ok, ik geef toe: scorebordjournalistiek. Vandaag was ik niet in Dieren. Maar toch: er worden mooie resultaten gehaald in Dieren, daar moet toch even bij stilgestaan worden!
Ivo won vandaag, en staat gedeeld eerste met 5 uit 6 (Joop Hummel, de nr 1 van zaterdag, verloor vandaag). Een bijzonder mooie prestatie van Ivo!
Pieter speelde remise, staat nu 4,5 uit 6, ook een prestatie die er mag zijn!
Frank won vandaag zijn partij, en staat nu op een mooi 50%.
Martin verloor vandaag helaas, en staat nu 2,5 uit 6. Maar ga er maar vanuit dat Martin zijn score van vorig jaar (3 uit 9) dit jaar ruim gaat verbeteren!
In de B groep speelt
Rieks, het weekend heeft hem kennelijk goed gedaan (we verwachten uiteraard nog een uitgebreid verslag van het randgebeuren op de camping
), want hij won vandaag, en staat nu op 50 %.
Vandaag zijn ook de vierkampen gestart. Voordeel van de vierkampen is, dat je tegen min of meer gelijke sterkte speelt.
Paul speelt in de vijfde vierkamp, en speelde remise. De monsterscore van vorig jaar haalt hij daarmee niet meer (3 uit 3), maar het kan nog alle kanten op !
Ook
Ben speelt in de vierkampen. Hij heeft zich uitstekend voorbereid, want hij kwam zaterdag al naar Dieren om zich op de camping voor te bereiden. Hoe die voorbereiding er precies uitzag zal altijd wel in de nevelen van de geschiedenis verborgen blijven, maar hij verloor vandaag helaas zijn eerste partij.
Veel succes voor de schakers morgen! Uit ervaring weet ik, dat met name in de 9-rondige toernooien (Reserve A, B en C) de tweede week loodzwaar is, en vele schakers naar het einde uitzien. Dus: nog even de tanden op elkaar !