NOSBO-beker 2018-2019

Schaakclub Assen in de KNSB- en de NOSBO-competitie.

NOSBO-beker 2018-2019

Berichtdoor Pieter » za 17 nov 2018, 00:48

Assen begint goed tegen Leek

De eerste wedstrijd voor de NOSBO-beker was een uitwedstrijd, tegen Leek 2. Het team kwam twee weken van tevoren rond, enigszins gehinderd door de planning van de KNSB-bekerwedstrijd op dezelfde avond :P . Gelukkig waren Hans, Sybrand en Gerard alledrie bereid om mee te spelen. Het vervoer was nog nooit zo gemakkelijk: binnen 10 minuten gaf iedereen aan op eigen gelegenheid te reizen.
De speelzaal bleek lastiger te vinden dan gedacht. Vanwege een omleiding (waar ik zelf niets van gemerkt heb....) door een woonwijk, en dan nog de speelzaal vinden. Ik gaf het zo'n 200 meter te vroeg op, dacht dat een bibliotheek met brandende lichten wel een mooie speellocatie zou zijn, maar kwam bedrogen uit. Hans eindigde als derde in het parkeerklassement: hij parkeerde weliswaar direct naast de speelzaal, maar het hek bleek aan die kant geen doorgang te bieden. 100 meter te ver dus. Gerard en Sybrand eindigden gezamenlijk op de eerste plaats (het is mij helaas ontgaan wie van beide het dichtst bij de ingang geparkeerd heeft), maar zij liepen slechts een meter of 10.
De locatie is een oude boerderij die tegenwoordig gebruikt wordt als kantine voor de naastgelegen middelbare school. Leuk is het om te zien hoe aan de ene kant de gereedschappen aan de muur hangen, en aan de andere kant een grote poster van de Schaakclub Leek (leermomentje!)

Afijn, iedereen keurig op tijd binnen, maar binnen wachtte een ongename verrassing... de consumptieprijzen die gebruikt worden voor de leerlingen van de school (koffie voor 0,25), werden vervangen door consumptieblaadjes (koffie voor 1,10). We hebben het andere blad nooit meer teruggezien. Toch maar een paar heerlijke kopjes koffie later, begonnen we aan de loting. Ik mocht een hand kiezen, en natuurlijk is dit een cruciale beslissing voor de rest van de partij. Kies je verkeerd, kan de voorbereiding zo de prullenbak in. Kies je goed, dan sta je psychologisch al een stukje voor. Ik besloot de keuze dan ook te overleggen...maar op de vraag "Links of rechts" kwam het stellige antwoord "Ja". Drie maal raden van wie dit antwoord afkomstig is.

Uiteindelijk bleken wij zwart te hebben op bord 1 en 3, en wit op bord 2 en 4.

De eerste die klaar was, was Sybrand op bord 3. Hij kwam aangenaam uit de opening, wist de witte rokade te verhinderen, de witte koning naar f3 te drijven, en leek vervolgens met een paardvorkje een kwaliteit te gaan winnen. Na enig nadenken besloot Sybrand deze kwaliteit niet aan te nemen. In plaats daarvan speelde hij op initiatief, won een paar pionnen, en vele zetten later was het pionneneindspel met 2 pionnen meer gewonnen. 1-0.

Vervolgens was ikzelf klaar op bord 1. Mijn tegenstander rokeerde kort, en speelde snel zijn koningsvleugelpionnen op. Hierdoor raakte zijn koningsstelling behoorlijk verzwakt, en deze kon ik snel aantasten. We kwamen in de volgende stelling terecht:

Diagram 1

Ik speelde hier 1.... Lh5. De logische zet 2. Kg2 verliest een stuk na 2...Dh3+ 3. Kxh3 Lxf3 4. Ph5 Txh5. In plaats daarvan koos mijn tegenstander voor 2. Ph2. Dit kost echter ook materiaal na 2....Dxe2 3. Pxe2 Lxe2 4. Txe2 Pd4. De witte toren staat aangevallen. Na 5.Te1 of 5.Te3 kost 5...Pxc2 een kwaliteit, en na 5. Td2 of 5. Te5 volgt 5.... Txh2 6. Kxh2 Pf3+ met stukwinst. Daarom koos hij voor 5. Te4, maar na 5.... f5 6. Txd4 Txd4 7. Pf3 Tg4 ging ook de toren op a1 nog verloren. 2-0 dus

Het beslissende punt werd binnengebracht door Gerard. Hij kwam goed uit de opening, en wist even later een kwaliteit buit te maken (helaas geen idee hoe dit tot stand kwam). Wel stond zijn toren op h3 enigszins buitenspel, maar daar stond tegenover dat hij een sterke vrijpion op e5 had. Even later werden de stukken geruild, bleef Gerard de kwaliteit voor staan, en wist nog een extra vrijpion op d5 te creeren. Dit bleek teveel, en dus 3-0.

Als laatste was Hans bezig. Hij leek lastig uit de opening te komen (met name de loper op d3 was een beetje ongelukkig met witte pionnen op c2, c4 en e4), maar even later wist hij de pion op e4 als vergiftigde pion aan te bieden. Zijn tegenstander sloeg de pion, en dit kostte hem direct een stuk. Even later kwam Hans in de volgende stelling terecht

Diagram 2

Natuurlijk wint 1. Lxe5 een pion, maar Sybrand liet zien over voorspellende gaven te beschikken. Hij gaf aan: 1.Pe4, stukken ruilen en vervolgens gaat Hans vast voor het matje op h8.
Een kwartiertje later stond de volgende stelling op het bord:
Diagram 3

En een 4-0 overwinning was het gevolg. Door naar de volgende ronde, tegenstander nog niet bekend
Laatst bijgewerkt door Pieter op za 23 feb 2019, 12:57, in totaal 1 keer bewerkt.
Pieter
 
Berichten: 152
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 16:41

Re: NOSBO-beker 2018-2019

Berichtdoor Martin van Velzen » za 17 nov 2018, 01:21

Zo zeg, dat is nog eens snel! Klasse Pieter, en uiteraard gefeliciteerd met de overwinning!
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: NOSBO-beker 2018-2019

Berichtdoor Pieter » za 23 feb 2019, 12:57

Assen naar de kwartfinale!

Iets later dan gepland heeft Assen zich geplaatst voor de kwartfinale van de NOSBO-beker, door met 3-1 te winnen van de Groninger Combinatie. Vanwege sneeuwval werd de wedstrijd in eerste instantie uitgesteld, maar met het mooie weer van de afgelopen weken kon de wedstrijd vrijdagavond gewoon doorgaan. Voorafgaand aan de wedstrijd was er in het mailcontact sprake van hooligans. Uiteraard werd dit zeer serieus genomen en werd contact opgenomen met de autoriteiten. Zoals aangegeven door de teamleider van de bezoekende club, bleek het risicogehalte dusdanig groot dat de schaakpolitie op hitsige hengsten ingezet moest worden. Eventuele raddraaiers konden op deze manier naar verwachting in toom worden gehouden.
Uiteindelijk bleken de maatregelen overdreven en bleef de verwachte knokpartij tussen Drenten en Groningers beperkt tot het schaakbord. De schaakpolitie is daarom zonder verdere incidenten vertrokken.

Op bord 1 troffen Ivo Maris (wit) en Alef Boer elkaar. In de opening leek het er een paar (3-4) zetten rustig aan toe te gaan, maar even later stonden er een aantal witte pionnen ver opgerukt op de damevleugel, terwijl zwart tegenkansen zocht aan de andere kant van het bord. Zwarts aanval bloedde dood en Ivo kreeg al snel een zeer goede tot gewonnen stelling met een vrije a-pion extra.
Na een paar misrekeningen verdween deze echter van het bord, en moest het resterende toreneindspel gewonnen worden. Doordat de zwarte koning nog bij de a-pion in de buurt stond, waren er nog steeds goede winstkansen. Uiteindelijk bleef er een toreneindspel met f- en h-pion over, wat in sommige gevallen nog wel tot remise kan leiden. De zwarte koning stond hier echter zo ongunstig, dat het resterende eindspel makkelijk gewonnen was.
Commentaar Ivo:
Partijbeschrijving: Ik stond na een interessante opening al vrijsnel zo goed als gewonnen. Toen ik echter een paar zetten achter elkaar miste stond het opeens weer gelijk. Tijdens de partij dacht ik dat ik vervolgens naar een gewonnen toreneindspel kon afruilen; dit bleek achteraf niet het geval te zijn, alhoewel de verdediging alles behalve makkelijk was. Alef wist deze verdediging gelukkig niet te vinden, waardoor ik het toreneindspel alsnog won.

Op bord 2 speelde Govert Pelikaan tegen mij. In elke willekeurige competitie waarin Govert en ik met een team meedoen, lijkt het haast traditie dat wij elkaar treffen. Zo ook deze wedstrijd. Er kwam een bijzondere opening op het bord, waarna de volgende stelling ontstond na Lg4-e6:
stelling

Wit kan hier waarschijnlijk sterk met h4 en/of g4 op aanval spelen. Govert koos echter ongelukkig voor 1.Lb5 waarna 1...cxd4 2. cxd4 Pxd4 3. Dxd4 Da5+ een pion won.
De slotstelling werd bereikt na Lg7xc3:
stelling
Het lijkt alsof wit zich in deze stelling nog kan redden met 1. Dxd5 Dxd5 2.Pxd5 Lxa1 3. Pxe7 Kf7 4. Pxc8,maar zwart heeft het winnende vervolg 4...Txh4 5. Kg1 Ld4+, waarna 6. Tf2 minimaal een kwaliteit verliest.

Op bord 3 speelde Sybrand Houtsma en Eddie Janssen tegen elkaar. Sybrand schrijft het volgende:
Ik speelde tegen Eddie Janssen, zo langzamerhand de vaste tegenstander bij GC van mij. Laatste keer ging ik er vrij kansloos af in de KNSB competitie. Na een wat saai begin kwam Eddie met een dameuitval naar e2, waardoor een spannend einde volgde. Na enige slagzetten gaan de dames er af en ontstaat de volgende stelling:
S.Houtsma – E.Janssen
stelling

Hier is het rusitige Kxd5 geboden. Als de zwarte koning naar f2 loopt volgt c4 en wit is sneller aan de overkant. Ik zag echter een hele andere oplossing, en dat is 42. a4 . Stockfish gaat meteen van +8.5 naar 0.0.
Er volgde: 42. ..  bxa4 43. b5 a3 44. Kc3  Ke5 45. Kb3  a2 46. Kxa2  Kd6 47. Ka3  Kc5 48. Ka4 Kb6 49. Kb4 g5 50. c4 dxc4 51. Kxc4

steling
En in deze stelling gaf zwart op. Stockfish geeft aan dat het nog steeds remise is, al dacht ik zelf ook dat wit gewonnen stond. Het wat onlogisch ogende 51 …..g4 redt de show voor zwart. Als wit naar f6 loopt om de pion op te halen loopt zwart naar f2 en twee kale koningen blijven over (51…g4 52. Kd5  Kxb5 53. Ke6  Kc4 54. Kxf6 Kd3 55. Kf5  Ke2 56. Kxg4  Kxf2)

Tot slot speelden op bord 4 Meine Straatman en Gerard Voorintholt de langste partij van de avond. Gerard leek de hele partij iets minder te staan en moest alle zeilen bijzetten om de witte stukken uit de stelling te houden.Uiteindelijk bleken de witte stukken te actief en probeerde Gerard nog te vluchten naar een ongelijk lopereindspel. Dit lukte, maar met 3 pionnen minder bleek dit niet voldoende voor remise. (Bijna) slotstelling:
stelling
Hier probeerde Gerard voor zijn laatste kans te gaan met 1... Lxb4. Na 2. axb4 is het immers pat! Zijn tegenstander speelde 2. g7+, waarna Gerard opgaf.

In totaal een 3-1 overwinning. De volgende ronde is op 8 maart, thuis, tegen Lewenborg.
Pieter
 
Berichten: 152
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 16:41

Re: NOSBO-beker 2018-2019

Berichtdoor Pieter » za 09 maart 2019, 12:46

Assen met klinkende overwinning door naar halve finale

Afgelopen vrijdag heeft het bekerteam van Assen zijn derde zege van het seizoen geboekt. Net zoals tegen Leek, werd het ook tegen Lewenborg 4-0. Rieks debuteerde in de NOSBO-bekercompetitie en wist zijn debuut ook op te luisteren met een overwinning. In de halve finale (29 maart) spelen we wederom een thuiswedstrijd, ditmaal in de Drentse Derby tegen ESG. De andere halve finale gaat tussen SISSA en LOS.

Verslag per bord:

Rieks werd bij zijn debuut direct op het eerste bord neergezet en speelde met zwart een goede partij tegen Klaas Dijkhuizen. Kwam aangenaam uit de opening, won een pion, liep daarmee richting overkant en won aan de andere kant van het bord op de volgende manier een stuk:

stelling

Rieks speelde hier 1... Kh8 en de loper op h6 had geen velden meer. Even later wist hij de partij dan ook te winnen.

Ik speelde op bord 2 tegen Marcel Pouw. Na een lastige en originele opening werden de dames snel geruild en leek het een lange partij te worden. Ik stond redelijk aangenaam toen Marcel plotseling een volle toren weggaf in onderstaande stelling. Ik heb zojuist 1. Ph4 gespeeld:

stelling
Mogelijke zetten voor zwart zijn 1...Td5, 1...Txd3 of 1...Lb3. De gespeelde zet 1...f6 kostte na 2. Pg6+ direct een toren en de partij.

Op bord 3 namHans het op tegen Roy Bons. Na een rustige opening wist Hans de overhand te verkrijgen en een paard op d3 te posteren. De stelling bleef hierdoor aangenaam en leverde een aantal zetten later 1-2 pionnen op. Na stukkenruil bleek het eindspel gemakkelijk gewonnen, en wit gaf in onderstaande stelling op na 1...b3.

stelling

Tot slot speelde Sybrand op bord 4 tegen Douwe Pol. In een dichtgeschoven partij wist Sybrand een zeer sterke koningsaanval op te zetten. Hij schrijft zelf:

stelling

Stelling na 25. a3. Er volgde 25... Tb8 26. b3 a5 27. Db2. Hier was het mij om te doen geweest, de penning van het paard op f6. Er volgde
27... g5 28. Tf2 bxa3 29. Txa3 Te8 30. Pf5+ Lxf5 31. Txf5 Kg6
stelling
Marcel Pouw wees in de nabetrachting op de zet 32. Tef6 Dxf6 33. e5+ !! maar ik speelde direct 32. e5. Na 32...dxe5 33. Txe5+ Kh6 dacht ik 10 minuten na over hoe nu verder tot ik plots de slotzet zag: 34. Txe8! Pxe8 faalt op Dh8++ en Dxe8 faalt op Dxf6++

Op naar de halve finale!
Pieter
 
Berichten: 152
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 16:41

Re: NOSBO-beker 2018-2019

Berichtdoor Pieter » za 30 maart 2019, 01:00

Assen na zeer spannende wedstrijd nipt door naar de finale

In de halve finale mochten we wederom een thuiswedstrijd spelen, ditmaal tegen ESG. Speciaal voor deze wedstrijd hadden we alles uit de kast getrokken om een zo groot mogelijke kans op de finale te maken. Arjan maakte zijn bekerdebuut, wat ons met een gemiddelde rating van ongeveer 2150 een behoorlijke favoriet maakt. ESG stelde hier een ratinggemiddelde van ca. 1850 tegenover. Op papier leek Assen dus de beste kansen te hebben..... maar hoe anders liep het in de praktijk.

Als eerste klaar: Op bord 1 speelde Ivo (zwart geloot) tegen Marcel Struik. Na in de auto een korte voorbereiding gedaan te hebben (heb je zwart, dan krijg je waarschijnlijk 1. Pc3 tegen je....), kwam deze 'voorbereiding' dan ook daadwerkelijk op het bord. Weinig aan de hand, Ivo stond wat gedrukt, tegenstander is wat aan het aanvallen.... komt vast goed. Maar toen....

Diagram 1

In bovenstaande stelling sloeg Marcel toe met 1. Lxe6 waarna Ivo het niet meer kon houden. Een verrassende en zeker niet geplande 0-1 achterstand.

Als tweede klaar: Op bord 4 speelde ik tegen Willem Boontje. Na een rustige opening speelde ik het middenspel niet handig, en kwam al gauw in onderstaande stelling terecht, met zwart aan zet:

Diagram 2

Ik heb hier net 1. Pb3-d4 gespeeld. Een goed vervolg voor zwart is nu 1... Pxd4 2. Dxd4 Lc5 3. Df4 (enige veld bijna) Pe4 en de witte stukken staan erg ongelukkig.
Zwart koos echter voor een offer met 1... Lxh3. Na 2. Pxc6 bxc6 (2... Txc6 faalt vanwege 3. Pe5) dacht ik met 3. Lxf6 een slimme tussenzet te kunnen doen. Na het verwachte 3... Lxf6 kon ik met een gerust hart op h3 slaan. Echter na 3.... gxf6 heeft wit grote problemen. Slaan op h3 lukt bijvoorbeeld al niet meer vanwege de open g-lijn.
De partij bleek met 1, en even later 2 stukken meer relatief snel gewonnen. Maar dit had echter zomaar de andere kant uit kunnen vallen.... en dat was cruciaal geweest.

Ondertussen speelde Arjan op bord 3 tegen Jan van Os. Een rustige partij, waarin voor mijn gevoel het evenwicht nooit echt verbroken is geweest. Enige-soort-van mini-kans op een kleine poging tot voordeel was in de opening, maar toen daar de dames van het bord gingen, veel stukken werden geruild en er een remiseachtig eindspel overbleef werd hier al gauw tot remise besloten.
Tussenstand 1,5 -1,5...

...en de jarige Rieks nog bezig op bord 2, tegen Herman Voss. In de opening koos Rieks al snel voor de lange rokade en een koningsaanval met h4, maar die pion deed er vervolgens wel lang over om door te lopen naar h5 en naar h6 (Alpha-zero style). Na vakkundig eerst zwarts tegenkansen op een aanval te hebben geneutraliseerd, bleek RIeks een betere stelling over te houden, met materiaalwinst en een gewonnen eindspel tot gevolg.
En dus een 2,5-1,5 overwinning.... Na afloop werd Rieks dan ook welgemeend toegezongen met alle aanwezigen

Conclusie: zeer goed weggekomen, ESG had recht op (veel) meer, maar met een dosis geluk toch door naar de finale tegen LOS. Na de KNSB-uitschakeling is het een mooie gelegenheid voor revanche!
Pieter
 
Berichten: 152
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 16:41

Re: NOSBO-beker 2018-2019

Berichtdoor Martin van Velzen » di 30 apr 2019, 12:44

Vanmiddag vindt de finale plaats in Van der Valk in het bijprogramma van het NK ABC, en er wordt op liveborden gespeeld! De partijen zijn hier te volgen: http://view.livechesscloud.com/001a5d44 ... 0ecaa01df6
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Re: NOSBO-beker 2018-2019

Berichtdoor Sybrand » di 30 apr 2019, 19:53

Gefeliciteerd heren !! De beker is binnen!
Sybrand
 
Berichten: 598
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 18:48
Woonplaats: Assen

Re: NOSBO-beker 2018-2019

Berichtdoor Sjoerd » di 30 apr 2019, 21:32

Mooie potten ook. Klasse gespeeld allemaal :D
Sjoerd
 
Berichten: 540
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 20:40

Re: NOSBO-beker 2018-2019

Berichtdoor Pieter » wo 01 mei 2019, 13:47

Assen wint de NOSBO-beker!

Na een zeer spannende strijd wist Assen gisteren de beker te winnen ten koste van LOS. Een bijzondere wedstrijd in meerdere opzichten: Assen was al een tijd zonder prijs, er moest nodig revanche genomen worden, en verder heeft LOS voor het eerst een officiële wedstrijd verloren. Extra speciaal voor ons dus!

In een schitterende ambiance (Hotel Van der Valk) traden de volgende spelers tegen elkaar aan:

1. Ivo Maris (wit) - Frits Rietman
2. Rieks Taal - Erik Jan Hummel
3. Tjapko Struik - Koen Lambrechts
4. Geon Knol - Hendrik de Groot

Op papier was LOS favoriet, maar de loting leek gunstig voor ons. Na een uurtje spelen waren drie van de vier partijen al zeer spannend, terwijl op bord 4 een zware manoeuvreerstrijd aan de gang bleek.
Het eerste bord waar iets gebeurde was het tweede bord: na een aantal zetten theorie bleek Erik Jan een kleine combinatie te hebben: met de zet Pxd5 werd het zeer scherp en moest Rieks in de verwikkelingen een dame offeren tegen toren en loper. Tegelijkertijd kwam zijn koning behoorlijk op de tocht te staan. Deze partij leek dus lastig te worden
Op het eerste bord had Ivo ogenschijnlijk een gelijke tot iets betere stelling op weten te bouwen. Tjapko speelde op bord 3 een gezonde opening met een iets betere stelling tot gevolg, en Geon was zijn partij rustig aan het opbouwen. Iets minder ruimte, maar in potentie wel een beter eindspel.

Alle partijen werden live uitgezonden, maar dat weerhield weinigen ervan om toch even naar de partijen te komen kijken. Ik heb onder andere Gerard, Frank, Kenneth, Gertjan, Sjoerd, Nanning, Lyne, Martin en Ton langs zien komen.... en dan heb ik er waarschijnlijk nog een aantal gemist. Via de app en liveverbinding keken onder andere Ben, Elmar, Paul , Arjan en meerdere Maartens mee. Erg leuk dat dit op een dinsdagmiddag zo te regelen was!

Zij zagen onder andere dat de spanning tegen de tijdnoodfase hoog opliep en de meeste borden richting een beslissing gingen. Zo was Ivo op bord 1 het handigste in een complexe stelling, wist dame + paard te winnen voor twee torens en kon vervolgens de dame ruilen tegen de twee overgebleven zwarte torens. Met een paard minder gaf Frits daarom op.
Vervolgens werd de stand gelijk getrokken op bord 2: deze zat er al een tijdje aan te komen. Erik Jan wist mooi te manouvreren, rukte op met zijn koningsvleugelpionnen, en offerde de dame voor Rieks zijn toren om een vrijpion te laten doorlopen. Rieks heeft goed geknokt, maar het bleek helaas onvoldoende.
Op bord 4 kreeg Geon eerder een remiseaanbod.Uit tactische overwegingen werd deze even aangehouden, maar het leek beter om door te spelen. Nadat er veel stukken geruild werden, had Geon een zeer comfortabele stelling in het eindspel, wist een pion of 4 te winnen en zo uiteindelijk de partij te beslissen. Een 2-1 voorsprong dus, en nog een half puntje nodig.....
De spannendste partij van de middag: de partij op bord 3. Tjapko debuteerde voor Assen in de beker en had een goede stelling gekregen tegen Koen. Hij wist een dame te winnen tegen toren, loper en vrijpion, maar Tjapko wist dat remise voldoende zou zijn voor de overwinning. Koen moest dus risico´s nemen. De zwarte stelling is waarschijnlijk prima speelbaar, maar om te winnen was deze minder geschikt. Uiteindelijk wist Tjapko met zijn dame binnen te vallen en ondersteund door de loper een matnet te bouwen, wat slechts met groot materiaalverlies even was uit te stellen.
Dit betekende een overwinning voor Tjapko en een 3-1 overwinning voor Assen!

De beker werd uitgereikt door de secretaris van de NOSBO: Frans van Amerongen. Na een mooie speech konden de festiviteiten beginnen. Foto van de uitreiking:
951eb3b1-3b01-4f09-ac08-c59cdce64305.JPG
951eb3b1-3b01-4f09-ac08-c59cdce64305.JPG (106.67 KiB) 14846 keer bekeken


De weg naar de beker begon met een klinkende 4-0 overwinning in en tegen Leek: tevens de enige uitwedstrijd dit seizoen. De resterende thuiswedstrijden tegen Groningen, Lewenborg en ESG waren alledrie zeer spannend, en zeker tegen ESG balanceerden wij op het randje van de uitschakeling. Met wat mazzel en doorzettingsvermogen werd deze wedstrijd uiteindelijk nog gewonnen.

De volgende spelers deden een of meerdere ronden mee, om niet geheel onbaatzuchtige redenen gerangschikt op het aantal behaalde punten :P . Opvallend is het lage aantal remises: alleen Arjan wist er 1 te scoren. Dit was wel direct een cruciale: het was de winnende tegen ESG!

Pieter (4 uit 4)
Sybrand (3 uit 3)
Hans (2 uit 2)
Ivo (2 uit 3)
Rieks (2 uit 3)
Tjapko (1 uit 1)
Geon (1 uit 1)
Gerard (1 uit 2)
Arjan (0.5 uit 1)
Pieter
 
Berichten: 152
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 16:41

Re: NOSBO-beker 2018-2019

Berichtdoor Martin van Velzen » wo 18 sep 2019, 00:13

Vers van de pers: vanavond vond in Leeuwarden de tijdens de ALV aangekondigde wedstrijd Philidor 2 - Assen plaats (FSB-bekerwinnaar tegen NOSBO-bekerwinnaar), en Kenneth meldde zojuist via WhatsApp een glansrijke 4 - 0 overwinning voor de onzen! Sterker nog, op de website van Philidor is al een verslag te vinden: https://philidor1847.nl/?p=4524
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Volgende

Keer terug naar Externe competitie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten