Open NSVG kampioenschap 2014

Persoonlijke kampioenschappen, meerdaagse toernooien, weekendtoernooien, rapidtoernooien.

Open NSVG kampioenschap 2014

Berichtdoor Jan_Boer » di 04 feb 2014, 21:06

Hallo schakers,

Indien je nog mee wilt doen met een leuk toernooi dat door de Nederlandse schaakvereniging van visueel gehandicapten wordt georganiseerd, kun je je nog aanmelden. Het is de 9e editie en de club bestaat nu 50 jaar en de organisator wil graag 50 deelnemers hebben. Iedereen kan meedoen. Dus ook zienden uit heel Nederland en ook uit het buitenland.

Voor meer informatie zie: http://www.nsvg.nl/onk_info.php?taal=nl&bericht=189
Jan_Boer
 
Berichten: 44
Geregistreerd: za 11 dec 2010, 22:14
Woonplaats: Bovensmilde

Re: Open NSVG kampioenschap 2014

Berichtdoor Tinus Spriensma » do 20 feb 2014, 13:32

Vanmiddag de trein van 13.32 en een overstap in Zwolle. Vanavond ronde 1. Er schijnen 3 groepen te komen. Jan moest maar gaan voor een titel en ik kan dan moeilijk achterblijven. Mijn notatieboekje begint met de remise vorig jaar tegen Ron Snoek. Maar Ron is Pieter uit Veendam niet ...
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: Open NSVG kampioenschap 2014

Berichtdoor Tinus Spriensma » vr 21 feb 2014, 00:29

Ron is niet direct familie van de Veendammer. Tussen Assen en Zwolle kwamen we terecht in een stiltecoupé. We hadden spoedig een vermaning van een werkende dame. Lokaal 2 van de Steiger moet erop lijken. Jan vond het geen stiltecoupé, want de trein maakt toch ook geluid. Voor deze zachte opmerking verscheen er al een uitdrukking van een binnenpret rond zijn mond.
Om met mezelf te beginnen. Ik moest als nr. 5 in de B-groep (van A-C, zoals vroeger in het Open Drents Rapid) van 14 spelers tegen Gerit Hitzerd (Wit, 1326) - nog nooit tegen me gehad. Hij verraste met Lg5 en Lxf6 en cxd5 in een Grünfeldverdediging van mij. Ik was niet benauwd van de pion minder, maar wel van zijn aanvalskansen. Hij gaf een stuk voor een pion, maar had later een ongedekte Loper kunnen nemen en voor komen staan. Toen ik een pion pakte voor mat gaf hij op. 25 zetten gespeeld.
Jan was wat later klaar. Hij start als 13e van 14 in de A-groep. Hij hield met zwart de Belg Herman Jennen (1828) keurig op remise.
De start is gelukkig en mooi en goed. Morgen om 8 uur ontbijt en om 9 uur achter het bord voor de volgene 2 ronden.
Er is iemand die op Calvijn lijkt en een ander heeft de uitstraling van Nelson Mandela.
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: Open NSVG kampioenschap 2014

Berichtdoor Tinus Spriensma » vr 21 feb 2014, 13:24

We hebben een korte nacht gehad. Maar er zat wel een verassing in m'n grote tas: een reep chocola. (Dank je, Marieke 1!)
Wat de partijen betreft geen verrassingen. Jan wint (1550-1530) gemakkelijk. Ik had meer moeite (1487-1374). Maar op zet 31 Mat-in-twee staat toch niet gek.
Om half drie de zwaardere ronde 3.
Update:
Eerst maar het slechte nieuws: Jan verloor (volgens hemzelf dor een stommiteit) tegen 1616, Jan met zwart. Dus nu 1.5 uit 3. Ik mag nog drie partijen van hem invoeren. Na het diner. Het komt wel goed.
Ik mocht met wit tegen de voorzitter van de NSVG, 1592. Een remiseaanbod van mij werd spoedig gevolgd door een van hem op zet 24. Ik denk dat ik nu wel boven de 1500 zit. 2.5 uit 3; verwachting minstens 4 uit 6. Beetje bescheiden blijven.
Veel plezier op de clubavond. Vooral mijn teamgenoten wens ik veel winst.
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: Open NSVG kampioenschap 2014

Berichtdoor Tinus Spriensma » za 22 feb 2014, 23:25

Zaterdag is dag 3 en de ronden 4 en 5. De spanning loopt op en de vermoeidheid slaat toe.
Vanmorgen om even 9 was de aftrap en Jan haalde een 0 tegen Alex de verslaggever, 1691. Ik wou graag een Snoek,1535, vangen, maar zelfs met loperpaar lukte dat niet. (Niet de schuld van 't loperpaar.)
Na de lunch, om 14.30 uur gaat het goed met Jan - een gelukje tegen 1607: 1 (met zwart).
Mijn tweede partij was weer met zwart tegen de vertegenwoordiger van onzer Oosterburen,1436. De laatste kansen waren voor Norbert.
"Mandela" heeft intussen ook gescoord. Hij noemt mij Tuan besar.
Morgen gaan we naar de eindstreep en de trein. Maandag misschien de laatste impressies.
Zie ook http://www.nsvg.nl/
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: Open NSVG kampioenschap 2014

Berichtdoor Tinus Spriensma » ma 24 feb 2014, 18:26

De verslaggever schrijft over mijn laatste ronde: "en dat Willem Booij gehakt had gemaakt van Tinus Spriensma. " Nou ja, zeg.
Jan verloor ook van een jongere speler, NSVG-concurrent.
Allebei vier keer met zwart in 6 ronden. Moet dat nu zo?
Voor 't station in Assen scheiden zich onze wegen.
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42


Keer terug naar Toernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten

cron