Atlantis Meestertienkamp 2011

Persoonlijke kampioenschappen, meerdaagse toernooien, weekendtoernooien, rapidtoernooien.

Atlantis Meestertienkamp 2011

Berichtdoor Sjoerd » za 25 jun 2011, 16:36

Een sympathiek gebaar van Bert van der Marel: hij heeft Renze uitgenodigd voor editie 2011 van de Atlantis Meestertienkamp die op maandag 8 augustus start. Voor de voorlopige deelnemerslijst zie:

http://cafeatlantis.nl/meestertienkamp/2011/
Sjoerd
 
Berichten: 540
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 20:40

Re: Atlantis Meestertienkamp 2011

Berichtdoor Martin van Velzen » za 06 aug 2011, 22:14

Inmiddels zie ik Jan B., Lukas, Gerbert en Bert ook op de deelnemerslijst staan voor de open tienkampen, genoeg Assenaren dus! Zelf zal ik niet meedoen, want drie toernooien in korte tijd is mij vorig jaar toch niet goed bevallen. Natuurlijk ben ik wel van plan om een paar keer te komen kijken!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Atlantis Meestertienkamp 2011

Berichtdoor Martin van Velzen » di 09 aug 2011, 10:34

Een mooie eerste ronde gisteren! Renze versloeg de Schotse FM Alan Tate, Gerbert won van de Winschoter jeugdspeler Raymon Oord, en Jan B., Lukas (tegen Gerard de Wit, toch een fatsoenlijke 1800-speler!) en Bert speelden remise. Een mooi begin van een mooi toernooi? Laten we het hopen!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Atlantis Meestertienkamp 2011

Berichtdoor Martin van Velzen » wo 10 aug 2011, 09:42

Gisteren bracht ik maar eens een bezoekje aan het Denksportcentrum, en werd door Roland Kroezen begroet met "late entry Van Velzen?" Hij was volgens mij best verbaasd dat ik niet meedeed... Gelukkig had ik geen fototoestel meegenomen, want de collectie Assenaren was onvolledig: Jan en Bert hadden gisteren een vrije ronde. De Assenaren die wel speelden scoorden precies 50%:
Renze stond, toen ik wegging, op het punt om Lxh5 om de oren te krijgen van de Franse IM Romain Picard. En inderdaad: dat was ook gespeeld, en Renze moest spitsroeden lopen. Helaas een nulletje dus, en een meesternorm (6,5 uit 9) wordt wel lastig te scoren zo.
Lukas speelde opnieuw remise, en daarmee liet hij zijn tegenstander Eddie Janssen volgens mij goed wegkomen: pion meer, aanval... Maar goed, voorlopig speelt Lukas een supertoernooi!
Gerbert pakte zijn tweede opeenvolgende overwinning, door Mark Flint een kwaliteit afhandig te maken met een simpel trucje. Hij is wat mij betreft kandidaat om de E-groep te winnen!

Vandaag ronde 3, en ik verwacht een goede score!

(P.S. Grappig detail: toen ik wegging, kwam Sybrand net aan bij het Denksportcentrum. Nog grappiger: toen ik in Assen uit de trein stapte, kwam ik Alex en zijn vrouw tegen. Wat is de wereld af en toe toch klein...)
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Atlantis Meestertienkamp 2011

Berichtdoor Ivo » wo 10 aug 2011, 13:27

Een meesternorm heb je dacht ik bij 6 uit 9? (i.p.v. 6,5 uit 9)
There are two types of sacrifices: correct ones, and mine. - Tal
Ivo
 
Berichten: 52
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:42
Woonplaats: Smilde

Re: Atlantis Meestertienkamp 2011

Berichtdoor Martin van Velzen » wo 10 aug 2011, 16:01

Ivo schreef:Een meesternorm heb je dacht ik bij 6 uit 9? (i.p.v. 6,5 uit 9)

Helaas Ivo, 6 uit 9 is net niet genoeg. De gevraagde TPR is 2451, en 6 uit 9 betekent een TPR van 2447... 4 puntjes te laag. Maar goed, een meesternorm is misschien niet het belangrijkste doel; een mooie plusscore zou al heel mooi zijn, lijkt me.
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Atlantis Meestertienkamp 2011

Berichtdoor Martin van Velzen » do 11 aug 2011, 10:35

Een mooie dag gisteren voor de Assenaren! Remise voor Renze tegen IM Migchiel de Jong, overwinningen voor Jan (tegen Wiert Vos), Lukas (tegen Wim Krijnen) en Gerbert (tegen Michiel Meeuwsen), maar helaas ook een nederlaag voor Bert (tegen Raymon Oord). 3,5 uit 5 is een prachtige score, en met name Lukas (2 uit 3) en Gerbert (3 uit 3!) gaan als een trein. Of dat vandaag herhaald kan worden? Geen idee, we zullen het zien!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Atlantis Meestertienkamp 2011

Berichtdoor Sybrand » do 11 aug 2011, 20:31

partij van Renze tegen Tate wordt besproken op schaaksite.nl door Herman Grooten :-)

http://schaaksite.nl/page.php?id=2915
Sybrand
 
Berichten: 598
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 18:48
Woonplaats: Assen

Re: Atlantis Meestertienkamp 2011

Berichtdoor Martin van Velzen » do 11 aug 2011, 22:27

Vandaag helaas voor het eerst minder dan 50%: overwinningen voor Renze (op Jan Joris Groenewold) en Gerbert (op Vincent Wolters, nog steeds 100%! :-D), maar nederlagen voor Jan (tegen Gerard de Wit), Lukas (tegen David Knight) en Bert (tegen Tony Westermann). Voor mij niet ech verrassende resultaten trouwens, want ik had dit wel zo'n beetje ingeschat.
Erg leuk: de W-We van Gerbert is inmiddels opgelopen naar +1,40! En ik verwacht dat het nog veel meer gaat worden... Het is dat zijn groep niet zo sterk is (de hoogste rating is 1485, en Gerbert is zelf als vierde geplaatst), anders zou hij net zo'n ratingwinst kunnen boeken als Silvia in Dieren deed. Alhoewel, +3 is mogelijk, want hij moet de nummers 2 en 3 qua rating nog krijgen. De nummer 1 is al verslagen, dus...
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Atlantis Meestertienkamp 2011

Berichtdoor Sjoerd » vr 12 aug 2011, 19:14

Vandaag een onderhoudende dag gehad in Groningen, met veel succes voor de spelers van Schaakclub Assen.

Jan Boer was de eerste die het punt binnen had, even later gevolgd door Bert Hassing.

Lucas Kosse was bezig om het Maarten Roorda erg moeilijk te maken. Ondanks een klein nadeel slaagde Lucas erin om nauwkeurig te verdedigen en laat in de middag werd tot remise besloten.

Gerbert Leeftink verloor tegen Paul Zilverberg kort na de opening door een foutieve paardzet (Ph4) een pion. Door de standaardmanouvre Pf6xe4 kon het ongedekte paard h4 genomen worden. Gerbert wist echter allerlei scherpe tegendreigingen te creeën en wikkelde af naar een dame eindspel met één pion extra. Op het moment dat ik de speelzaal verliet was de partij nog niet afgelopen, maar als Gerbert kon ontsnappen aan eeuwig schaak zou hij de meeste kans maken om te winnen.

Renze Rietveld speelde met wit tegen Yochanan Afek. Renze kwam goed uit de opening, had initiatief en wist met een fraaie afwikkeling (24. Td5! ) aan te sturen op een eindspel met één pion extra. Bij het verlaten van de speelzaal kon Renze probleemloos op winst spelen. Thuisgekomen zag ik net dat hij inderdaad gewonnen had!

Grappig detail: Ik hab vandaag mijn debuut als bordenjongen gemaakt en heb de partij van Renze op gezette tijden doorgegeven aan editor Roland Kroezen.
Sjoerd
 
Berichten: 540
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 20:40

Volgende

Keer terug naar Toernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron