Open NK (Dieren)

Persoonlijke kampioenschappen, meerdaagse toernooien, weekendtoernooien, rapidtoernooien.

Open NK (Dieren)

Berichtdoor maitre_paul » wo 20 jul 2011, 11:51

Volg de Assenaren op het Open NK in Dieren!

http://onk.schaakbond.nl/

Zesrondig toernooi 1: (18-23 juli): Maarten D
A-groep (19-28 juli): Pieter, Ivo, Martin
B-groep (19-28 juli): Rieks
Vierkampen (25-27 juli): Ben, Paul
A good player is always lucky (Capablanca)
maitre_paul
 
Berichten: 191
Geregistreerd: vr 22 okt 2010, 08:48
Woonplaats: Utrecht

Re: Open NK (Dieren)

Berichtdoor maitre_paul » za 23 jul 2011, 10:12

Even een tussenklassement:

Zesrondig toernooi 1:
Maarten Dijkstra 4 uit 5 (na een 0 in de 1e ronde 4 partijen op rij gewonnen! zaterdag de laatste ronde voor Maarten, succes!)

A-groep:
Pieter Tromp 3,5 uit 4 (waaronder een remise tegen Ivo)
Ivo Maris 3,5 uit 4 (waaronder een remise tegen Pieter)
Martin van Velzen 2 uit 4

B-groep:
Rieks Taal 1,5 uit 4 (gisteren de eerste winstpartij, ga zo door!)
A good player is always lucky (Capablanca)
maitre_paul
 
Berichten: 191
Geregistreerd: vr 22 okt 2010, 08:48
Woonplaats: Utrecht

Re: Open NK (Dieren)

Berichtdoor Sybrand » za 23 jul 2011, 19:00

Vandaag ben ik op bezoek bij onze schaakhelden in Dieren geweest.

Silvia heeft de laatste partij gewonnen en 5 uit 6 gehaald in het zesrondig toernooi! Een onwaarschijnlijk hoge W-We van +3.48 (ratingwinst tegen de 100 punten?). Een klasse prestatie en een mooie voorbereiding op het OJNK na volgende week!

Broer Frank had een moeilijk eindspel van paard tegen loper met een pion achter. Hij probeerde leuke trucjes, maar moest uiteindelijk berusten in een nederlaag (2 uit 5 in de A-groep).

Rieks heeft zijn toernooi tot nu toe nog niet helemaal. Na de remise van vandaag staat hij met 2 uit 5 in de B groep.

Maarten Dijkstra heeft vandaag gewonnen en kan ook met 5 uit 6 op een heel mooi toernooi terugzien!

Martin heeft remise gespeeld, was al klaar toen ik langskwam, en heeft nu een verdienstelijke 50% na 5 ronden!

Ivo stond in een complexe stelling (stuk tegen 3 pionnen), en ging op een remiseaanbod in (4 uit 5). Pieter had het ook niet eenvoudig, maar wikkelde af naar een dame-einspel met een pion minder. Dat bleek niet te winnen voor zijn tegenstander (4 uit 5).

Al met al prachtige resultaten na de eerste week!

Joop Hummel won vandaag op het eerste bord, en neemt daarmee na de eerste week de leiding in de reservegroep A.
Sybrand
 
Berichten: 598
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 18:48
Woonplaats: Assen

Re: Open NK (Dieren)

Berichtdoor Sybrand » ma 25 jul 2011, 19:41

ok, ik geef toe: scorebordjournalistiek. Vandaag was ik niet in Dieren. Maar toch: er worden mooie resultaten gehaald in Dieren, daar moet toch even bij stilgestaan worden!

Ivo won vandaag, en staat gedeeld eerste met 5 uit 6 (Joop Hummel, de nr 1 van zaterdag, verloor vandaag). Een bijzonder mooie prestatie van Ivo!
Pieter speelde remise, staat nu 4,5 uit 6, ook een prestatie die er mag zijn!
Frank won vandaag zijn partij, en staat nu op een mooi 50%.
Martin verloor vandaag helaas, en staat nu 2,5 uit 6. Maar ga er maar vanuit dat Martin zijn score van vorig jaar (3 uit 9) dit jaar ruim gaat verbeteren!

In de B groep speelt Rieks, het weekend heeft hem kennelijk goed gedaan (we verwachten uiteraard nog een uitgebreid verslag van het randgebeuren op de camping :) ), want hij won vandaag, en staat nu op 50 %.

Vandaag zijn ook de vierkampen gestart. Voordeel van de vierkampen is, dat je tegen min of meer gelijke sterkte speelt. Paul speelt in de vijfde vierkamp, en speelde remise. De monsterscore van vorig jaar haalt hij daarmee niet meer (3 uit 3), maar het kan nog alle kanten op !

Ook Ben speelt in de vierkampen. Hij heeft zich uitstekend voorbereid, want hij kwam zaterdag al naar Dieren om zich op de camping voor te bereiden. Hoe die voorbereiding er precies uitzag zal altijd wel in de nevelen van de geschiedenis verborgen blijven, maar hij verloor vandaag helaas zijn eerste partij.

Veel succes voor de schakers morgen! Uit ervaring weet ik, dat met name in de 9-rondige toernooien (Reserve A, B en C) de tweede week loodzwaar is, en vele schakers naar het einde uitzien. Dus: nog even de tanden op elkaar !
Sybrand
 
Berichten: 598
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 18:48
Woonplaats: Assen

Re: Open NK (Dieren)

Berichtdoor Sybrand » ma 25 jul 2011, 22:13

Ook Jan Boer deed mee aan Zesrondig toernooi 2 zo zag ik ineens op de foto's van het toernooi!

Jan heeft de laatste tijd sterke toernooien gespeeld, bijvoorbeeld in het pinkstertoernooi in Groningen, maar in Dieren zat het niet mee. Jan bleef steken op 3 uit 6, en zal zelf op meer hebben gehoopt. Volgend jaar beter Jan !
Sybrand
 
Berichten: 598
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 18:48
Woonplaats: Assen

Re: Open NK (Dieren)

Berichtdoor Sybrand » do 28 jul 2011, 19:38

Ivo winnaar van de reservegroep A met 8 uit 9 !!

van harte gefeliciteerd Ivo, wat een superprestatie !!
Sybrand
 
Berichten: 598
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 18:48
Woonplaats: Assen

Re: Open NK (Dieren)

Berichtdoor maitre_paul » do 28 jul 2011, 21:23

De eindstanden van het Open NK in Dieren:

A-groep
1. Ivo Maris 8 uit 9 (TPR 2312) WINNAAR, gefeliciteerd! (volgend jaar achter de touwtjes bij de GM's?)
Pieter Tromp 6 uit 9 (in de prijzen!)
Frank van der Werff 5 uit 9
Martin van Velzen 4 uit 9

B-groep
Rieks Taal 4 uit 9

Vierkampen
Paul den Boer 1,5 uit 3 (3 remises)
Ben van Os 0,5 uit 3

Zesrondig
Maarten Dijkstra 5 uit 6
Silvia van der Werff 5 uit 6
Jan Boer 3 uit 6
A good player is always lucky (Capablanca)
maitre_paul
 
Berichten: 191
Geregistreerd: vr 22 okt 2010, 08:48
Woonplaats: Utrecht

Re: Open NK (Dieren)

Berichtdoor Tinus Spriensma » vr 29 jul 2011, 10:55

Ivo,
Verbazingwekkend, bewonderenswaardig, enz.
Het verschil tussen de mei- en de zomervakantie is duidelijk. (?)
Al was het alleen maar omdat op het ONK het ONJK volgt.
Behoud je vorm.
Frank en Silvia van der Werff, ook succes!
En met deze drie houdt het op ...?
Nee, op een andere PC vond ik Lieke Voorintholt nog. Jongedame, ook succes.
Kunnen jullie kwartetten in de vrije uren.
(Zat Silvia ook niet in de prijzen, Paul? En Maarten D.? Allebei na een '0' in r.1 ...)
Wie schrijft in ERz?
Laatst bijgewerkt door Tinus Spriensma op vr 29 jul 2011, 19:06, in totaal 2 keer bewerkt.
"Het mogelijke kan ondenkbaar zijn; het onmogelijke denkbaar."
Tinus Spriensma
 
Berichten: 819
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 20:42

Re: Open NK (Dieren)

Berichtdoor maitre_paul » vr 29 jul 2011, 11:22

Het prijzenfonds in euro's:

Ivo 450
Pieter 70
Maarten D 55
Silvia 55
Paul 7,50
A good player is always lucky (Capablanca)
maitre_paul
 
Berichten: 191
Geregistreerd: vr 22 okt 2010, 08:48
Woonplaats: Utrecht

Re: Open NK (Dieren)

Berichtdoor Martin van Velzen » vr 29 jul 2011, 11:22

Inderdaad een prachtig toernooi voor de Assenaren! Ik ben uiteraard niet tevreden over mijn score (4 uit 9 tegen gemiddeld 1800 ofzo), maar ik had het voor geen goud willen missen. Vandaag of morgen komt mijn verslag, en maandag mag ik alweer aan de bak in Borne als verslaggever van de C-groep (met twee Assenaren!).
Avatar gebruiker
Martin van Velzen
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 19 okt 2010, 15:06
Woonplaats: Assen

Volgende

Keer terug naar Toernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten

cron