Open NSVG kampioenschap (onk) 2013

Persoonlijke kampioenschappen, meerdaagse toernooien, weekendtoernooien, rapidtoernooien.

Open NSVG kampioenschap (onk) 2013

Berichtdoor Jan_Boer » za 02 feb 2013, 06:36

Hallo medeclubgenoten,

Tinus en ik doen aan dit toernooi mee. Dit toernooi is van donderdagavond de 21ste tot en met de 24ste na de lunch. Op dit moment doen er 42 personen mee.

Ik verwacht dat er van Assen nog wel meer mee zullen gaan doen. Je kunt eventueel op en neer reizen, maar dit is niet aan te bevelen. Voor € 160,- (tweepersoonskamer) en € 20,- meer (éénpersoonskamer) overnacht je in hotel Dennenhoeve en zit ook ontbijt, lunch en diner in deze prijs.

Zie voor meer info: http://www.nsvg.nl/onk_info.php?taal=nl&bericht=135

En voor inschrijving vul je dit formulier in: http://www.nsvg.nl/main/onk_inschrijfformulier.php
Jan_Boer
 
Berichten: 44
Geregistreerd: za 11 dec 2010, 22:14
Woonplaats: Bovensmilde

Re: Open NSVG kampioenschap (onk) 2013

Berichtdoor Tinus Spriensma » za 23 feb 2013, 00:03

We hebben met 46 schakers in Nunspeet 3 ronden achter de rug. We zitten met 5 Belgen, 2 Fransen, 2 Azerbeidzjanen, 1 Duitser en de rest Nederlanders (vooral Brabanders) op de helft.
Jan begon met een nederlaag in 29 zetten tegen Ron Flohr (1878). Foutje in het middenspel. Maar hij moest ook een serie nieuwe digitale klokken instellen.
Ik was in 7 zetten klaar tegen Frits Portier (1127). (Frits noemt mij "Tuan besar"; hij kocht wat Stappen-dingen van me. Ik noem hem nu "Dottore magico".)
Na een wat korte nacht begonnen we allebei met een winstpartij met zwart. Jan tegen Alex van Lanen (1700) in een Wolgagambiet. Mijn tegenstander, de Belg Francky van Onacker (1300?), blunderde op zet 12 een Paard weg en staakte onmiddellijk de strijd.
In de middagpartij remiseerden we allebei. Jan in 9 zetten - de Sofia-regel is hier net afgeschaft - met Geert Callant, een vriendelijke, Engels-spelende Belg (plm. 1940). Ik miste twee winnende voortzettingen tegen Alaettin Gundogmüs (1548) en bood vlak voor de 3-maal herhaalde stelling remise aan.
We drinken nu een pint in het rookhok en beginnen morgen om 9.00 uur (!) aan ronde 4. Tussen de middag kijken we misschien wel even hoe het in de IC bij ScA is gegaan.
De partijen zijn opgeslagen en zijn zonder opslag te bekomen.
Kleine upate (23-2):
Jan won vanochtend van een tweede Flohr (Marcel, 1877?). Vanmiddag down tegen een jeugdtalent (Sebastiaan Halfhide, 1872). Nu dus 2.5 uit 5.
Ik vocht eerst terug tegen een mevrouw, Sonja van der Voorde (1500?), naar remise. Vanmiddag weer een nogal korte zitting. Van Empelen (1438 - 1 puntje verschil maar) blunderde z'n Dame weg. Nu dus 4 uit 5. Morgen nog tegen de koploper; kans op (gedeelde) eerste plaats in de B.
En dan plm. 16.30 uur weer thuis en maandagavond cursisten Stap 3 zien.
Eind-update (24-2):
Onze wegen scheidden vandaag om even over 4 op station Assen.
De zesde ronde had Jan niet gebracht wat hij had gedacht: een makkie. Zo mak was Mark Schutte (1591) niet ... De heel positieve TPR daalde dus wel wat.
Mijn opgave was, zoals gezegd, met wit de koploper bestrijden en een gooi doen naar de (gedeelde) eerste plaats. Ron Snoek (1529) heeft weinig benauwde ogenblikken gehad: één, twee pionnenzetten ...
Met Alaettin werd hij gedeeld eerste. Beiden zijn visueel enigzins beperkt; hun prestatie is mooi voor de NSVG, hun prijs door mij onbeperkt gegund. Conclusie voor mezelf: Ik ben een soort 1500 speler. Soms valt het mee, soms valt het tegen. Het toernooi beviel me wel - vooral de betere speelzaal. Binnen 72 uur 6 partijen spelen is wel wat zwaar (in 6 ronden 128 zetten, waarvan vele goed tot zeer goed). Gedeeld derde met genoemde Sonja en de Azerb. jongen Rustamov.
Volgend jaar maar met een autootje vol naar Nunspeet?
Laatst bijgewerkt door Tinus Spriensma op di 26 feb 2013, 18:05, in totaal 2 keer bewerkt.
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: Open NSVG kampioenschap (onk) 2013

Berichtdoor Tinus Spriensma » ma 25 feb 2013, 23:54

De spelende verslaggever aan het woord: http://www.nsvg.nl/berichten.php?map=./ ... n&file=155 20130315 verslag van het onk 2013.txt&type=b
Door Jan verslagen, brengt hij een verslag uit, dat een compliment verdient. Dat is ook een punt, een aangelegen punt.
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: Open NSVG kampioenschap (onk) 2013

Berichtdoor Tinus Spriensma » vr 15 maart 2013, 11:11

Filmpje! http://www.youtube.com/watch?v=fiMscsG7 ... e=youtu.be
Het is de laatste ronde (6). Ik hoor mezelf: "Je kunt niet zeggen, dat het een salonremise was."
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42


Keer terug naar Toernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten

cron