Jong is Renze vandaag medekoploper in het toernooi geworden!
Sjoerd
 
Berichten: 540
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 20:40

Re: Atlantis Meestertienkamp 2011

Berichtdoor Martin van Velzen » zo 14 aug 2011, 20:20

Vandaag helaas slechts 50% voor de Assenaren...
Renze won gelukkig wel; hij had slechts 23 zetjes nodig om Jasper Geurink te verslaan. Nog altijd aan de (gedeelde) leiding dus, en met een W-We van bijna +2! :-D
Jan B. en Lukas verloren helaas, respectievelijk van David Knight en Frans Hindriks. Lukas' W-We is echter nog altijd +1,63, en als hij morgen kan winnen komt hij dus boven de +2 uit!
Gerbert zag Tony Westermann weer naast zich komen aan kop van de E-groep, maar hij kon daar verder niet veel tegen doen, omdat hij vandaag zijn vrije ronde had. Bert tenslotte kwam terug op 50% met een overwinning op Jan van den Berg. Morgen vindt de onderlinge partij plaats (Bert - Gerbert), en ik ga zorgen dat ik erbij ben! ;-) En o ja, ook Gerberts W-We mag er zijn: +2,06!! :-D
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Atlantis Meestertienkamp 2011

Berichtdoor Ben » ma 15 aug 2011, 17:41

Ik vond Renze vandaag niet zo florissant gaan maar een gevaarlijke aanval van Floris van Assendelft eindigde in niet meer dan eeuwig schaak... Aangezien zijn medekoploper Migchiel de Jong verloor van Yochanan Afek staat Renze nu ongedeeld bovenaan! Nu al een topprestatie, en morgen bij een overwinning de 1e Meesternorm. Ik kom morgen zeker kijken om te zien of dat hem gaat worden!
Ben
 
Berichten: 67
Geregistreerd: za 23 okt 2010, 15:13

Re: Atlantis Meestertienkamp 2011

Berichtdoor Sybrand » ma 15 aug 2011, 20:05

Volgens mij mogen we nu al Gerbert Leeftink feliciteren met de overwinning in de E-groep. Gerbert staat gedeeld eerste, maar zijn directe concurrent Tony Westermann is morgen vrij.

Van harte Gerbert !!

Zelfs bij verlies in de laatste ronde is zijn voorsprong in SB punten dusdanig, dat dit niet meer in te halen is door Tony Westermann (De WP doen er uiteraard niet toe, dit is de som van de scores van alle tegenstanders; bij gelijk puntenaantal is ook de WP noodzakelijkerwijs gelijk)
Sybrand
 
Berichten: 598
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 18:48
Woonplaats: Assen

Re: Atlantis Meestertienkamp 2011

Berichtdoor maitre_paul » ma 15 aug 2011, 20:26

Renze speelt in de laatste ronde tegen de op papier sterkste tegenstander, een spannend slot, vooral omdat de IM norm nog haalbaar is...... maar sowieso een topprestatie van Renze dit toernooi!!
A good player is always lucky (Capablanca)
maitre_paul
 
Berichten: 191
Geregistreerd: vr 22 okt 2010, 08:48
Woonplaats: Utrecht

Re: Atlantis Meestertienkamp 2011

Berichtdoor Martin van Velzen » ma 15 aug 2011, 20:42

Weer een prachtige ronde vandaag dus! Ik was ook weer in het Denksportcentrum, en heb onze helden maar even op de gevoelige plaat vastgelegd: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 8f9&type=1
Ik dacht ook dat Renze niet best stond tegen FM Floris van Assendelft (die bij winst volgens mij de IM-titel zou hebben binnengehaald), dus toen ik thuis zag dat het eeuwig schaak was geworden, was ook ik best opgelucht. Daarna zag ik dat medekoploper Migchiel de Jong had verloren (niet geheel onverwacht trouwens; toen ik wegging stond hij al niet zo lekker meer), en dus kunnen we constateren dat Renze bij winst morgen niet alleen een meesterresultaat, maar ook een keiharde toernooioverwinning rijker is! Renze, van harte succes morgen; ik ga voor je duimen! ;-)
Ik dacht dat Lukas nogal wat problemen ging krijgen met een kluitje stukken dat tegenstander Wiert Vos rond f3 had geposteerd, maar daar heeft hij zich blijkbaar goed doorheen geslagen, want het werd een puntje voor Lukas! Zijn toernooi zit er na vandaag op, dus mogen we hem nu al feliciteren met een prachtig resultaat: 4,5 uit 8 en een W-We van +2,17, waarmee hij virtueel door de 1600-grens is! :-D
Jan verging het daarentegen minder; vanuit de opening overspeelde Maarten Roorda hem. Toch jammer, na een hoopgevende start (2,5 uit 4) is er niets meer bijgekomen. Misschien zit er morgen nog wat in het vat?
En dan onze jongste held op dit toernooi. Wat kan ik nog toevoegen? Opnieuw een keurige overwinning, ditmaal op clubgenoot Bert (die naar ik aanneem het verlies sportief heeft opgenomen), en nu al zeker van groepswinst, omdat hij altijd de betere SB-score heeft. Dat mag uiteraard geen beletsel zijn om morgen ook nog even voor de overwinning te gaan, want met een overwinning wordt de 1500-grens doorbroken! Gerbert, maak het waar en maak ons trots, en uiteraard alvast van harte gefeliciteerd met de groepsoverwinning! :-D

Morgen moet het dus gebeuren! Toernooiwinst en IM-resultaat? 7,5 uit 8 in groep E? We zullen zien!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Atlantis Meestertienkamp 2011

Berichtdoor Bert Hassing » ma 15 aug 2011, 21:32

@....clubgenoot Bert (die naar ik aanneem het verlies sportief heeft opgenomen)..."


Bert heeft met Gerbert na afloop de partij rustig nabeschouwd, waarbij -schaak- zwaktes van -beide- zijden zijn doorgenomen. Die ene zinsnede kan ik dan ook niet volgen; anderzijds begrijp ik dat elke club zijn favouriet heeft. ;)
Bert Hassing
 
Berichten: 12
Geregistreerd: zo 31 okt 2010, 14:09

Re: Atlantis Meestertienkamp 2011

Berichtdoor Martin van Velzen » di 16 aug 2011, 17:22

Het eerste goede nieuws van de dag: Gerbert heeft snel gewonnen van Jan van den Berg en is daarmee ongedeeld winnaar van de E-groep, met een score van 7,5 uit 8, een TPR van 1786 en een W-We van +2,82! Een klasseprestatie wat mij betreft; Gerbert, van harte! :-D
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

VorigeVolgende

Keer terug naar Toernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron