Moira Domtoren 50e vierkampentoernooi 2012

Persoonlijke kampioenschappen, meerdaagse toernooien, weekendtoernooien, rapidtoernooien.

Moira Domtoren 50e vierkampentoernooi 2012

Berichtdoor Sybrand » za 06 okt 2012, 22:04

In 1998 of rondom die tijd heb ik eens meegedaan aan het Moira Domtoren toernooi van de gelijknamige schaakclub uit Utrecht. Ik woonde in die tijd in Amersfoort, schaakte bij Hoogland, en toernooitjes in de buurt liep ik af als dat zo uitkwam. De successen van Paul van vorig jaar stimuleren natuurlijk tot hernieuwde deelname, en aangezien het hoofdkantoor van het bedrijf waar ik werk op 2 kilometer afstand van de schaaklocatie is, moest het er maar weer eens van komen. Ik speel in groep D De eerste partij heb ik helaas verloren. Een mooie partij, dat wel, ik moet hem nog door de computer gooien, maar mijn gevoel zegt dat ik ergens had moeten offeren :-). Wordt vervolgd. Dinsdag volgende ronde.

http://www.moira-domtoren.nl/index.php? ... 3&Itemid=1
Sybrand
 
Berichten: 598
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 18:48
Woonplaats: Assen

Re: Moira Domtoren 50e vierkampentoernooi 2012

Berichtdoor Sybrand » wo 10 okt 2012, 08:02

tweede ronde gewonnen. Vrijdag de laatste ronde tegen een supersterke jeugdspeler.
Sybrand
 
Berichten: 598
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 18:48
Woonplaats: Assen

Re: Moira Domtoren 50e vierkampentoernooi 2012

Berichtdoor Pieter » wo 10 okt 2012, 12:13

Goed bezig Sybrand! Succes vrijdag!
Pieter
 
Berichten: 152
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 16:41

Re: Moira Domtoren 50e vierkampentoernooi 2012

Berichtdoor Sybrand » wo 10 okt 2012, 23:26

Het gaat a.s. vrijdag om de 10-jarige Casper Schoppen met een rating van 1735 en een score van 2 uit 2 tot nu toe. Een supertalent.

http://schoolschaaksite.nl/page.php?al= ... an-vandaag


Uiteraard hoop ik op een halfje of meer :-) Over 20 jaar kan ik dan tegen mijn kleinkinderen zeggen: ik heb nog van die grootmeester Casper gewonnen ! En dan pak ik mijn uiteraard zorgvuldig bewaarde notatieboekje uit de kast, en toon hun de partij [Datzelfde geldt natuurlijk voor mijn winstpartij in Dieren in 2010 tegen de toen 9 of 10 jarige Lucas van Foreest. Ik zal nooit meer van hem winnen, dat is volstrekt helder. Maar die ene partij...die nemen ze me niet meer af!]
Sybrand
 
Berichten: 598
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 18:48
Woonplaats: Assen

Re: Moira Domtoren 50e vierkampentoernooi 2012

Berichtdoor Sybrand » za 13 okt 2012, 00:59

vanaf a-quite eraf getikt. Voor de helderheid: ik ben eraf getikt. Dat wordt nog een hele grote die Casper Schoppen.

Tijd voor de balans. 1 uit 3, nee, niet al te best, 20 ratingpuntjes ingeleverd gok ik, maar goed, wel een mooi georganiseerd toernooi. Iets slechter gepresteerd dan de vorige keer, dat was - als mijn geheugen me niet in de steek laat - 1,5 uit 3, in 1998.


De link naar de uitslagen:

http://www.moira-domtoren.nl/index.php? ... 5&Itemid=0

De winnaar dit jaar Ed van Eeden heeft als jeugdleider van Oud Zuylen vele schakers succesvol opgeleid, waaronder ook een lid van schaakclub Assen...
Sybrand
 
Berichten: 598
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 18:48
Woonplaats: Assen

Re: Moira Domtoren 51e vierkampentoernooi 2012

Berichtdoor maitre_paul » wo 16 okt 2013, 17:20

In de 51e editie van de Moira Domtoren Vierkampen (2013) mocht ik meespelen in de Invitatiegroep.

De eerste partij was een theoretisch duel met Seth van der Vegt, tegen wie ik enkele weken daarvoor dezelfde opening had gespeeld. We bleken ons goed op elkaar te hebben voorbereid. Op zet 26 verraste ik hem met een relatief onbekende zet. Maar in het gewenste eindspel van mijn 2 Torens + 2 pionnen tegen zijn Toren + Loper + 3 pionnen ruilde ik op zet 41 een stel pionnen i.p.v. druk te blijven zetten op zijn pionnen. Op het eind wist mijn tegenstander zichzelf met een dolle Toren pat te zetten.

De 2e ronde verloor ik van de latere winnaar Jeffrey van Renswoude. Door vermoeidheid gaf ik zomaar een pion weg. Schaken is ook een concentratiesport!

De laatste ronde ging nog ergens om. In een positionele schuifpartij wist ik te winnen van de op papier veel sterkere Ed van Eeden (2121). Hiermee eindigde ik op de 2e plaats en was ik natuurlijk als een kind zo blij met mijn beker! Jawel, alle nummers 1 en 2 van elke groep ontvingen een beker. Dus de helft van de deelnemers ging met een prijs naar huis, fantastisch toch!

Invitatiegroep
1 Jeffrey van Renswoude (Moira Domtoren, 2021) 2 punten
2 Paul den Boer (Paul Keres, 1988) 1½ punten
3 Ed van Eeden (Oud Zuylen, 2121) 1 punt
3 Seth van der Vegt (De Rode Loper, 1983) 1 punt
A good player is always lucky (Capablanca)
maitre_paul
 
Berichten: 191
Geregistreerd: vr 22 okt 2010, 08:48
Woonplaats: Utrecht

Re: Moira Domtoren 50e vierkampentoernooi 2012

Berichtdoor Sybrand » wo 16 okt 2013, 20:50

Heel knap Paul ! Gefeliciteerd!
Sybrand
 
Berichten: 598
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 18:48
Woonplaats: Assen


Keer terug naar Toernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten

cron