Weekendtoernooi SC Groningen

Persoonlijke kampioenschappen, meerdaagse toernooien, weekendtoernooien, rapidtoernooien.

Weekendtoernooi SC Groningen

Berichtdoor Martin van Velzen » za 04 mei 2013, 16:36

Hemelvaartsdag komt er weer aan, en dat betekent: een lang weekeinde schaken in Groningen! Zeven ronden in vier dagen, dat is toch wat relaxter dan zes in twee ;-) Ik heb mij een half uurtje geleden aangemeld, en Pieter, Gerbert en Lukas staan er ook al bij. Wie volgt?

http://www.scgroningen.nl/weekendtoernooi/
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Weekendtoernooi SC Groningen

Berichtdoor MaartenB » ma 06 mei 2013, 10:07

Spelen wordt 'm niet, ik kom zeker weten even langs om jullie aan te moedigen!
Believe you can and you're halfway there. - Theodore Roosevelt
MaartenB
 
Berichten: 42
Geregistreerd: za 23 okt 2010, 09:57

Re: Weekendtoernooi SC Groningen

Berichtdoor Martin van Velzen » do 09 mei 2013, 21:58

Helaas is het bij vier Assenaren gebleven, en dat komt het totale aantal deelnemers ook niet ten goede ;-) Sterker nog: de A-groep is zo klein gebleven (nog geen 10 man geloof ik), dat er nu in 1 groep wordt gespeeld...
Hoe Pieter uiteindelijk won van Gerard de Wit is me helaas ontgaan, maar hij is in ieder geval goed begonnen! Volgens mij heeft hij trouwens de hoogste rating van het toernooi: als enige boven de 2200!
Ikzelf trof het helaas niet met de indeling: zwart tegen aanstormend jeugdtalent Raymon Oord. En dan ook nog eens de opening mishandelen... Raymon stond na 20 zetten dus totaal gewonnen, maar koos een paar keer niet de meest kansrijke, en omdat hij toen ook al niet zo ruim meer in zijn tijd zat kon ik, ondanks een pion achterstand, nog met remise ontsnappen. Hopelijk ben ik morgen wat scherper!
Gerbert was als laatste nog bezig met een prachtige partij tegen Edwin Zuiderweg, maar in tijdnood begon hij toch wat foutjes te maken, deed ook nog een onreglementaire zet, en moest uiteindelijk om 19:00 toch het onderspit delven. Jammer, maar toch uitstekend gespeeld!
Lukas kwam tegen de Belg Francky Deketelaere materiaal achter (kwaliteit en pion), maar won op één of andere wijze de kwal weer terug, waarna het ongelijke lopereindspel niet meer te winnen bleek. Soms moet je geluk hebben!

En zo zijn we met 2 uit 4 redelijk van start gegaan. Morgen de eerste dubbele ronde!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Weekendtoernooi SC Groningen

Berichtdoor Pieter » do 09 mei 2013, 22:18

Mijn partij liep als volgt af:
Beschrijving van de stelling

Ik speelde 1. Txf8, en ik verwachtte na 1... Txf8 2. Txf8 Lxf8 3. Lxe5 een pion te winnen.

Mijn tegenstander antwoordde echter onreglementair met 1...Kxf8, had dus zijn koning aangeraakt en gaf daarom op (hij had hier overigens nog zo'n 5 min, tegen een uur voor mij). Hierdoor was ik net niet op tijd voor de bekerfinale, maar die had ik achteraf ook liever gemist....
Pieter
 
Berichten: 152
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 16:41

Re: Weekendtoernooi SC Groningen

Berichtdoor Martin van Velzen » vr 10 mei 2013, 22:23

Vandaag was een productieve dag: Pieter en Gerbert winnen allebei hun beide partijen, ikzelf haal 1,5 uit 2 (wat misschien ook 2 uit 2 had kunnen zijn), en Lukas verliest helaas twee keer. 5,5 uit 8 dus, niet slecht! Morgenochtend heb ik een vrije ronde, zodat ik in ieder geval nog iets van ons Grand-Prix-toernooi mee kan pikken...
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Weekendtoernooi SC Groningen

Berichtdoor Martin van Velzen » za 11 mei 2013, 22:18

Opnieuw een aardige dag voor ons! Helaas verliest Pieter de strijd om de koppositie van Adrian Clemens, maar met zijn overwinning in ronde 5 doet hij nog altijd volop mee voor de prijzen! Ikzelf mag, na mijn bye in de ochtendronde, een dame vangen op a3 en een vol punt drukken, Gerbert speelt twee prima remises tegen sterkere tegenstanders, en wat Lukas na zijn remise 's ochtends in de middagronde heeft gedaan ben ik even vergeten... Helaas is de website ook niet erg up-to-date, dus daar hebben we ook niet veel aan. Morgen nog twee partijen; Gerbert doet dan (zoals gebruikelijk op een zondag) niet mee, dus moeten we met zijn drieën maar scoren!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Weekendtoernooi SC Groningen

Berichtdoor Sjoerd » zo 12 mei 2013, 14:29

Net even ontsnapt van de schoonmoederdagvisite en een kijkje gaan nemen.

Martin speelde een vlotte remise tegen koploper Adrian Clemens en Pieter ploeterde tegen Joop Hummel met en toren minder. Bij het verlaten was Lucas nog bezig.

Bij binnenkomst had Pieter onderstaande boeiende stelling op het bord:

Joop Hummel - Pieter Tromp na 1. .. - Lxc3

Diagram 1

Er volgde 2. Txc3 Db1 3. Kf2. Nu faalt helaas 3. .. Db2 4. Kg3 Tg8 5. Kh3 Txg2 6. Tc8 Kg7 7. Txg2 en wint de dame, dus speelde Pieter 3. .. Dxa2 en langzamerhand drogen de schaakjes op.
Sjoerd
 
Berichten: 540
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 20:40

Re: Weekendtoernooi SC Groningen

Berichtdoor Martin van Velzen » zo 12 mei 2013, 23:49

Tja, Pieter had zijn dag niet helemaal, want hij verloor zijn beide partijen... Ikzelf deed het een stuk beter met 1,5 uit 2, al blijk ik in mijn laatste partij door het oog van de naald gekropen te zijn. Lukas speelde in de ochtendpartij remise en was 's middags oneven.
Helaas ook geen prijzen (nou ja, voor mij nog een klein prijsje in de Raindropchess-verloting), maar ikzelf ben in ieder geval 21 ratingpunten rijker, en dat is ook lang niet onbelangrijk!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen


Keer terug naar Toernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten

cron