BSSK 2019

Persoonlijke kampioenschappen, Grand-Prix-toernooien...

BSSK 2019

Berichtdoor Tinus Spriensma » zo 17 maart 2019, 12:32

Commentaar vanaf de zijlijn van een afwezige.
Het onderwijs en schaken beginnen allebei vanaf een basis. Ze kwamen weer samen in een BSK – ik schrijf er een ‘S’ bij. De voorronden en de NOSBO-finale zijn geweest. Wat het laatste betreft, er zijn verslagen (groot woord ...) vanuit de NOSBO (Kroezen, Groningen-georiënteerd) en vanuit de administratie van ScA, die de organisatie op zich nam (club-georiënteerd vooral). En ik vond: https://kindcentrum-kloosterveen.nl/nie ... rveen.html.
Ik verwachtte nog meer, want er stond: “Allemaal om te oefenen voor volgende week zaterdag bij het BSK in Assen.”
Is het belangrijk?
Leuk, bij een felicitatie wou een speler wel even zeggen, dat zij het gefikst hadden. Op dat moment zijn andere factoren bijkomstig. Zo mag ik het horen, dit onderscheid tussen hoofd- en bijrollen. Al heb ik ook een ‘opleider’ mogen feliciteren. En vergeet de rol van belangstellende ouders ook niet!!
In het basisonderwijs heb je jaren lang de gelegenheid om je middelen eigen te maken. Daarna kun je je voortgezet ontwikkelen in het gericht gebruiken van die middelen, vooral rekenen en lezen. Qua tijd hoopte ik, dat die NOSBO-finale zou uitlopen. Dat is niet gebeurd en iemand wees me op het dilemma van vrije tijd tussen de negen (9!) ronden. Maar daarvoor hebben teams toch een begeleider?!
Met 20 teams (= 80 spelers – als dat niet massaal is!) moesten die 9 ronden ook wel.
De valkuil zal hier, net als in het onderwijs en bij schaakopleiding, wel ‘show’ zijn geweest. Gezien het verloop zal dat méégevallen zijn. Ik vind nu foto’s met medewerkers niet meer terug.
Show is moeilijk helemaal te vermijden. Ik zag op die dag, 9 maart, in Hilversum een jeugdjournaal ermee gevuld. En de dagen daarna bevielen talkshows thuis me steeds minder.
Je hebt vertoningen en gewaarwordingen. Met het laatste wachten we de landelijke finale in Gouda èn de volgende afleveringen in Assen af.
Verrassingen zijn niet uitgesloten.
2019 03 09 Jurre0002.jpg
Kleinzoon van net 12 in Hilversum wint met 5-0 vanaf 12.00 uur
2019 03 09 Jurre0002.jpg (72.27 KiB) 4890 keer bekeken
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: BSSK 2019

Berichtdoor Tinus Spriensma » za 15 jun 2019, 17:15

Het NK is ook geweest. Dat was helemaal in Gouda.
1. NOSBO1 GSV 19 (Grunn ...)
17. NOSBO2 Kindcentrum Kloosterveen 12 (Hass'n) Niemeijer, L. (Léon) 9 uit 11 Veen van der, N. (Noël) 8.5 uit 11.
Een meisje komt met lege handen terug.
(40 teams)
Werk aan de winkel.
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Volgende

Keer terug naar Jeugdtoernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron