inschrijfgeld toernooien

Persoonlijke kampioenschappen, meerdaagse toernooien, weekendtoernooien, rapidtoernooien.

inschrijfgeld toernooien

Berichtdoor Sybrand » zo 09 okt 2011, 08:43

Van een aantal door Assenaren bezochte toernooien heb ik maar eens de inschrijfgelden op een rijtje gezet. Uiteraard is elk toernooi anders, de te verdienen prijzen ook, maar de meeste schakers gaat het niet primair om de prijzen, maar om het schaken zelf. Vandaar ook de kolom inschrijfgeld per partij toegevoegd.
Laatst bijgewerkt door Sybrand op do 04 okt 2012, 22:54, in totaal 3 keer bewerkt.
Sybrand
 
Berichten: 598
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 18:48
Woonplaats: Assen

Re: inschrijfgeld toernooien

Berichtdoor maitre_paul » zo 09 okt 2011, 13:57

de kolom met inschrijfgelden wordt niet zo goed weergegeven.

wel leuk idee om dat eens op een rijtje te zetten. ik ben benieuwd!
A good player is always lucky (Capablanca)
maitre_paul
 
Berichten: 191
Geregistreerd: vr 22 okt 2010, 08:48
Woonplaats: Utrecht

Re: inschrijfgeld toernooien

Berichtdoor Sybrand » zo 09 okt 2011, 16:02

Raar Paul, welke browser heb je?

zowel in firefox als IE wordt bij mij de tabel correct getoond.
Sybrand
 
Berichten: 598
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 18:48
Woonplaats: Assen

Re: inschrijfgeld toernooien

Berichtdoor Ben » ma 10 okt 2011, 00:09

Ik denk dat Paul via de RSS werkt - ik krijg ook geen tabs in mijn Google Reader en moet de pagina daadwerkelijk openen op de schaakclubsite om het goed te kunnen zien.
Ben
 
Berichten: 67
Geregistreerd: za 23 okt 2010, 15:13

Re: inschrijfgeld toernooien

Berichtdoor maitre_paul » ma 10 okt 2011, 16:39

Het had te maken met de resolutie; als ik die hoger zet, kan ik wel alle kolommen lezen, zowel in IE als in Google Chrome (wat ik beiden normaal gebruik).

Trouwens, Bij de Moira Domtoren Vierkampen krijgen alle nrs 1 en 2 van alle 19 vierkampen een beker mee naar huis, dus geen geldprijzen. Inderdaad zijn niet alle toernooien qua prijzengeld en locatie met elkaar te vergelijken. maar het verrast me toch wel dat er zulke grote verschillen zijn tussen de toernooien. Mooie statistieken, Sybrand! Volgens mij moeten de gewone schakers (zonder titel) in Groningen Schaakfestival het prijzengeld van de IM's en GM's betalen, vandaar dat die zo hoog staat qua inleggeld. Het Open Drents is relatief goedkoop, mede gezien de goede locatie in het centrum van de stad. De drankjes zijn er wel weer duurder;-) Hiddo Zuiderweg heeft eens het volgende idee geopperd: als je geen inleggeld betaalt, maak je ook geen kans op prijzengeld. Iedereen mag voor aanvang van het toernooi kiezen. Of betalen en kans maken op prijzengeld, of niet betalen en geen kans maken op prijzengeld (alleen de eer). De meeste schakers komen toch gewoon voor een leuk toernooi, gezelligheid, het uitoefenen van hun hobbie, misschien wat ratingpunten pakken. ik vind het dan ook schandalig dat het weekendtoernooi in apeldoorn niet doorging. de sponsor had zich teruggerokken. Kennelijk had men daar in De Schaakstad, zoals ze zich daar willen profileren, geen zin in een toernooi vol amateurs. Want dat kun je meestal wel aardig kiet draaien. Ik ben in elk geval blij dat Schaakclub Assen het Open Drents organiseert!! ga zo door!
A good player is always lucky (Capablanca)
maitre_paul
 
Berichten: 191
Geregistreerd: vr 22 okt 2010, 08:48
Woonplaats: Utrecht

Re: inschrijfgeld toernooien

Berichtdoor Sybrand » ma 10 okt 2011, 19:06

Dat is precies de discussie waarom ik deze tabel heb geplaatst Paul. Ik heb geen moeite met wat voor inschrijfgeld ook, als je waar voor je geld krijgt, en dat is voor iedereen anders. In Groningen lijk je de IGM's en IM's mede te financieren als je het afzet tegen de andere toernooien, dat is op zich niet erg natuurlijk. Je kan tussendoor ook kijken naar prachtige partijen daar. Als je het maar wel realiseert dat je daardoor misschien wat meer betaalt dan bij andere toernooien.

Mij viel overigens op dat het inschrijfgeld in Groningen toch behoorlijk is verhoogd (met 10 euro voor de open groepen en 5 euro voor Compact), terwijl het prijzengeld gelijk is gebleven, althans afgaande op de aankondiging van vorig jaar (te vinden in het kalenderarchief van de schaakbond) en van dit jaar. Mogelijk zijn de sponsoren wat terughoudender dit jaar? Of wellicht omdat de deelnemers een toernooiboek krijgen ?
Sybrand
 
Berichten: 598
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 18:48
Woonplaats: Assen

Re: inschrijfgeld toernooien

Berichtdoor Sybrand » di 11 okt 2011, 19:03

ik heb nog eens zitten nadenken over de opmerking van Hiddo Paul. Misschien is het een idee om een 'budget-weekendtoernooi' te houden. 5 euro inschrijfgeld ter dekking van de huur van de Steiger, verder 1 fles wijn voor de winnaar :-)
Sybrand
 
Berichten: 598
Geregistreerd: wo 20 okt 2010, 18:48
Woonplaats: Assen


Keer terug naar Toernooien

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten

cron