Assen 3 2011-2012

Schaakclub Assen in de KNSB- en de NOSBO-competitie.

Re: Assen 3 2011-2012

Berichtdoor Sjoerd » za 17 maart 2012, 10:26

En Leek speelt 3-3 tegen Roden 2 waardoor Assen 3 nu de eerste plaats deelt met Leek met beide 8 matchpunten. We hebben echter wel 2,5 bordpunt minder.
Omdat Assen 3 in de laatste ronde tegen Leek speelt hebben we alles nog in eigen hand!
Sjoerd
 
Berichten: 540
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 20:40

Re: Assen 3 2011-2012

Berichtdoor Martin van Velzen » ma 19 maart 2012, 00:43

Een verslagje op de site van Eelde-Paterswolde: http://www.schaakclubeeldepaterswolde.n ... rt-12.html
Ik zal het Leon Steijvers maar vergeven dat hij niet wist dat Vincent vorig seizoen al twee keer meedeed...
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Assen 3 2011-2012

Berichtdoor Martin van Velzen » za 31 maart 2012, 00:56

Vanavond gespeeld: Gronitas - Leek 2½ - 3½! Daarmee is Gronitas uitgeschakeld voor het kampioenschap (al zetten ze natuurlijk een prima prestatie neer tegen de topfavoriet), en het geeft ook aan dat er voor Assen 3 echt wel wat te halen valt tegen Leek. Maar goed, eerst maandag van Roden 2 winnen natuurlijk, maar dat moet absoluut mogelijk zijn, zeker nu ik de opstelling weet. Mannen, alvast succes gewenst!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Assen 3 2011-2012

Berichtdoor Martin van Velzen » di 03 apr 2012, 10:00

Ik had hoge verwachtingen, maar helaas... volgens de uitslagenserver is de wedstrijd tegen Roden 2 verloren gegaan, en ook nog eens met ruime cijfers: 4½ - 1½... Daarmee is Leek zo goed als kampioen; Assen 3 zal de onderlinge wedstrijd met 5½ - ½ moeten winnen, en dat lijkt me toch net even te gortig. Aan de andere kant: Leek kan ook zomaar een off-day hebben in de laatste ronde, ze hebben al eerder punten laten liggen...

Wat mij betreft moet de jeugd volgend jaar een kans krijgen in Assen 2. Nederlagen als deze horen bij het groeiproces; jeugdspelers hebben wel eens mindere dagen, het is echt niet zo dat ze nu ineens verworden zijn tot prutsers. Bij dat groeiproces hoort ook dat ze passende tegenstanders krijgen waar ze leerzame partijen tegen kunnen spelen, en daar hebben ze in de eerste klasse toch meer kans op dan in de tweede. Nog een jaar tweede klasse zou betekenen dat ze tegen worden gehouden in hun ontwikkeling, en dat lijkt mij niet wenselijk. Naar mijn mening moet onze topjeugd het niveau van de eerste klasse makkelijk aankunnen, dus waarom niet?
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Assen 3 2011-2012

Berichtdoor Tinus Spriensma » di 03 apr 2012, 10:29

Gisteravond na 23 uur stonden er nog drie fietsen bij De Steiger ... Een goed teken?
Is de druk te hoog geweest?
Ik zie met Martin ook aanstormende jeugdleden, vergelijkbaar met een pionnenstorm. Maar ik vind zijn "gemakkelijk" te gemakkelijk.
Laten we het houden op "goed".
Assen 2 voor volgend seizoen vraagt om zorgvuldig beleid.
Maar dat is met Assen 5 (Dames-team?) en Assen 6 (kandidaten genoeg, onder wie ik zelf) ook zo.
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: Assen 3 2011-2012

Berichtdoor Gertjan » di 03 apr 2012, 13:59

We waren gister inderdaad rond 12 uur bij de steiger. De borden 3-6 (Gerbert, Arjan, Peter, Jacob) hadden verloren, na ruim 3,5 uur wist Kenneth nog te winnen op bord 2 en uiteindelijk kwam ik niet verder dan remise op bord 1, ik had een stuk geofferd maar hij offerde terug, waarna ik iets beter stond. Uiteindelijk kwam ik in een eindspel waarin ik met 3 pionnen en een paard tegen 2 pionnen en een loper nog probeerde te winnen, maar dat lukte uiteindelijk net niet.

Verder ben ik het met Martin eens, want als ik zo kijk naar de mensen tegen wie ik heb gespeeld 6 rondes op bord 1 is de gemiddelde rating 1620 en bij Kenneth op bord 2 1520 en op bord 3 bij Gerbert 1435 en dan Arjan natuurlijk die op bord 4 al helemaal weinig sterke tegenstanders krijgt. Ik zou zelf liever spelen in de 1e klasse omdat daar al vanaf ongeveer bord 6 de gemiddelde rating hoger is dan bij ons op bord 1...
Gertjan
 
Berichten: 45
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 21:22
Woonplaats: Assen

Re: Assen 3 2011-2012

Berichtdoor Sybrand » di 03 apr 2012, 19:37

Zoals elk jaar zal (naar ik aanneem) ook dit jaar het bestuur zich buigen over een voorstel voor de externe teams voor volgend jaar. Dat daarbij de belangen van de jeugdspelers zwaar worden meegewogen, is normaal en logisch. Dit kunnen we met een gerust hart aan het bestuur overlaten, ook in het verleden heeft deze goede voorstellen voor de externe competitie op de ALV voorgesteld. Ik stel ook voor deze zaak niet op het forum te bediscussieren maar aan het bestuur over te laten, dan gaat het ook volgend seizoen weer helemaal goed komen! Ik spreek op persoonlijke titel, maar persoonlijk doe ik graag een stapje terug voor ambitieuze en talentvolle jeugdspelers, en ben ik er bovendien van overtuigd dat ik hierin niet alleen sta, maar dat vele senioren hier ook zo over denken.
Sybrand
 
Berichten: 598
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 18:48
Woonplaats: Assen

Re: Assen 3 2011-2012

Berichtdoor Sjoerd » di 03 apr 2012, 20:00

Er is wat mij betreft geen enkele twijfel dat Gertjan, Kenneth en Arjan volgend jaar in Assen 2 gaan spelen. Ik wil e.e.a. zorgvuldig aanpakken en zal zoals gebruikelijk aan het begin van volgend siezoen met concrete voorstellen komen.
Helder is dat het bestuur draagvlak nodig heeft. Dat is er blijkbaar getuige bovenstaande posts.
Sjoerd
 
Berichten: 540
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 20:40

Re: Assen 3 2011-2012

Berichtdoor Martin van Velzen » wo 04 apr 2012, 00:50

Om weer ontopic te gaan: op de site van Roden is een verslagje van de wedstrijd van gisteravond te lezen, met een leuk slotzinnetje:
Schaakclub Roden schreef:Schaakclub Leek zal ons dankbaar zijn.

Overigens mooi om te zien dat onze jeugd op zoveel goodwill mag rekenen!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Assen 3 2011-2012

Berichtdoor Martin van Velzen » ma 23 apr 2012, 10:57

Vanavond mag Assen 3 het in de laatste ronde opnemen tegen Leek, en ik sluit niet uit dat het team voor een verrassing kan zorgen. Jongelui, succes gewenst!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

VorigeVolgende

Keer terug naar Externe competitie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten

cron