Atlantis Open 2013

Persoonlijke kampioenschappen, meerdaagse toernooien, weekendtoernooien, rapidtoernooien.

Atlantis Open 2013

Berichtdoor Martin van Velzen » za 10 aug 2013, 17:22

Over twee weken (22 t/m 25 augustus) vindt het Atlantis-toernooi weer plaats! Zeven ronden in vier dagen, waarbij opnieuw 's middags en 's avonds wordt gespeeld. Ik doe opnieuw mee (behalve op vrijdagavond, want dan is onze eerste clubavond, en die wil ik echt niet overslaan), Jan B. en Tycho hebben zich ook aangemeld, en er komen vast nog wat Assenaren bij (helaas Ivo niet, kreeg ik in Dieren te horen, maar Sjoerd wil dit jaar wel eens meedoen, en ik denk ook aan een paar anderen die ik hier niet bij naam noem, maar vast wel door hebben dat ik hen bedoel als ze dit lezen ;-)). Dat het maar een mooi toernooi mag worden!

http://www.cafeatlantis.nl/atlantis-open/2013/

UPDATE 12 augustus: En Elmar doet ook mee! Dat kan een leuke Asser strijd worden in de A-groep ;-)
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Atlantis Open 2013

Berichtdoor Martin van Velzen » vr 23 aug 2013, 00:13

De eerste ronde is achter de rug! Elmar en ik doen mee in de A-groep, Jan B., Lukas en Tycho in groep B.
Helaas voor Elmar en mij een nulletje in de eerste ronde, maar we hadden dan ook sterke tegenstanders: Elmar trof IM Migchiel de Jong, ikzelf toekomstig IM Milan Mostertman...
Meer succes in de B-groep: Lukas won vrij snel van een 1200-speler, en Tycho wist Jan op remise te houden! Ik vond het zelf een plusremise, maar eerder was Tycho goed weggekomen toen hij een verkeerde zet uitvoerde op zijn bord (... Le7 in plaats van het aangekondigde ... Ld7), en Jan vervolgens verzuimde een vol stuk mee te nemen...
Morgen de eerste dubbele ronde; hopelijk komen dan ook de puntjes in de A-groep!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Atlantis Open 2013

Berichtdoor Martin van Velzen » vr 23 aug 2013, 23:53

Een opmerkelijke dag vandaag in het Denksportcentrum!
In de middagronde mocht ik het met zwart tegen Elmar opnemen... en het werd een punt voor mij! Met veel geluk, dat wel: Elmar vond het nodig om in mijn enige trucje te trappen, en verloor daardoor een stuk. Gelukkig won hij in de avondronde wel en is daarmee ook van de nul af; ikzelf had vanwege onze eerste clubavond een bye opgenomen.
In de B-groep pakte Lukas 's middags zomaar de scalp van een 1800-speler, maar ging helaas in de avondronde onderuit. 2 uit 3 is nog altijd een prachtscore! Jan B. had zijn dag niet: twee nulletjes achter elkaar. Tycho is nog altijd ongeslagen: 's middags boekte hij opnieuw een plusremise, 's avonds had ook hij een vrije ronde opgenomen (maar was opmerkelijk genoeg tóch ingedeeld... hoe kan dat, meneer de wedstrijdleider?).

Morgen wacht ons weer sterke tegenstand. Het zal weer spannend worden!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Atlantis Open 2013

Berichtdoor Sjoerd » za 24 aug 2013, 18:31

Martin wint in ronde 4 van Koen Lambrechts! Superprestatie.Hij mag straks tegen Migchiel de Jong. Ga dus even kijken.
Sjoerd
 
Berichten: 540
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 20:40

Re: Atlantis Open 2013

Berichtdoor Martin van Velzen » za 24 aug 2013, 22:37

Ik zal het nog gekker maken: ik heb nogmaals gewonnen! Daarmee heb ik nu 3,5 uit 5 en een W-We van +2,26, ofwel ruim 50 punten ratingwinst, waarmee ik virtueel de 2000-grens gepasseerd ben!!
Elmar verging het helaas minder vandaag: 's middags een nederlaag tegen Wiebe Wielenga, en 's avonds een snelle remise tegen Paul Hummel. Morgen maar eens scoren!
In de B-groep is Lukas nog altijd bezig aan een uitstekend toernooi: 's middags remise tegen Ynte Visser, en toen ik wegging stond hij er ook weer prima voor. Jan B. boekte 's middags zijn eerste overwinning van het toernooi, maar trof 's avonds een sterke tegenstander en kon daar niet tegenop. Tycho gaf helaas 's middags een zeker lijkende remise weg, maar herstelde zich prima door zijn avondpartij in winst om te zetten!

Morgen mogen we weer vroeg aan de bak, want het begint dan al om 10:00. Toeschouwers/supporters zijn van harte welkom!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: Atlantis Open 2013

Berichtdoor Sjoerd » za 24 aug 2013, 23:11

Mooi werk Martin! Toen ik wegging stond je zeker niet slechter. Ben erg benieuwd naar beide partijen van vandaag.
Sjoerd
 
Berichten: 540
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 20:40

Re: Atlantis Open 2013

Berichtdoor Henny » zo 25 aug 2013, 08:19

Goed bezig Martin!!

Succes vandaag!
Henny
 
Berichten: 15
Geregistreerd: do 24 feb 2011, 14:07

Re: Atlantis Open 2013

Berichtdoor Frank » zo 25 aug 2013, 10:57

Hulde aan Martin!!!!!!!!!!!!! :D :D :D

Edit:
Ik mis talent Martin van Velzen in het dagverslag na de derde speeldag, maar goed, wij weten wel beter ;)
Frank
 
Berichten: 12
Geregistreerd: za 23 okt 2010, 20:56
Woonplaats: Assen

Re: Atlantis Open 2013

Berichtdoor Sybrand » zo 25 aug 2013, 16:59

wat een prestatie Martin, geweldig !!
Sybrand
 
Berichten: 598
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 18:48
Woonplaats: Assen

Re: Atlantis Open 2013

Berichtdoor Martin van Velzen » zo 25 aug 2013, 21:10

Dank voor alle steunbetuigingen! Jammer dat het me vandaag niet geholpen heeft, want net als vorig jaar ben ik met twee nullen geëindigd... 's Ochtends mocht ik voor de tweede keer in mijn leven aantreden tegen Sipke Ernst; ditmaal hield ik het twee keer zo lang vol als vorig jaar in het Groningen Open, maar uiteindelijk bleek hij toch te sterk. 's Middags vocht ik een rechtstreeks duel om de ratingprijs t/m 2100 uit met Bram Klapwijk; ik offerde een stuk voor koningsaanval, maar had een cruciale zet gemist, waardoor er van die aanval niets terechtkwam en ik dus gewoon een stuk minder had... Eindresultaat dus 3,5 uit 7, maar wel met een W-We van +1,84; dat betekent 46 punten ratingwinst, dus in de eerstvolgende KNSB-wedstrijd kan ik de 2000 écht passeren!
Elmar had helaas zijn toernooi niet, en ook vandaag wist hij niet te winnen: 's ochtends een nederlaag, 's middags een remise. Wel leuk was dat hij in de middagpartij met een verbetering ten opzichte van zijn ochtendpartij kwam, die ik in de analyse had aangegeven! Eindresultaat voor Elmar: 2 uit 7, bijna 2 punten minder dan verwacht...
Lukas had helaas zijn traditionele zwakke slot met twee nederlagen op de laatste dag. Met 3,5 uit 7 mag hij alsnog tevreden zijn! Jan B. scoorde daarentegen vandaag goed met 1,5 uit 2, maar met 3 uit 7 blijft hij 2 volle punten onder zijn verwachte score... Tycho had het zwaar vandaag en moest dat bekopen met twee nullen, maar met 2,5 uit 7 en een W-We van +0,98 mag hij uiteraard zeker niet klagen!

Het was weer een mooi toernooi. Volgend jaar weer!

http://www.cafeatlantis.nl/atlantis-open/2013/
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Volgende

Keer terug naar Toernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten

cron