NOSBO Stappenkampioenschap 2013

Persoonlijke kampioenschappen, Grand-Prix-toernooien...

NOSBO Stappenkampioenschap 2013

Berichtdoor Martin van Velzen » zo 08 sep 2013, 11:53

Helaas gisteren geen prijzen op het Stappenkampioenschap :-( Wel genoeg Asser deelnemers: Tycho (Stap 5) en Jesper, Vincent en Brian (Stap 4) in een gecombineerde Stap-3/4/5-groep, en Tristan en Lyne in Stap 2. Er deden ook nog enkele NotaBene-leerlingen mee, maar Tinus (ook aanwezig!) mag over hun prestaties vertellen ;-) Jesper had volgens mij bijna een prijs in de Stap-4-groep (en had er ook één gehad als er niet slechts twee prijzen waren geweest in die groep...); de resultaten komen nog, maar er zijn wel mooie foto's op Facebook!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: NOSBO Stappenkampioenschap 2013

Berichtdoor Martin van Velzen » ma 09 sep 2013, 16:20

De resultaten van het Stappenkampioenschap: http://www.nosbo.nl/jeugd/2013/Stap2013.html
De tweede plaats van Tycho in Stap 5 leverde hem helaas geen prijs op, want er was maar één prijs... Wel wist hij als enige Eelke de Boer op remise te houden, maar het toernooi duurde net iets te lang: een remise in ronde 6 en een nederlaag in ronde 7 :-( Ook een opmerkelijke prestatie van Brian: hij begon met een bye en daarna 1 punt uit de volgende vier partijen, maar aan het einde was hij helemaal op stoom: twee overwinningen op veel sterker geachte tegenstanders, en daarmee nog bijna een prijs! (op weerstandspunten derde in Stap 4, maar helaas waren er daar slechts twee prijzen...) Jesper had de pech in de laatste ronde tegen Eelke te moeten, maar wist het hem wel knap lastig te maken; met een remise had hij een prijs gepakt, nu viel hij buiten de boot. Vincent begon met drie nullen en een bye, wist daarna gelukkig twee partijen te winnen (waaronder in ronde 6 tegen Silvan Heijnen, van wie hij vorig seizoen in het NOSBO-jeugdteamkampioenschap nog een cruciale partij verloor; een echte revanche dus!), maar verloor de laatste en eindigde daarmee als enige Stap-4-deelnemer onder de 50%...
In Stap 2 begonnen Lyne en Tristan uitstekend met 3 uit 4, maar daar kwam in de tweede helft nog maar één punt bij doordat Lyne Tristan in de onderlinge partij versloeg. 4 uit 8 is voor Lyne nog altijd een mooie score, zeker als je bedenkt dat ze de jongste deelne(e)m(st)er in deze groep was (ze moest regelmatig een achterstand van minimaal 3 levensjaren overbruggen!); Tristan zal, zeker na die goede start, op meer gehoopt hebben...
Voor de prestaties van de NotaBene-groep (vier stuks als ik het goed gezien heb) zal ik toch Tinus aan het woord moeten laten, want ik heb me vooral met onze leden bezig gehouden...
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: NOSBO Stappenkampioenschap 2013

Berichtdoor Tinus Spriensma » ma 09 sep 2013, 23:54

Daar gaat ‘ie (of kom ik) dan.
Vooraf: Alle Asser deelnemers hadden vorig seizoen nog iets met NOTA BENE. Incl. degene die zich had aangemeld, maar niet afgemeld ...
De vraag was natuurlijk wat er over de twee zomermaanden was blijven hangen. (Ik heb in die maanden nauwelijks een stuk aangeraakt. Dat lijkt bij twee van de door Martin gevolgde spelers ook het geval. Het moest weer zo wennen!)
Uit mijn mail aan de NB-ers: “Je moet er wel echt zin in hebben, vind ik.” Ik gooi niet graag leerlingen voor de leeuwen ..., Leeftink.
Ik begin van boven af en tegelijk bij Stap 0/1 ( 9! ronden in een middagje):
Yinte Blommestijn (5) hoefde ik niet te zien spelen; dat kwam wel goed – pa was ook aanwezig. En Amira (3) de iets oudere zus heb ik nog maar pas op les, zag ik in een examenles ter plekke en op de foto bij twee prijsuitreikingen; dus daar kon jij ook eens staan – ook met pa. En ik zag haar Toren Mat geven! Frank Nijmeijer reed met zijn vader en met mij en zie: 6 jaartjes en 4½ = 50%. Maar bij de laatsten zie ik ook een ‘+’; is dat voor alle drie om dezelfde reden, dus 1 pt gratis?
Met Stap 2 en + op zak zou Marin wel even alles winnen. (Ik heb mijn informanten!) Het was een ideale zomer, hè? Wat is ideaal ...
Wat nog meer?
Ik maakte bewonderend proeflessen Schaaktrainer 2 van een Usquerter en van Yeb Blom mee, ik schaakte met een Wilpster jongen (die Pieter Doller niet kende – als dat maar goed komt ...) en met John Elsinga – een traditioneel en wederzijds genoegen. En er was een smeltend ijsje voor me over.
Ik vind dat er alleen voor stap 5 onvoldoende deelnemers waren voor een aparte groep. Kleine groepjes zijn met kruistabel te administreren. Dat doen we bij onze AMDA toch beter! Moesten die a.s. trainers in de hoofdrol? En waarom geen voorbeeldige match Eelke de Boer - Tycho Bruggink met een vette geldprijs?
Maar mag ik dit wel zeggen als we met lege handen naar huis gaan? We hebben een vol seizoen voor de boeg!
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Volgende

Keer terug naar Jeugdtoernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten

cron